18.10.12

Αγγελιόσημο 20% και στις διαδικτυακές διαφημίσεις

Επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα του αγγελιοσήμου με διάταξη την οποία κατέθεσαν τα ασφαλιστικά Ταμεία ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ στα Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών.

Η διάταξη αφορά την ένταξη στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και τον ΕΔΟΕΑΠ όλων των εργαζομένων αλλά και των διοικητικών υπαλλήλων που εργάζονται σε διαδικτυακές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, είτε αυτές ανήκουν σε «παραδοσιακά» ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς) είτε είναι αμιγώς ιντερνετικές εφημερίδες. Σύμφωνα με πληροφορίες του Marketing Week, η κατανομή των εσόδων του αγγελιοσήμου θα γίνει με προεδρικό διάταγμα.

Αν, όπως όλα δείχνουν, η διάταξη γίνει δεκτή και υπερψηφιστεί, θα προκαλέσει σοβαρές εξελίξεις στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης αλλά και αντιδράσεις, καθώς θα επιβαρύνει το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Αξίζει να σημειωθεί πως είναι η δεύτερη φορά που έρχεται στη Βουλή διάταξη για επιβολή αγγελιοσήμου στις διαδικτυακές διαφημίσεις. Τον Ιούλιο του 2010, ο τότε υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος είχε συμπεριλάβει αντίστοιχη διάταξη στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο προέβλεπε την ασφάλιση στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΣΠΕΑΘ) όλων των συντακτών που εργάζονται σε διαδικτυακές εφημερίδες, sites και portals αλλά και την επιβολή αγγελιοσήμου 21,5% στις online διαφημίσεις. Ωστόσο, οι αντιδράσεις κατά του αγγελιοσήμου ήταν έντονες ειδικά από διαφημιστικές εταιρείες και οργανώσεις. Κατά του αγγελιοσήμου είχαν ταχθεί με ανακοινώσεις τους η IAB Hellas (ο φορέας των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing) και η ΕΔΕΕ (Ένωση εταιριών διαφήμισης και επικοινωνίας Ελλάδας), υποχρεώνοντας τον υπουργό να αποσύρει τη διάταξη.

http://www.iefimerida.gr/news/72603/%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%8C%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF-20-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82

__________________________________________________

όσο εισπράττεται το δημοτικό τέλος διαφήμισης, άλλο τόσο και αυτό...

Νόμος 2880/2001
Δημοτικό Τέλος Διαφήμισης (ΦΕΚ 9/30.1.2001, τ.Α')
Aρθρο 9α. Για διαφημίσεις που γίνονται με ημερολόγια, δώρα, έντυπα, κάθε είδους παραστάσεις ή λέξεις σε αυτοκόλλητα ή είδη με διαφημιστικές παραστάσεις ή λέξεις ή με άλλο παρόμοιο τρόπο, καθώς και για διαφημίσεις που γίνονται από τον αέρα με οποιονδήποτε τρόπο, το τέλος ορίζεται σε ποσοστό 2% επί της δαπάνης διαφήμισης.
Tα ένθετα διαφημιστικά φυλλάδια, που διανέμονται μαζί με τις εφημερίδες και τα περιοδικά, υπόκεινται στο ανωτέρω τέλος διαφήμισης.
β. H προβολή προϊόντων σε χώρους καταστημάτων, που γίνεται, είτε με την τοποθέτησή τους σε ειδικά σημεία εντός του καταστήματος είτε με έντυπα, δώρα, επιγραφές κάθε είδους είτε με άλλο παρόμοιο τρόπο, θεωρείται διαφήμιση και υπόκειται σε τέλος διαφήμισης, βάσει των εκδιδομένων από τα καταστήματα τιμολογίων παροχής υπηρεσιών. Tο τέλος υπολογίζεται με συντελεστή 2% επί της διαφημιστικής δαπάνης που καταβάλλεται για τις πράξεις αυτές.
Προβολή προϊόντων που εντάσσεται στην παραπάνω έννοια της διαφήμισης συνιστούν οι εξής ενέργειες:
- η ενοικίαση χώρων σε ειδικά ράφια.
- η τοποθέτηση προϊόντων σε ειδικές προθήκες ή περίπτερα.
- η διανομή δοκιμαστικών προϊόντων.
- εκδηλώσεις - εκπλήξεις (“Happenings”) στους χώρους του καταστήματος.

No comments: