Την χειρότερή της περίοδο διέρχεται η θρυλική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων General Motors, βλέποντας την μετοχής της να κατρακυλάει στα χαμηλότερα επίπεδα για τα τελευταία 53 χρόνια.
Εκφράζοντας έντονες ανησυχίες για το μέλλον της εταιρίας, η επενδυτική τράπεζα Merrill Lynch προειδοποιεί ότι σύντομα η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να βρει τρόπους άντλησης κεφαλαίων, διαφορετικά η χρεοκοπία είναι ένα σενάριο διόλου απίθανο.
Η General Motors βλέπει εδώ και καιρό τις πωλήσεις της να μειώνονται σε δραματικό επίπεδο, καθώς η καταναλωτική δύναμη είναι περιορισμένη και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει στρέψει το ενδιαφέρον των οδηγών σε αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού.
Η μετοχή της General Motors παρουσίασε χαμηλό 9,96 δολάρια, αφού έκλεισε στα 9,98 δολάρια την Τετάρτη, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 15%. Συγκεκριμένα, η μετοχή της General Motors έφτασε στο χαμηλότερο σημείο της από τον Σεπτέμβρη του 1954, όταν η μετοχή είχε μειώθηκε στα 9,92 δολάρια.
Σύμφωνα με την Merrill Lynch, η μετοχή της General Motors έχει μειωθεί κατά 60% αυτό το χρόνο, ενώ εκφράζονται φόβοι για περαιτέρω πτώση. «Πιστεύουμε ότι η μετοχή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 7 δολάρια και θεωρούμε ότι η χρεοκοπία είναι ένα σενάριο που δεν μπορεί να αποκλειστεί, αν η αγορά συνεχίσει την αρνητική της πορεία και δε σημειωθεί σημαντική άντληση κεφαλαίων», υπογράμμισε ο οικονομικός αναλυτής Τζον Μέρφι. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Merrill Lynch είχε προβλέψει 28 δολάρια για την μετοχή της GM.
Αντιθέτως, ο Ντέιβιντ Χέιλι, οικονομικός αναλυτής της Burnham Securities, παρουσιάζεται λιγότερο απαισιόδοξος. «Η δική μου εκτίμηση είναι ότι πολύ δύσκολα θα οδηγηθούν σε χρεοκοπία», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, τόνισε ότι οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες και απαιτητικές για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου, πόσο μάλλον για την GM, της οποίας οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά για τον Ιούνιο, σημειώνοντας πτώση ύψους 18,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Παρόλα αυτά, τα οικονομικά αποτελέσματα της GM ήταν καλύτερα από ότι αναμένονταν σε αρχικές προβλέψεις, ενώ η μείωση στις πωλήσεις της ήταν μικρότερη από αυτή της αντίπαλης Toyota, η οποία σημείωσε πτώση ύψους 21,4%.
Να υπογραμμιστεί ότι εξαιτίας της αύξησης στην τιμή του πετρελαίου, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Αμερική έχουν παρατηρήσει μια στροφή στην καταναλωτική ζήτηση, από τα μικρά φορτηγά και τύπου SUV, προς τα μικρά αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού. Τον προηγούμενο μήνα η GM ανακοίνωσε το κλείσιμο διαφόρων μονάδων παραγωγής ημιφορτηγών και SUVs στη Λατινική Αμερική και στο Μεξικό, παράδειγμα το οποίο ακολουθούν η Ford και η Rival Chrysler.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12887&subid=2&tag=9490&pubid=2481092
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment