3.3.13

Τα 4 «χρυσά» σημεία για ανάπτυξη και επενδύσεις εν μέσω κρίσης δια στόματος Ουόρεν Μπάφετ Πηγή: Τα 4 «χρυσά» σημεία για ανάπτυξη και επενδύσεις εν μέσω κρίσης δια στόματος Ουόρεν Μπάφετ

Ο ημίθεος του κόσμου των επενδύσεων μίλησε: υπάρχει μπόλικος χώρος για ανάπτυξη και επενδυτικές ευκαιρίες. Το πού ακριβώς βρίσκεται αυτός ο χώρος το επισημαίνει ο ίδιος ο Ουόρεν Μπάφετ στα 4 «σημεία» που ακολουθούν:
-Η ανάπτυξη βρίσκεται καθ' οδόν... περισσότερο όμως για τις ΗΠΑ, παρά για την Ευρώπη. Παρ' όλα αυτά, ο Μπάφετ προειδοποιεί: η πολιτική που ακολουθεί η πλειονότητα των επιχειρηματιών (Ευρωπαίων και Αμερικανών) είναι εκείνη του «βλέπουμε και πράττουμε» ανάλογα με τις περιστάσεις και τις κυβερνητικές επιλογές.
Λάθος! Τα χειρότερα μπορεί να μην έχουν περάσει, ωστόσο οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να περιμένουν την παρέλευση της κρίσης για να αρχίσουν και πάλι να επενδύουν, δηλαδή να ξοδεύουν. Ευκαιρίες πάντα υπάρχουν, πράγμα που μεγιστοποιεί τον κίνδυνο να μείνει κανείς εκτός «παιχνιδιού».
Το ορθό είναι να συνεχίσεις να ξοδεύεις, στη σωστή κατεύθυνση όμως, και να μην τυφλώνεσαι από τις κάθε λογής αβεβαιότητες, στις οποίες ανέκαθεν υπόκεινταν οι οικονομίες.
-Πρόσεχε τα ομόλογά σου: επιχειρήσεις οι οποίες κατέχουν φουσκωμένα portfolio ομολόγων, τα οποία συσσώρευσαν πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, βρίσκονται τώρα ενώπιον μιας εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης, την οποία θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν για μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα, ειδικά από εδώ και στο εξής, με τις κεντρικές τράπεζες να διοχετεύουν ρευστότητα στις βραδυκίνητες οικονομίες.
-Το διάστημα που προηγήθηκε της παρούσας κρίσης, πολλές μεγάλες επιχειρήσεις ανέπτυξαν τη συνήθεια να αγοράζουν χρηματιστηριακά παράγωγα, είτε ως τρόπο οικονομικής αντασφάλισης και κάλυψης από τους κινδύνους ορισμένων αγορών, είτε για να βγάλουν κάποιο κέρδος.
Τι είναι όμως τα χρηματιστηριακά παράγωγα;
«Οπως λέει και η λέξη παράγονται από κάπου και στη συγκεκριμένη περίπτωση από τις μετοχές μας. Στα παράγωγα ισχύει η Θεωρία της Μόλυνσης (contamination theory). Για να το καταλάβουμε καλύτερα, ας πάρουμε το παράδειγμα του καλοριφέρ στο σπίτι μας και ενός ρούχου που το βάζουμε ακριβώς επάνω του. Εάν αυξήσουμε τη θερμοκρασία του καλοριφέρ, το ρούχο θα ζεσταθεί και αυτό. Στην περίπτωση που θα τη μειώσουμε, αντίστοιχα θα μειωθεί και η θερμοκρασία του ρούχου. Παραλληλίζοντας το παράδειγμα αυτό με τις μετοχές, η μετοχή μας είναι το καλοριφέρ και το παράγωγο είναι το ρούχο.
Aφού όμως υπάρχει αυτή η αλληλεπίδραση της μετοχής και του παραγώγου, πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παράγωγα σαν επενδυτικά εργαλεία ασφάλισης των χαρτοφυλακίων μας;
Η λειτουργία των προϊόντων αυτών βασίζεται στη Μέθοδο της Αντίθεσης. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε δύο προϊόντα: τη μετοχή και το παράγωγό μας. Όταν η μετοχή που κατέχουμε πιστεύουμε ότι θα ανέβει στο μέλλον, η αντίθετη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε είναι να αγοράσουμε εκείνο το παράγωγο (που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη μετοχή μας) που θα ασφαλίσει τη μετοχή εάν για απρόσμενους και απρόβλεπτους λόγους πάρει την αντίθετη κατεύθυνση δηλαδή την κατιούσα. Το πλεονέκτημα στη στρατηγική αυτή είναι ότι όταν αρχίσει και χάνει η μετοχή μας, το παράγωγο κερδίζει και αντισταθμίζει τη ζημιά μας. Εάν η μετοχή μας κερδίσει και είναι ανοδική, τότε χάνουμε μόνο το ασφάλιστρο που πληρώσαμε για να αγοράσουμε το παράγωγό μας και τίποτα παραπάνω.
Φανταστείτε ότι θέλετε να ασφαλίσετε το σπίτι σας από μία φωτιά. Εάν η διάρκεια της ασφάλειας είναι για ένα χρόνο και δεν συμβεί κανένα κακό  στο διάστημα αυτό, έχετε αβλαβές το σπίτι σας και χάνετε μόνο το μικρό ποσό του ασφαλίστρου που πληρώσατε για την πιθανότητα και μόνο μίας κακής υπόθεσης που θα μπορούσε να συμβεί» (financial-network.gr).
Σύμφωνα, όμως, με τον Μπάφετ, αν θέλουν να κάνουν ένα βήμα προς εμπρός, οι επιχειρήσεις πρέπει να εγκαταλείψουν τη λογική των παραγώγων.
-Μην παρέχεις καμία πληροφορία δωρεάν: κάτι που έκανε πράξη ο ίδιος ο Μπάφετ, όταν το 2012 εξέπληξε τον επενδυτικό κόσμο, αγοράζοντας 28 καθημερινές εφημερίδες έναντι 344 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η λογική βάσει της οποίας κινήθηκε ήταν ότι υπάρχει «ψωμί» στην τοπική ειδησεογραφία, αρκεί αυτή να μην προσφέρεται δωρεάν on line.
Στις διαδικτυακές εφημερίδες θα βρει κανείς να διαβάσει άπειρα ενδιαφέροντα άρθρα για τις κάθε λογής εξελίξεις σε όλο τον κόσμο, δύσκολα όμως θα βρει εξειδικευμένη γνώση του τι συμβαίνει «δίπλα του», στη χώρα του, στον τόπο του. Και αυτό μόνο μία τοπική εφημερίδα μπορεί να το προσφέρει.
Όλως παραδόξως, οι on line εκδόσεις εφημερίδων «σκοτώνουν» το κέρδος που προέρχεται από τον έντυπο τύπο - κάτι που ισχύει και για άλλα παρόμοια προϊόντα στο χώρο του εμπορίου πληροφοριών.

http://www.iefimerida.gr/news/93114/%CF%84%CE%B1-4-%C2%AB%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AC%C2%BB-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BD-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CF%89-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CF%85%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%BD-%CE%BC%CF%80%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%84

________________________________________

πόσα να έχει χάσει στα παράγωγα αυτός που βγάζει λεφτά ως ..ασφαλιστής...


No comments: