Ολόκληρη η ανακοίνωση
Η Κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά, εξ αιτίας πολιτικής αδράνειας, στρεβλής νοοτροπίας, αδυναμιών λειτουργίας κι έλλειψης σχεδίου, εισάγει προς ψήφιση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και σε ένα μόνο άρθρο, σχέδιο νόμου 117 σελίδων, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που καλύπτουν αρμοδιότητες του συνόλου σχεδόν των Υπουργείων. Υπάρχουν διατάξεις που δεν έχουν κατεπείγοντα χαρακτήρα και δεν αποτελούν προϋπόθεση για την εκταμίευση της δανειακής δόσης του Μάιου. Όπως, επίσης, υπάρχουν και διατάξεις που είναι προς την σωστή κατεύθυνση (ανάκτηση παρανόμως χρησιμοποιηθεισών ενισχύσεων, προθεσμία για εξόφληση οικονομικών υποχρεώσεων του κράτους κ.α.), αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να αναδειχθούν σε αυτόν " τον κυκεώνα της νομοθετικής πανσπερμίας".
Είναι γνωστό, από τις διαπραγματεύσεις που έγιναν με την τρόικα το προηγούμενο δίμηνο, ότι προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, ήταν ή ρύθμιση των οφειλών των ιδιωτών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η δημιουργία του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου με σκοπό να γίνει αποτελεσματική η δυνατότητα απομάκρυνσης των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν υποπέσει σε σοβαρά ποινικά και ποινικά παραπτώματα.
Με δεδομένο πρώτον ότι το πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού από το πρώτο κιόλας τρίμηνο, εκτελείται με σοβαρές αποκλίσεις και δεύτερον ότι για το 2013 θα υπάρξει ύφεση τουλάχιστον 4,2% ( για 5ο συνεχόμενο έτος), η κυβέρνηση όφειλε να λάβει γενναίες και τολμηρές αποφάσεις, που θα στόχευαν αφενός μεν να κρατήσουν "ζωντανές" τις επιχειρήσεις και αφετέρου να γίνει δυνατόν να εισρεύσουν χρήματα στο δημόσιο ταμείο.
Δυστυχώς πράττει τα ακριβώς αντίθετα:
1) Οι προβλέψεις για τη ρύθμιση των οφειλών τόσο προς την Εφορία όσο και προς τα ασφαλιστικά Ταμεία, αποτελούν πρότυπο που είναι αντιγραφή από το εξωτερικό και προϋποθέτουν μια οικονομία που έχει συνεχείς ρυθμούς ανάπτυξης. Οι περιορισμοί που βάζουν ( απώλεια της ρύθμισης αν δεν πληρωθεί μία δόση, αν δημιουργηθεί καινούργιο χρέος, εισαγωγή επιτοκίου υπερημερίας ύψους 8,75%, όσο και το επιτόκιο επαγγελματικών χορηγήσεων από τράπεζες !!!), πρόβλεψη νέων γραφειοκρατικών ρυθμίσεων για την υπαγωγή στην ρύθμιση, παραγνωρίζοντας ότι οι οφειλέτες φθάνουν πλέον το 1,5 εκατομμύριο) δημιουργούν τη βεβαιότητα ότι όσοι θελήσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές το μόνο που κατορθώσουν είναι να πληρώσουν μία ή δύο δόσεις.
Η πρόταση της ΄΅Συμφωνίας για τη Νέα Ελλάδα" είναι η μόνη ξεκάθαρη: Πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέχρι 31-12-2012, για 2 έτη με μόνη προϋπόθεση της πληρωμής των τρεχουσών υποχρεώσεων. Στην κατάσταση που είναι η οικονομία, μόνη ελπίδα είναι η διατήρηση της τρέχουσας ρευστότητας.
2) Η Κυβέρνηση, ενώ όφειλε εδώ και δέκα μήνες να έχει επεξεργαστεί τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, λόγω ακριβώς της αβελτηρίας της, συνεχίζει ουσιαστικά την εφαρμογή του Εκτάκτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), αλλάζοντας απλώς την ονομασία του. Ο λόγος είναι προφανής: Γνωρίζει την απόφαση που έχει εκδώσει το Συμβούλιο Επικρατείας και θέλει να αποφύγει νέα κρίση του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι συντελεστές φορολόγησης που υπήρχαν στον ΕΕΤΗΔΕ έχουν μεταφερθεί ακριβώς οι ίδιοι και στον νέο φόρο, απλώς υπάρχει μία οριζόντια έκπτωση 15%. Η έκπτωση όμως αυτή δεν αναιρεί τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου φόρου ( ισοπεδωτική φορολόγηση από το πρώτο τετραγωνικό μέτρο ιδιοκτησίας επί δικαίων και αδίκων με μοναδικό σκοπό την κάλυψη των δημοσιονομικών κενών ). Είναι προφανές, πώς σε σχέση με τα όσα ψηφίσαμε τον Νοέμβριο του 2012, η συγκεκριμένη ρύθμιση συνιστά νέο επιβαρυντικό μέτρο, αφού θα εισπραχθούν και οι υπόλοιποι φόροι ακινήτων και για το τρέχον έτος.
3) Η εκ νέου επιβάρυνση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τυφλό και αδιάκριτο τρόπο διαρρηγνύει τις σχέσεις με τους πολίτες, που πίστεψαν ότι μπορούν να επενδύσουν σε αυτό τον τομέα, αλλά και καταστρέφει επενδυτές που εμπιστεύθηκαν το κράτος. Στοχοποιούν άδικα τις ΑΠΕ και τα φ/β παρουσιάζοντας ψευδώς ως μονόδρομο το δίλημμα: ή επιβολή εισφορών στα φ/β ή επιβάρυνση των καταναλωτών με περαιτέρω αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ) με συνέπεια να οδηγούν σε μαρασμό έναν ολόκληρο τομέα που παρουσίαζε ανάπτυξη και δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας τα τελευταία χρόνια.
Οι συνολικές επιλογές της κυβέρνησης είναι ατελέσφορες, δεν δίνουν ελπίδα στην κοινωνία και είναι βέβαιο ότι δεν αντιμετωπίζουν με άμεσο και αποφασιστικό τρόπο την ύφεση, τη γραφειοκρατία, αλλά δημιουργούν την πεποίθηση ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξαναβρούμε το ίδιο πρόβλημα με χειρότερο σημείο εκκίνησης.
Έως τώρα στηρίξαμε με κόστος επώδυνες αποφάσεις. Σήμερα, όμως, εφόσον δεν υπάρχουν άμεσες λύσεις που θα βοηθούν την πραγματική οικονομία, είμαστε υποχρεωμένοι, όπως με ομιλίες των Βουλευτών μας στη Βουλή επανειλημμένα έχουμε προειδοποιήσει, να καταψηφίσουμε το συζητούμενο σχέδιο νόμου, με το οποίο εισάγονται νέα μέτρα.
http://www.naftemporiki.gr/story/646180
__________________________________________
πολύ θα ήθελα να μετρήσουμε τις νέες θέσεις εργασίας που έχουν φέρει οι ΑΠΕ
πρέπει να είναι περίπου 1,000, όλες μαζί
Η Κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά, εξ αιτίας πολιτικής αδράνειας, στρεβλής νοοτροπίας, αδυναμιών λειτουργίας κι έλλειψης σχεδίου, εισάγει προς ψήφιση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και σε ένα μόνο άρθρο, σχέδιο νόμου 117 σελίδων, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που καλύπτουν αρμοδιότητες του συνόλου σχεδόν των Υπουργείων. Υπάρχουν διατάξεις που δεν έχουν κατεπείγοντα χαρακτήρα και δεν αποτελούν προϋπόθεση για την εκταμίευση της δανειακής δόσης του Μάιου. Όπως, επίσης, υπάρχουν και διατάξεις που είναι προς την σωστή κατεύθυνση (ανάκτηση παρανόμως χρησιμοποιηθεισών ενισχύσεων, προθεσμία για εξόφληση οικονομικών υποχρεώσεων του κράτους κ.α.), αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να αναδειχθούν σε αυτόν " τον κυκεώνα της νομοθετικής πανσπερμίας".
Είναι γνωστό, από τις διαπραγματεύσεις που έγιναν με την τρόικα το προηγούμενο δίμηνο, ότι προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, ήταν ή ρύθμιση των οφειλών των ιδιωτών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η δημιουργία του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου με σκοπό να γίνει αποτελεσματική η δυνατότητα απομάκρυνσης των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν υποπέσει σε σοβαρά ποινικά και ποινικά παραπτώματα.
Με δεδομένο πρώτον ότι το πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού από το πρώτο κιόλας τρίμηνο, εκτελείται με σοβαρές αποκλίσεις και δεύτερον ότι για το 2013 θα υπάρξει ύφεση τουλάχιστον 4,2% ( για 5ο συνεχόμενο έτος), η κυβέρνηση όφειλε να λάβει γενναίες και τολμηρές αποφάσεις, που θα στόχευαν αφενός μεν να κρατήσουν "ζωντανές" τις επιχειρήσεις και αφετέρου να γίνει δυνατόν να εισρεύσουν χρήματα στο δημόσιο ταμείο.
Δυστυχώς πράττει τα ακριβώς αντίθετα:
1) Οι προβλέψεις για τη ρύθμιση των οφειλών τόσο προς την Εφορία όσο και προς τα ασφαλιστικά Ταμεία, αποτελούν πρότυπο που είναι αντιγραφή από το εξωτερικό και προϋποθέτουν μια οικονομία που έχει συνεχείς ρυθμούς ανάπτυξης. Οι περιορισμοί που βάζουν ( απώλεια της ρύθμισης αν δεν πληρωθεί μία δόση, αν δημιουργηθεί καινούργιο χρέος, εισαγωγή επιτοκίου υπερημερίας ύψους 8,75%, όσο και το επιτόκιο επαγγελματικών χορηγήσεων από τράπεζες !!!), πρόβλεψη νέων γραφειοκρατικών ρυθμίσεων για την υπαγωγή στην ρύθμιση, παραγνωρίζοντας ότι οι οφειλέτες φθάνουν πλέον το 1,5 εκατομμύριο) δημιουργούν τη βεβαιότητα ότι όσοι θελήσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές το μόνο που κατορθώσουν είναι να πληρώσουν μία ή δύο δόσεις.
Η πρόταση της ΄΅Συμφωνίας για τη Νέα Ελλάδα" είναι η μόνη ξεκάθαρη: Πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέχρι 31-12-2012, για 2 έτη με μόνη προϋπόθεση της πληρωμής των τρεχουσών υποχρεώσεων. Στην κατάσταση που είναι η οικονομία, μόνη ελπίδα είναι η διατήρηση της τρέχουσας ρευστότητας.
2) Η Κυβέρνηση, ενώ όφειλε εδώ και δέκα μήνες να έχει επεξεργαστεί τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, λόγω ακριβώς της αβελτηρίας της, συνεχίζει ουσιαστικά την εφαρμογή του Εκτάκτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), αλλάζοντας απλώς την ονομασία του. Ο λόγος είναι προφανής: Γνωρίζει την απόφαση που έχει εκδώσει το Συμβούλιο Επικρατείας και θέλει να αποφύγει νέα κρίση του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι συντελεστές φορολόγησης που υπήρχαν στον ΕΕΤΗΔΕ έχουν μεταφερθεί ακριβώς οι ίδιοι και στον νέο φόρο, απλώς υπάρχει μία οριζόντια έκπτωση 15%. Η έκπτωση όμως αυτή δεν αναιρεί τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου φόρου ( ισοπεδωτική φορολόγηση από το πρώτο τετραγωνικό μέτρο ιδιοκτησίας επί δικαίων και αδίκων με μοναδικό σκοπό την κάλυψη των δημοσιονομικών κενών ). Είναι προφανές, πώς σε σχέση με τα όσα ψηφίσαμε τον Νοέμβριο του 2012, η συγκεκριμένη ρύθμιση συνιστά νέο επιβαρυντικό μέτρο, αφού θα εισπραχθούν και οι υπόλοιποι φόροι ακινήτων και για το τρέχον έτος.
3) Η εκ νέου επιβάρυνση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τυφλό και αδιάκριτο τρόπο διαρρηγνύει τις σχέσεις με τους πολίτες, που πίστεψαν ότι μπορούν να επενδύσουν σε αυτό τον τομέα, αλλά και καταστρέφει επενδυτές που εμπιστεύθηκαν το κράτος. Στοχοποιούν άδικα τις ΑΠΕ και τα φ/β παρουσιάζοντας ψευδώς ως μονόδρομο το δίλημμα: ή επιβολή εισφορών στα φ/β ή επιβάρυνση των καταναλωτών με περαιτέρω αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ) με συνέπεια να οδηγούν σε μαρασμό έναν ολόκληρο τομέα που παρουσίαζε ανάπτυξη και δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας τα τελευταία χρόνια.
Οι συνολικές επιλογές της κυβέρνησης είναι ατελέσφορες, δεν δίνουν ελπίδα στην κοινωνία και είναι βέβαιο ότι δεν αντιμετωπίζουν με άμεσο και αποφασιστικό τρόπο την ύφεση, τη γραφειοκρατία, αλλά δημιουργούν την πεποίθηση ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξαναβρούμε το ίδιο πρόβλημα με χειρότερο σημείο εκκίνησης.
Έως τώρα στηρίξαμε με κόστος επώδυνες αποφάσεις. Σήμερα, όμως, εφόσον δεν υπάρχουν άμεσες λύσεις που θα βοηθούν την πραγματική οικονομία, είμαστε υποχρεωμένοι, όπως με ομιλίες των Βουλευτών μας στη Βουλή επανειλημμένα έχουμε προειδοποιήσει, να καταψηφίσουμε το συζητούμενο σχέδιο νόμου, με το οποίο εισάγονται νέα μέτρα.
http://www.naftemporiki.gr/story/646180
__________________________________________
πολύ θα ήθελα να μετρήσουμε τις νέες θέσεις εργασίας που έχουν φέρει οι ΑΠΕ
πρέπει να είναι περίπου 1,000, όλες μαζί
No comments:
Post a Comment