26.10.10

Οικονομική ανάκαμψη στο τέλος του 2011 «βλέπει» ο Γ. Προβόπουλος

Οικονομική ανάκαμψη στο τέλος του 2011 προβλέπει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιώργος Πρόβοπουλος σε συνέντευξή του στο Reuters.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές τράπεζες υπογράμμισε πως έχουν δυνατή κεφαλαιακή επάρκεια και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι πέρασαν επιτυχώς τα stress test της CEBS τον περασμένο Ιούλιο, τα οποία είχαν πολύ αυστηρές παραδοχές, επεσήμανε.
Χαρακτήρισε ακόμη θετική εξέλιξη το γεγονός ότι υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις ανοίγματος της διατραπεζικής αγοράς για τις ελληνικές τράπεζες και υποστήριξε ότι προτεραιότητα τους πρέπει να είναι η ενίσχυση των ισολογισμών τους.
Αναφερόμενος στο έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας ο διοικητής της ΤτΕ σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει μία σειρά τολμηρών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων οι οποίες θα κάνουν την οικονομία περισσότερο ανταγωνιστική και με το χρόνο θα μειώσουν το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. To 2010 το έλλειμμα αυτό, όπως είπε, θα υποχωρήσει ελαφρά στο 10% περίπου.
Ανέφερε επίσης ότι η ύφεση φέτος θα είναι περίπου της τάξεως του 4% και το 2011 στα επίπεδα που προβλέπει και η τρόικα (-2,7%).
Ο κ. Προβόπουλος απέδωσε στην ύφεση τη μείωση της ζήτησης για δάνεια και επομένως την υποχώρηση της πιστωτικής επέκτασης.
Σε ό,τι αφορά την ευρωζώνη, επεσήμανε ότι το ύψος των βασικών επιτοκίων είναι κατάλληλο και δεν υπάρχουν κίνδυνοι για τη σταθερότητα των τιμών μεσοπρόθεσμα. Τόνισε ότι τα μη συμβατικά μέτρα νομισματικής πολιτικής χρειάζονται ακόμα επί του παρόντος, καθώς οι αγορές δεν έχουν πλήρως ομαλοποιηθεί. Παράλληλα ανέφερε ότι δεν βλέπει κίνδυνο διπλής ύφεσης. Αν και η ανάπτυξη θα μειωθεί το δεύτερο εξάμηνο, όπως αναμενόταν, ωστόσο δεν θα χάσει τη δυναμική της.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Oι συστάσεις Προβόπουλου για τη μείωση των δαπανών κινούνται στους εξής άξονες:
1. Mείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων σε μόνιμη βάση.
2. Oι μετατάξεις θα πρέπει να ελεγχθούν και οι προσλήψεις σε δημοτικές επιχειρήσεις και δήμους να γίνονται μέσω του AΣEΠ.
3. Πλήρης επανεξέταση και κατάργηση όλων των νομικών διαύλων μέσω των οποίων επιδόματα και άλλες μισθολογικές ρυθμίσεις σε υπαλλήλους με εξαιρετικά προσόντα, διεκδικούνται και λαμβάνονται εν συνεχεία από δεκάδες χιλιάδες άλλους δημόσιους υπαλλήλους.
4. Nα καταργηθεί η ρύθμιση με την οποία όσοι εργάζονται επί διετία σε γραφεία βουλευτών, δικαιούνται να γίνουν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι.
5. Kατάργηση της απόσπασης υπαλλήλων σε γραφεία πολιτικών κομμάτων.
6. Πλήρης επανεξέταση των προσλήψεων εκπαιδευτικών, αφού η Eλλάδα, αναλογικά διαθέτει τους διπλάσιους από τη Φινλανδία, που έχει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο.
7. Συγκράτηση των δαπανών σε AEI και TEI.
8. Nα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο μετακινούνται οι μαθητές των απομακρυσμένων χωριών, αφού έχει λάβει χαρακτήρα επιδότησης υπεραστικών λεωφορείων.
9. Έλεγχος των δαπανών στους OTA, οι οποίες αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο, χωρίς να υπάρχει αποτέλεσμα.
10. Oι OTA να εισπράττουν τα έσοδά τους, μέσω του φόρου ακίνητης περιουσίας, και όχι να επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
11. Nα αναστείλουν κάποιοι φορείς, όπως τα KAΠH, κάποιες δραστηριότητες, μέχρι να επανέλθει η δημοσιονομική σταθερότητα.
12. Nα καταργηθούν οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί που διατηρούν υπερχρεωμένοι δήμοι.
13. Aλλαγή στο καθεστώς προμηθειών στα νοσοκομεία.
14. Nα στεγαστούν οι δημόσιες υπηρεσίες και οι δήμοι σε δημόσια ακίνητα.
15. Nα καταργηθεί ο φόρος υπέρ της EPT και το ποσό αυτό να πάει υπέρ της μείωσης του δημοσίου χρέους.
16. Συγχωνεύσεις και καταργήσεις στους περισσότερους από τους 5.000 οργανισμούς και υπηρεσίες του Δημοσίου.
17. Aναστολή της λειτουργίας δραστηριοτήτων, όπως της Γενικής Γραμματείας Nέας Γενιάς.
18. Συγχώνευση των δημοσίων τηλεοπτικών σταθμών σε έναν ή δύο, και να καλύπτουν τουλάχιστον 70% του κόστους λειτουργίας τους, μέσω των διαφημιστικών εσόδων τους.
19. Pιζικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των συγκοινωνιακών φορέων και όλοι οι επιβάτες να πληρώνουν εισιτήριο.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=73361159

Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται:
  • Οι δημόσιοι τηλεοπτικοί σταθμοί (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3, «Πρίσμα», Κανάλι της Βουλής) είναι πολλοί για μια χώρα σαν την Ελλάδα, λειτουργούν με πολύ μεγάλο αριθμό υπαλλήλων και εξαιρετικά υψηλό λειτουργικό κόστος, το οποίο είναι πολλαπλάσιο των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών. «Θα ήταν σκόπιμο να συγχωνευθούν σε έναν, το πολύ δύο και να καλύπτουν περισσότερο από το 70% του κόστους με έσοδα από διαφημίσεις» υπογραμμίζεται στην Εκθεση και ακόμα επισημαίνεται ότι το τέλος που εισπράττουν τα κρατικά κανάλια μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ θα ήταν καλό να διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους.
  • Να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που ξεπερνούν τις 5.000, καθώς πολλά από αυτά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Σημειώνει ότι από το 2000 επικράτησε η πρακτική να αποσπώνται αρμοδιότητες από τα υπουργεία και να ανατίθενται σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, τα οποία ενώ χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό, δεν συμβάλλουν στην αναβάθμιση του έργου που ανέλαβαν. Σε πολλούς δε από αυτούς τους οργανισμούς οι προσλήψεις γίνονται εκτός ΑΣΕΠ.
  • Η ΤτΕ προτείνει «να μπει ψαλίδι» σε πολλά ΤΕΙ αλλά και να περιοριστούν οι δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών από απομακρυσμένα χωριά στα σχολεία, καθώς έχουν υπερβεί κάθε λογικό όριο. Ας σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός του 2010 προέβλεπε κονδύλι 280 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά μαθητών. Στην Εκθεση σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα «έχει λάβει χαρακτήρα επιδότησης των τουριστικών λεωφορείων».
  • Να ανασταλούν για μία πενταετία οι δραστηριότητες της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, μέχρι να επανέλθουν τα δημόσια οικονομικά σε διατηρήσιμη τροχιά. Μάλιστα στην Εκθεση αναφέρεται χαρακτηριστικά «πώς είναι δυνατόν να δικαιολογηθεί στους συνταξιούχους που έχασαν σημαντικό μέρος των συντάξεών τους η ενοικίαση δεκάδων ιστιοπλοϊκών σκαφών με δαπάνες της Γραμματείας, τα οποία μετέφεραν δεκάδες άτομα νεανικής ηλικίας στον Αργοσαρωνικό το καλοκαίρι του 2009, όταν το έλλειμμα εκτινασσόταν σε πολύ υψηλά επίπεδα».
  • Ομως η ΤτΕ ζητεί «να μπει ψαλίδι» και στα έξοδα των δήμων, και φέρνει ως παράδειγμα τα ΚΑΠΗ (τα οποία επιδοτούνται με δημόσιο χρήμα) ότι θα πρέπει να αναστείλουν ορισμένες δραστηριότητες, όπως είναι οι δωρεάν διακοπές και οι εκδρομές στο εξωτερικό. «Είναι προτιμότερο τα χρήματα αυτά να διατεθούν για αύξηση των συντάξεων» υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά.
Πρόταση ΤτΕΣτοπ στις προσλήψεις
Η ΤτΕ προτείνει ακόμα τη σημαντική μείωση των δημοσίων υπαλλήλων (υπολογίζονται σε 770.000) σε μόνιμη βάση και πάγωμα των προσλήψεων. Αυστηρός έλεγχος των μετατάξεων. Επανεξέταση και κατάργηση των επιδομάτων που δίνονταν σε εργαζόμενους με ειδικά προσόντα, αλλά τελικά επεκτάθηκαν στην πλειοψηφία των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα. Κατάργηση της δυνατότητας μονιμοποίησης στο Δημόσιο, έπειτα από διετή εργασία σε γραφείο βουλευτή. Αμεση κατάργηση της απόσπασης δημοσίων υπαλλήλων σε γραφεία πολιτικών κομμάτων.
Τα 15 μέτρα για τη φορολογία«Οχι στην αύξηση των φορο-συντελεστών»
«Οχι» στην αύξηση των φορολογικών συντελεστών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων λέει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος στην έκθεσή του για τη Δημοσιονομική Πολιτική. Αντιπροτείνει 15 μέτρα για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη σύλληψη της φοροδιαφυγής.
Στο πλαίσιο αυτό η ΤτΕ προτείνει ηλεκτρονικό φακέλωμα για όλους τους φορολογούμενους, καθώς και προσωπικό αριθμό, τον οποίο θα αποκτούν από την ημέρα της γέννησής τους. Στην έκθεσή του ο διοικητής τονίζει ότι οποιαδήποτε προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής θα πρέπει να ξεκινήσει από τη βελτίωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και την αύξηση των φορολογικών ελέγχων, οι οποίοι είναι ανύπαρκτοι και γίνονται με χρονική υστέρηση 5-10 ετών.
Πιο συγκεκριμένα, η ΤτΕ προτείνει:
1 Εναν μοναδικό προσωπικό αριθμό ταυτοποίησης για κάθε Ελληνα πολίτη που θα τον «συνοδεύει» από την ημέρα γέννησής του. Ο αριθμός αυτός θα εμφανίζεται σε όλα τα δημόσια έγγραφα, δηλαδή σε τίτλους σπουδών, πιστοποιητικά γέννησης κ.λπ., απολυτήριο στρατού, δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, κοινωνική ασφάλιση, δίπλωμα οδήγησης, συμβόλαια, κτηματολόγιο, υποθηκοφυλακεία, αγορά (και άδεια κυκλοφορίας) αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής κ.λπ., φορολογικές δηλώσεις, άδειες ανέγερσης κατοικίας, σύνολο συναλλαγών με τράπεζες, ασφαλιστήρια συμβόλαια κ.ά.
2 Ατομικό ηλεκτρονικό φορο-φάκελο για κάθε φορολογούμενο και για κάθε μικρή επιχείρηση (ατομική, ΟΕ και ΕΕ). Οι φορολογικές αρχές θα καταρτίσουν έναν μοναδικό ατομικό ηλεκτρονικό φάκελο για κάθε φορολογούμενο μετά την ηλικία των 18 ετών (ή σε μικρότερη ηλικία, εάν εργάζεται ή συμμετέχει σε συναλλαγή επί ακίνητης περιουσίας). Το ηλεκτρονικό αρχείο για κάθε φορολογούμενο θα μπορούσε να περιέχει πληροφορίες για:
  • το εισόδημα που δηλώνει κάθε χρόνο,
  • το επάγγελμα,
  • την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων και αγαθών μεγάλης αξίας (π.χ. αυτοκινήτων, σκαφών κ.λπ.),
  • τις τυχόν επιχειρηματικές δραστηριότητες,
  • την κατοχή μετοχών, λογαριασμών τραπέζης (χωρίς απαραίτητα να φαίνεται το υπόλοιπο του λογαριασμού) κ.λπ.
Στο αρχείο αυτό θα εμφανίζονταν και όλες οι συναλλαγές με τις φορολογικές αρχές για όλους τους φόρους και για όλα τα έτη.
3 Ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Θα καταγράφεται όχι μόνο η έκδοση, αλλά και η πληρωμή του τιμολογίου και θα είναι δυνατή η διασταύρωσή τους.
4 On line σύνδεση των ταμειακών μηχανών όλων των μικρών επιχειρήσεων (όχι ΑΕ) λιανικού εμπορίου με ηλεκτρονικούς υπολογιστές του υπουργείου Οικονομικών.
5 Αντικατάσταση του μέτρου της συλλογής αποδείξεων με τη χορήγηση του ίδιου φορολογικού κινήτρου για όλες τις συναλλαγές του φορολογουμένου που διενεργούνται μέσω πιστωτικών καρτών.
6 Ηλεκτρονικό πρόγραμμα για αυτόματο εντοπισμό των περιπτώσεων εκείνων όπου υπάρχει ανάγκη φορολογικού ελέγχου αμέσως μετά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων και με βάση το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού φακέλου του φορολογουμένου.
7 Ευχερέστερη πρόσβαση των φορολογικών αρχών στους τραπεζικούς λογαριασμούς των φορολογουμένων.
8 Αύξηση του ποσοστού των ελεγχόμενων δηλώσεων στο 5% των ετήσιων δηλώσεων. Για τους αυτοαπασχολούμενους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό θα πρέπει να ανέρχεται στο 25% έως 30% κάθε χρόνο, ούτως ώστε όλοι να ελέγχονται κάθε τρία έως τέσσερα χρόνια.
9 Αύξηση των περιπτώσεων παρακράτησης φόρου στην πηγή και δήλωσης του εισοδήματος από τρίτο πρόσωπο, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει δυνατότητα διασταύρωσης των στοιχείων.
10 Κατάργηση ή συγχώνευση όλων των φόρων μικρής απόδοσης και υψηλού διαχειριστικού κόστους (ή κόστους συμμόρφωσης), όπως οι φόροι υπέρ τρίτων.
11 Απλοποίηση των εντύπων των φορολογικών δηλώσεων.
12 Βελτίωση της ποιότητας και των γνώσεων των εφοριακών.
13 Ριζική αντιμετώπιση της διαφθοράς στον φοροελεγκτικό και φοροεισπρακτικό μηχανισμό με εξαιρετικά αυστηρές υπηρεσιακές ποινές, πέραν των ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών. Επίσης θα πρέπει να τιμωρούνται και οι φορολογούμενοι που δωροδοκούν εφοριακούς.
14 Ανεξάρτητοι δημόσιοι λειτουργοί ή και ιδιώτες που δεν θα συνδέονται με τις φορολογικές αρχές να αναλάβουν την εσωτερική επιθεώρηση για την εξάλειψη της διαφθοράς στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό.
15 Μείωση στους 3 έως 5 μήνες του χρόνου εκδίκασης φορολογικών υποθέσεων με την ίδρυση μικρού αριθμού (6-7) ειδικών φορολογικών δικαστηρίων. 

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11379&subid=2&pubid=40277007
____________________________

Δεν κάνω κριτική στις προτάσεις - αν και μερικές είναι ..εξόφθαλμες - αλλά χαίρομαι που διαβάζω μερικά πρακτικά πράγματα..!!!

No comments: