Πτώση 10% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο, καθώς η υποχώρηση των πωλήσεων σε Peugeot Citroen, Ford και Volkswagen, σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση κατά 17% της ζήτησης στη γερμανική αγορά οδηγούν την αυτοκινητοβιομηχανία στις χαμηλότερες ετήσιες παραδόσεις των τελευταίων 20 ετών.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) με έδρα τις Βρυξέλλες, ο αριθμός ταξινομήσεων έπεσε στο 1,35 εκατ. οχήματα τον Μάρτιο, έναντι 1,5 εκατ. τον Φεβρουάριο. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 9,7% στα 3,1 εκατομμύρια οχήματα.
Το φαινόμενο εκπορεύεται από τη συνεχιζόμενη ύφεση, λόγω της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη που έχει οδηγήσει την ανεργία της περιοχής στο πρωτοφανές ποσοστό του 12% στα 17 κράτη – μέλη, που είναι και το υψηλότερο από το 1995.
Τέσσερις εκ των πέντε μεγαλύτερων αγορών αυτοκινήτων της Ευρώπης συρρικνώθηκαν τον περασμένο μήνα, με τη μεγαλύτερη πτώση στην αγορά της Γερμανίας (17%). Οι πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρωζώνη σημείωσαν μείωση για 18ο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με την ACEA.
“Η δυτικοευρωπαϊκή αγορά επιβατηγών αυτοκινήτων οδεύει στα επίπεδα του 1993 και η γερμανική μοιάζει να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση”, σχολιάζει σε σημείωμά του προς τους πελάτες ο Max Warburton, αναλυτής της Sanford C. Bernstein Ltd. στη Σιγκαπούρη. “Μπορεί τα κέρδη από την κάθε πώληση να μην είναι τόσο υψηλά στη Γερμανία όσο στην Κίνα, αποτελούν όμως κρίσιμο παράγοντα για τα κέρδη των κατασκευαστών αυτοκινήτων και η τρέχουσα τάση είναι αρκετά ανησυχητική”, προσθέτει ο ίδιος.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της γαλλικής Peugeot, δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρωζώνη, υποχώρησαν κατά 16%, έναντι πτώσης 15% για την Νο1 της Ευρώπης Volkswagen.
Την ίδια ώρα, η Ford με έδρα το Μίσιγκαν προβλέπει απώλειες 2 δισ. δολαρίων από την αγορά της Ευρώπης το 2013.
Τόσο η Ford, όσο και η Peugeot σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε περικοπή θέσεων εργασίας και σε κλείσιμο εργοστασίων τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη, ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν εν μέσω των πιέσεων και της πτώσης που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτων.
Η General Motors (οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν κατά 13% τον Μάρτιο) έχει προγραμματίσει να κλείσει ένα από τα πέντε εργοστάσια της Opel στη Γερμανία τον επόμενο χρόνο, ενώ έχει βάλει στον προϋπολογισμό της 4 δισ. ευρώ για επενδύσεις στην Ευρώπη από το 2016 ώστε να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό της και να προσθέσει νέα μοντέλα στην παραγωγή της.
Οι ταξινομήσεις στη Δυτική Ευρώπη, εξαιρουμένων των χωρών που προσχώρησαν στην Ένωση από τα μέσα του 2004, υποχώρησαν κατά 10%, στα 1,28 εκατ. οχήματα τον περασμένο μήνα.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτή η καθοδική τάση θα συνεχιστεί και το β' τρίμηνο του έτους, ωσότου μια βελτίωση στο κλίμα καταναλωτικής εμπιστοσύνης βοηθήσει να προωθηθούν οι πωλήσεις από το β' εξάμηνο του 2013.
Οι ετήσιες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη ενδέχεται να υποχωρήσουν έως 7%, σύμφωνα με αναλυτή της Ernst & Young.
Όσον αφορά στις ιαπωνικές μάρκες, οι πωλήσεις της Toyota στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 17% και κατά 10% εκείνες της Hyundai.
Η BMW σημείωσε πωλήσεις στην Ευρώπη μειωμένες κατά 4,7% τον Μάρτιο, ενώ η Daimler είχε πτώση της τάξης του 1%, με τις ταξινομήσεις στα διθέσια Smart να υποχωρούν κατά 16%. Στον αντίποδα, η ζήτηση για τη Mercedes αυξήθηκε κατά 0,8%.
No comments:
Post a Comment