26.5.10

Τα επόμενα σχέδια του κάπτεν Γουέι και της Cosco στην Ελλάδα

Το επιχειρηματικό και επενδυτικό ενδιαφέρον της Cosco στην Ελλάδα στρέφεται στη ναυτιλία, στην ανάπτυξη του εμπορικού λιμένος του Πειραιά, στον κλάδο των Logistics, όπου η κινεζική εταιρεία διατηρεί δεσπόζουσα θέση διεθνώς και στις ναυπηγοεπισκευές, ξεκαθάρισε την περασμένη Παρασκευή, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιανφού. Αυτό σημαίνει ότι για τα επόμενα χρόνια η στρατηγική της κινεζικής εταιρείας θα «στοχοποιήσει» τους τέσσερις αυτούς τομείς, επιδιώκοντας να πετύχει κέρδη τόσο για την ίδια όσο και για την Ελλάδα, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες επενδύσεις και από άλλες κινεζικές εταιρείες.

Πύλη o Πειραιάς

Βασικός στόχος της Cosco είναι η χωρίς προβλήματα υλοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, ώστε ο Πειραιάς να μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό Κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου που θα λειτουργεί ως πύλη των ασιατικών προϊόντων. Αυτό, βεβαίως, για να υλοποιηθεί, εκτός των επενδύσεων που θα γίνουν από την πλευρά της εταιρείας, είπε ο κάπτεν Γουέι, προϋποθέτει να αλλάξει και η στάση ορισμένων φορέων έναντι της συγκεκριμένης επένδυσης. «Θεωρώ θετική τη συνάντηση με το πρόεδρο κ. Παπούλια, όπου ανέφερε ότι το ελληνικό κράτος δεν θα φέρει κανένα εμπόδιο στην επένδυση», είπε ο κάπτεν Γουέι.

Κατά τον ίδιο από τον προβλήτα ΙΙ το 2010 θα διακινηθούν 800 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, ενώ το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους η διακίνηση αυξήθηκε κατά 43% σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του 2009. Στόχος του κάπτεν Γουέι είναι έως το 2015 να διακινούνται από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ περισσότερα από 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και στους δύο προβλήτες να απασχολούνται περίπου χίλιοι λιμενεργάτες, όλοι Ελληνες.

Ηδη έχει ξεκινήσει εργολαβία αντικατάστασης των 12 γερανογεφυρών του προβλήτα ΙΙ με πιο σύγχρονες οι οποίες θα συμβάλουν στη βελτίωση της παραγωγικότητας του προβλήτα. Για να αυξηθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων η Cosco προωθεί τη συνεργασία CKYH, η οποία θα δρομολογήσει οκτώ πλοία, χωρητικότητας 5.500 teu, στη γραμμή Απω Ανατολής - Μεσογείου, ώστε να προσεγγίζουν δύο φορές τον Πειραιά αυξάνοντας την ικανότητα διακίνησης κατά 60%.

Συνολικά, η Cosco, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος της εταιρείας, για τα 35 έτη που θα διαχειρίζεται το λιμάνι θα καταβάλει για ενοίκιο 830 εκατ. ευρώ και θα επενδύσει για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ περί τα 550 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας για Ελληνες πολίτες.

Συμφωνία με ΕΛΓΕΚΑ

Ανάμεσα στις πρώτες συνεργασίες της Cosco ήταν η συμφωνία που υπέγραψε με τον Ομιλο ΕΛΓΕΚΑ, μέσω της θυγατρικής του Diakinisi S.A. Η συμφωνία αφορά την εκτέλεση έργου φορτοεκφορτώσεων και διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων που καταφθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά, και ειδικά στον προβλήτα ΙΙ, που έχει παραχωρηθεί στην COSCO - ΣΕΠ για την επόμενη 35ετία. Η οργάνωση και οι υποδομές της DIAKINISIS σε συνδυασμό με την υποστήριξη που παρέχει ο μητρικός όμιλος ΕΛΓΕΚΑ, φαίνεται ότι οδήγησαν στην επιλογή της από την Cosco ως τον κύριο «παίκτη» στο θέμα των συνεργασιών που αναζητούσε για την υλοποίηση των επιχειρηματικών της σχεδίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Θριάσιο και Logistics

Ενας τομέας που αναμένεται να «κλείσουν» επενδυτικές συμφωνίες ανάμεσα στην Cosco και ελληνικές επιχειρήσεις είναι και ο κλάδος των Logistics. Η κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, βρίσκεται στο «στόχαστρο» των Κινέζων που θεωρούν ότι το εμπορευματικό κέντρο Θριασίου μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα. Ηδη ο ΟΛΠ έχει συστήσει θυγατρική εταιρεία, «Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων Α.Ε.» (Logistics ΟΛΠ Α.Ε.), προκειμένου να διεκδικήσει, μαζί με άλλες εταιρείες, την κατασκευή του Κέντρου.

Μάλιστα έχει προταθεί στην Cosco να συμμετάσχει, μέσω της θυγατρικής της «Cosco Logistics Co.», στο προτεινόμενο Σχήμα, χωρίς όμως ακόμη να υπάρχει τελική απάντηση. Το σίγουρο είναι ότι η κινεζική εταιρεία έχει εμπειρία στον συγκεκριμένο κλάδο και όπως είπε ο κάπτεν Γουέι, «εάν οι πολιτικές της Ελλάδας το επιτρέπουν η Cosco θα ήθελε να ακολουθήσει το επιτυχημένο μοντέλο της στο Ντουμπάι».

Εκτιμάται ότι από τις επαφές των στελεχών της Cosco με τον ΟΛΠ εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος μπορεί να προκύψουν οι προϋποθέσεις για την από κοινού διεκδίκηση του διαγωνισμού.

Ναυπηγοεπισκευές

Ενας ακόμη τομέας στον οποίο μπορεί, μελλοντικά, να υπάρξουν επενδυτικές κινήσεις της Cosco είναι οι ναυπηγοεπισκευές, κυρίως διότι κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη ποιοτικής επισκευαστικής βάσης πλησίον του εμπορικού λιμένος για να αντιμετωπίζονται ανάγκες των πλοίων που θα μεταφέρουν τα φορτία.

Ωστόσο, από τη συνάντηση που έγινε ανάμεσα στους εκπροσώπους της θυγατρικής του ΟΛΠ Α.Ε. «Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες Α.Ε.» (ΝΑΥΣΟΛΠ) και τους εκπροσώπους των εταιρειών της Cosco «Ship-Trade Co.» και «Shipyard Group Cosco» για θέματα τεχνικής συνεργασίας, επισκευής και συντήρησης πλοίων στην Ελλάδα, φαίνεται ότι δεν υπήρξε αποτέλεσμα.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100027_23/05/2010_402043

____________________________________

Επειδή είναι ..Κινεζος και έχει λεφτά...

Επειδή τον ενδιαφέρει πραγματικά η πύλη για την Ευρώπη, τα Βαλκάνια μέχρι την Ρωσία...

Προσωπικά, με ένα νούμερο μερικών δισ. ευρώ θα ήμουν ικανοποιήμενος! Όχι με λιγότερα...

Κι ας έχουμε ανάγκη... Κι ας είμαστε στα τέσσερα...

No comments: