Η χθεσινή είδηση έρχεται να ολοκληρώσει τα δύο τελευταία spot μου (M&A - ΣΔΙΤ Ι), με φόντο την εγχώρια αγορά!
Δεν ευλογώ τα γένια μου, είναι μάλλον κάτι αναμενόμενο!
"Σημαντικές διαφοροποιήσεις και στο εγχώριο οικονομικό και επιχειρηματικό σκηνικό επιφέρει η συμφωνία της ισπανικής Actividades de Construccion & Servicios SA (ACS) με τον βασικό μέτοχο της γερμανικής Hochtief AG, August von Finck, για την εξαγορά του ποσοστού ύψους 25% που κατέχει ο τελευταίος στην μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Γερμανίας", λέει η είδηση.
Θυμίζω:
1. η Hochtief κατέχει το 40,01% του Ελευθέριος Βενιζέλος
2. η κοινοπραξία ACS-Cintra(ισπανική)-ΓΕΚ
-έχουν υπογράψει την σύμβαση ανάληψης του έργου κατασκευής και εκμετάλλευσης της Ιόνιας Οδού
-είναι μειοδότες και στον διαγωνισμό για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65)
-έχει συμμετοχή στα έργα Μαλιακός – Κλειδί και Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα
-αναζητεί μερίδιο και στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Ερωτήματα:
1. Τι θα μείνει για τις μικρές εγχώριες κατασκευαστικές; (μικρές για ευρωπαίκά δεδομένα)
2. Μήπως η φυσική τους συνέχεια είναι η επέκταση, π.χ. στα Βαλκάνια, ώστε πλέον εκεί να κάνουν αυτό που ξέρουν;
3. Έχουν τη δυνατότητα πλέον να μειοψηφούν σε μεγάλα έργα, ώστε να "γράφουν" καλά κέρδη για χρόνια, όπως π.χ. η ΕΛΤΕΧ με την Αττική Οδό;
4. ή μήπως κάνουν σχέδια να μετε-εξελιχθούν σε ΤΕΡΝΑ ή ΡΟΚΚΑ, ασχολούμενοι με νέες δραστηριότητες όπως ΑΠΕ, ξενοδοχειακά ή ότι άλλο μπορούν;
5. Θα μπορέσουν να αποπληρώσουν τις τράπεζες; Κάποιες από αυτές έχουν απλωθεί χάρη τραπεζικών πιστώσεων π.χ. ΑΕΓΕΚ και οι τράπεζες α) δεν θέλουν να γίνουν κατασκευαστικές β) δεν θέλουν να χάνουν λεφτά γ) θα βοηθήσουν κι άλλο όσο τους παίρνει
6. Έχουν την τεχνογνωσία π.χ. για ΣΔΙΤ ή οδηγούνται σε συνέργειες αναγκαστικά;
7. Μήπως η τελική λύση για την επιβίωση των εγχώριων είναι οι Μ&Α; Ξέρουμε ότι οι περισσότεροι υπάρχοντες όμιλοι κατέχουν το υψηλότερο πτυχίο όμως είναι ..πολλοί!
Η πίτα μπορεί ακόμα να μεγαλώνει - με τα ΣΔΙΤ - όμως αυξάνει κι ο ανταγωνισμός. Κι αν ο εγχώριος δεν ήταν πρόβλημα λόγω των ελληνικών στρεβλώσεων του συστήματος που θέλει να εξυπηρετούνται όλοι, ο εισαγόμενος δεν συγκινείται. Το μόνο που θέλει είναι να έχει το σκύλο του χορτάτο!
P.S. η Hochtief πριν πεινάσει .. μεγειρεύει: "έξαρση της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Ασία.. "
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει η εξαγορά του ποσοστού αυτού της Hochtief με την ελληνική αγορά...Αν όχι καμμία, ελάχιστη. Επίσης δεν νομίζω ότι η είσοδος τέτοιων εταιριών κολοσών αφορά άμεσα τις μικρομεσαίες κατασκευαστικές, η οποίες έτσι και αλλιώς απευθύνονται σε άλλη αγορά. Όσο για της μεγαλύτερες ελληνικές κατασκευαστικές μπορούν να ανταγωνιστούν πιστεύω τους ευρωπαϊκούς κολοσούς στα ίσα, τουλάχιστον επί ελληνικού εδάφους...Ο ανταγωνισμός μόνο καλό κάνει...gk
sorry, αλλά δεν διάβασες το link της είδησης για τη σχέση..
για το εάν μπορούν να ανταγωνιστούν είναι και το δικό μου ερώτημα..
και όταν οι - μεγάλες - ξένες παίρνουν το φιλέτο, τι θα γίνει με τις μικρες, που παίρνουν μονο ..κόκκαλα;
Post a Comment