15.3.13

Αυξάνεται η πώληση ομολόγων με εγγύηση δάνεια αυτοκινήτων

Τους τελευταίους 12 μήνες διπλασιάστηκε, στα 4 δισ. δολάρια
Οι πωλήσεις δέσμης ομολόγων, που υποστηρίζονται από «τοξικά» δάνεια για αγορά αυτοκινήτων, αυξήθηκαν τον περασμένο χρόνο, καθώς οι επενδυτές προσπαθούν να βρουν ελκυστικότερες αποδόσεις και καταφεύγουν σε εργαλεία που ωστόσο οδήγησαν στο ξέσπασμα της προηγούμενης κρίσης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Financial Times.
Στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών οι πωλήσεις επισφαλών ομολόγων, που ως εγγύηση έχουν δάνεια γι’ αγορά αυτοκινήτων, αυξήθηκαν στα 4 δισ. δολάρια, σχεδόν διπλάσια από αυτά που είχαν πωληθεί την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Deutsche Bank. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μέσω «τοξικών» δανείων αποτελούν πλέον το 34% όλων των ενυπόθηκων δανείων για αγορά αυτοκινήτων, επίπεδο υψηλότερο απ’ ό,τι το 2007.
Η αύξηση της παραπάνω κατηγορίας «τοξικών» δανείων σημειώνεται σε μια περίοδο κατά την οποία τα βασικά επιτόκια δανεισμού παραμένουν σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, ενθαρρύνοντας όλο και περισσότερους επενδυτές ν’ αγοράσουν ομόλογα με χαμηλότερη πιστοληπτική αξιολόγηση, στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν υψηλότερη απόδοση. «Πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για αντίδραση στη βελτίωση της οικονομίας, στο περιβάλλον πολύ χαμηλών επιτοκίων και στη συνεχή αναζήτηση καλύτερης απόδοσης», λέει στους FT ο Χάρις Τρίφον, επικεφαλής της Deutsche Bank για τα ενυπόθηκα δάνεια.
Η ζήτηση για τα εν λόγω ομόλογα άρχισε ν’ αυξάνεται στα τέλη του περασμένου έτους, περίοδο κατά την οποία αυξάνονταν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων και η μέση απόδοση των εταιρικών ομολόγων υποχωρούσε σε επίπεδα ρεκόρ. Εκτοτε, μεγάλες εταιρείες που χορηγούν δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων έχουν συνάψει συμφωνίες για πώληση χρεογράφων με πολύ χαμηλό επιτόκιο σε δημοπρασίες όπου υπήρξε σημαντική ζήτηση από τους επενδυτές. Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Ford υπολογίζουν ότι η ζήτηση γι’ αυτοκίνητα και φορτηγά θα παραμείνει ισχυρή ολόκληρο το 2013 και το γεγονός αυτό θα μπορούσε με τη σειρά του να ενισχύσει τις πωλήσεις «τοξικών» δανείων που σχετίζονται με την αγορά αυτοκινήτου στο επίπεδο των 25 δισ. δολαρίων, από 18 δισ. το 2012, σύμφωνα με την Deutsche Bank. «Περιμένουμε ότι η τάση για την έκδοση ομολόγων θα ισχύσει για το προβλεπτό μέλλον», εκτιμά ο κ. Τρίφον.
Και στη δευτερογενή αγορά η ζήτηση για ομόλογα που υποστηρίζονται από «τοξικά» δάνεια που έχουν σχέση με την αγορά αυτοκινήτου είναι ισχυρή. Η αύξηση της τιμής των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξάνει και το ποσοστό ανάκτησης από μη εξυπηρετούμενα δάνεια και περιορίζει τις απώλειες των ομολογιούχων. Παρ’ όλα αυτά, σημειώνουν οι Financial Times, η δημοτικότητα των «τοξικών» ομολόγων που βασίζονται στην αγορά αυτοκινήτων δεν έχει ακόμη φτάσει σε επίπεδο που να υποδηλώνει χαλάρωση των προτύπων αναδοχής, όπως είχε συμβεί στην περίοδο πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. «Τα πρότυπα χορήγησης πιστώσεων δεν έχουν διαβρωθεί στο επίπεδο που είδαμε κατά την κρίση χρέους», λέει στους FT ο Αντριαν Μίλερ, διευθυντής σταθερού εισοδήματος στην GMP Securities. «Οσο αναπτύσσεται η οικονομία και οι δανειστές παραμένουν συντηρητικοί, η αύξηση των ενυπόθηκων δανείων που σχετίζονται με την αγορά αυτοκινήτου δεν είναι ανησυχητική», προσθέτει.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_2_15/03/2013_514390

No comments: