12.11.08

General Motors: Πολύ μεγάλη για να καταρρεύσει

Oι Αμερικανοί δεν πρόκειται να αφήσουν την General Motors να καταρρεύσει, καθώς το κόστος για την αμερικανική οικονομία θα ήταν τεράστιο. Γι' αυτό και η πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Νάνσι Πελόζι, έσπευσε να σταθεί στο πλευρό της εταιρείας για να αποτρέψει ένα καταστροφικό φαινόμενο ντόμινο στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα κόστιζε εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Η κ. Πελόζι τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της έγκρισης ενός σχεδίου διάσωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία που θα βοηθήσει, μεταξύ άλλων, την GM να μην ξεμείνει από ρευστότητα μέχρι το τέλος του έτους, κάτι που θεωρείται αναπόφευκτο ότι θα συμβεί χωρίς τη στήριξη της κυβέρνησης.
"Είναι πραγματικά μία από εκείνες τις εταιρείες που είναι υπερβολικά μεγάλες για να καταρρεύσουν και αυτό το κατανοούν όλοι", δήλωσε ο Ναριμάν Μπεχραβές, επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Global Insight στη Μασαχουσέτη. "Εάν καταρρεύσει, μπορεί να κάνει την ύφεση βαθύτερη και πιο μακρόχρονη".
Σύμφωνα με τον κ. Μπεχραβές, ενδεχόμενη πτώχευση της GM θα μπορούσε να εκτοξεύσει την ανεργία στις ΗΠΑ στο 9,5%, από 6,5% τον Οκτώβριο (υψηλό 14 ετών), και να προκαλέσει μια ύφεση συγκρίσιμη σε διάρκεια με εκείνη της περιόδου 1980-82.
Ford, Chrysler
Επιπλέον, εάν καταρρεύσει η GM, Ford και Chrysler είναι πιθανό να οδηγηθούν επίσης σε πτώχευση, προέβλεψε ο Μαρκ Ολάιν, αναλυτής της Fitch.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο Automotive Trade Policy Council, οι τρεις εταιρείες απασχολούν 240.000 άτομα στις ΗΠΑ, δηλαδή περίπου το 70% των εργαζομένων στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Πέραν αυτού, αξίζει να σημειωθεί ότι από τις θέσεις εργασίας των ανθρώπων αυτών εξαρτάται η ιατροφαρμακευτική ασφάλιση 2 εκατ. ατόμων.
Επιπλέον, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν άλλες 5 εκατ. θέσεις εργασίας σε αντιπροσωπείες, προμηθευτές και συνεργεία.
Ετσι, οι θέσεις εργασίας που μπορεί να χαθούν εάν υπάρξει κατάρρευση αυτοκινητοβιομηχανίας το 2009 θα ανέλθουν συνολικά στα 2,5 εκατομμύρια, σύμφωνα με έρευνα του κέντρου Center for Automotive Research στο Μίσιγκαν.

Αντίθετος με ένα σχέδιο διάσωσης ο Πόλσον
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Οικονομίας των ΗΠΑ, Χένρι Πόλσον, εμφανίζεται αντίθετος με την πρόταση της κ. Πελόζι και του επικεφαλής των Δημοκρατικών στη Γερουσία Χάρι Ρέιντ.
Αντίθετοι με την προοπτική διάσωσης της GM εμφανίζονται επίσης και πολλοί επενδυτές
.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, GM, Ford και Chrysler έχουν ζητήσει από την αμερικανική κυβέρνηση πρόσθετη οικονομική βοήθεια 50 δισ. δολαρίων για να αντιμετωπίσουν τη χειρότερη κρίση που έχει πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία 17 χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο εγκρίθηκαν άλλα 25 δισ. δολάρια για την αναβάθμιση των εργοστασίων, προκειμένου να κατασκευάζονται αυτοκίνητα χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές, από την Barclays Capital μέχρι την Credit Suisse, προειδοποιούν ότι παρόλο που μια κυβερνητική ενίσχυση θα απομάκρυνε τον κίνδυνο πτώχευσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, οποιαδήποτε βοήθεια θα έρθει με σημαντικό κόστος για τους υφιστάμενους μετόχους.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12887&subid=2&tag=9424&pubid=3899148

No comments: