Μέσα στο Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμη η εταιρεία «Ελληνικό Α.Ε.» να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την προσέλκυση επενδυτών που θα αναλάβουν να αξιοποιήσουν το μεγαλύτερο «οικόπεδο» της Ευρώπης, όπως έχει χαρακτηριστεί η έκταση του πρώην αεροδρομίου. Μιλώντας στην «Ημερησία» ο Σπύρος Πολλάλης, καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού στο Χάρβαρντ, που ανέλαβε πρόσφατα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό ΑΕ», τονίζει ότι η εταιρεία εργάζεται πυρετωδώς ώστε να ολοκληρωθούν τα πολεοδομικά σχέδια και όλες οι πληροφορίες που θα ζητήσουν οι επενδυτές θα είναι έτοιμες το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβρη.
Canary Warf
Ο κ. Πολλάλης επιβεβαιώνει στην «Η» το νέο σχέδιο που προκρίνει η κυβέρνηση για το Ελληνικό, σχέδιο που περιέγραψε και σε χθεσινές του δηλώσεις στο Reuters. Σύμφωνα με αυτό, η ανάπτυξη της έκτασης δεν θα έχει ως παράδειγμα το περίφημο Canary Warf στο Λονδίνο, αλλά φαίνεται να επιλέγεται ένα μοντέλο αξιοποίησης που θα μοιάζει με αυτό στο πριγκιπάτο του Μονακό.
«Θα είναι μεικτή χρήση με κατοικίες, τουριστικές δραστηριότητες, επαγγελματικά ακίνητα τα οποία θα αναπτύσσονται κατά μήκος μαρίνας», τονίζει ο κ. Πολλάλης.
Μονακό
Αυτό σημαίνει -και σύμφωνα με το μοντέλο Μονακό- ότι ένα μέρος του Ελληνικού, πιθανότατα η μισή έκταση, θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή πολυτελών κατοικιών, κτιρίων γραφείων και καταστημάτων, χρήσεις για τουρισμό και αναψυχή και όλα αυτά θα έχουν σημείο αναφοράς μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών που θα μπορεί να δέχεται χιλιάδες σκάφη. Αναλύοντας κάποιος την ανάπτυξη του Μονακό μπορεί να διακρίνει ότι θα απευθύνεται σε τουρίστες που διαθέτουν πολυτελή σκάφη με τα οποία θα ελλιμενίζονται στη μαρίνα. Παράλληλα, στο πρώην αεροδρόμιο θα υπάρχουν σπίτια για υψηλά βαλάντια, ενώ θα υπάρχουν και επαγγελματικές χρήσεις, γραφειακοί χώροι για επιχειρήσεις και εμπορικές χρήσεις. Φυσικά, το υπόλοιπο μισό Ελληνικό, δηλαδή 3.000 στρέμματα, θα μετατραπεί σε χώρους πρασίνου, όπως άλλωστε έχει πει πρόσφατα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου.
Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των επενδυτών, ο κ. Πολλάλης επιβεβαιώνει τις συνομιλίες με το Κατάρ και τονίζει: «Ελπίζουμε ότι οι επιχειρηματίες του Κατάρ θα είναι μέσα στους ενδιαφερόμενους».
Συναίνεση
Ο επικεφαλής της «Ελληνικό Α.Ε.» επισημαίνει ότι η αξιοποίηση της έκτασης μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για την οικονομία γενικότερα. «Μας απασχολεί η ανάπτυξη που θα αποτελέσει τη 'σπίθα' για την ελληνική οικονομία. Μεγάλοι ωφελημένοι θα είναι και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, γι' αυτό μας ενδιαφέρει να υπάρχει συναίνεση, ένα κοινωνικό consensus το οποίο θα προκύψει μέσα από την ενδελεχή ενημέρωση για το project». Ο κ. Πολλάλης τονίζει ότι βασικό πρόβλημα που θα επιλυθεί με σκληρή δουλειά από την «Ελληνικό Α.Ε.» είναι τα νομικά ζητήματα και οι διεκδικήσεις που υπάρχουν για την έκταση. «Είμαστε σε πυρετώδεις διεργασίες και είμαι αισιόδοξος ότι τα νομικά προβλήματα θα λυθούν», καταλήγει.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=111715161
Canary Warf
Ο κ. Πολλάλης επιβεβαιώνει στην «Η» το νέο σχέδιο που προκρίνει η κυβέρνηση για το Ελληνικό, σχέδιο που περιέγραψε και σε χθεσινές του δηλώσεις στο Reuters. Σύμφωνα με αυτό, η ανάπτυξη της έκτασης δεν θα έχει ως παράδειγμα το περίφημο Canary Warf στο Λονδίνο, αλλά φαίνεται να επιλέγεται ένα μοντέλο αξιοποίησης που θα μοιάζει με αυτό στο πριγκιπάτο του Μονακό.
«Θα είναι μεικτή χρήση με κατοικίες, τουριστικές δραστηριότητες, επαγγελματικά ακίνητα τα οποία θα αναπτύσσονται κατά μήκος μαρίνας», τονίζει ο κ. Πολλάλης.
Μονακό
Αυτό σημαίνει -και σύμφωνα με το μοντέλο Μονακό- ότι ένα μέρος του Ελληνικού, πιθανότατα η μισή έκταση, θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή πολυτελών κατοικιών, κτιρίων γραφείων και καταστημάτων, χρήσεις για τουρισμό και αναψυχή και όλα αυτά θα έχουν σημείο αναφοράς μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών που θα μπορεί να δέχεται χιλιάδες σκάφη. Αναλύοντας κάποιος την ανάπτυξη του Μονακό μπορεί να διακρίνει ότι θα απευθύνεται σε τουρίστες που διαθέτουν πολυτελή σκάφη με τα οποία θα ελλιμενίζονται στη μαρίνα. Παράλληλα, στο πρώην αεροδρόμιο θα υπάρχουν σπίτια για υψηλά βαλάντια, ενώ θα υπάρχουν και επαγγελματικές χρήσεις, γραφειακοί χώροι για επιχειρήσεις και εμπορικές χρήσεις. Φυσικά, το υπόλοιπο μισό Ελληνικό, δηλαδή 3.000 στρέμματα, θα μετατραπεί σε χώρους πρασίνου, όπως άλλωστε έχει πει πρόσφατα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου.
Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των επενδυτών, ο κ. Πολλάλης επιβεβαιώνει τις συνομιλίες με το Κατάρ και τονίζει: «Ελπίζουμε ότι οι επιχειρηματίες του Κατάρ θα είναι μέσα στους ενδιαφερόμενους».
Συναίνεση
Ο επικεφαλής της «Ελληνικό Α.Ε.» επισημαίνει ότι η αξιοποίηση της έκτασης μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για την οικονομία γενικότερα. «Μας απασχολεί η ανάπτυξη που θα αποτελέσει τη 'σπίθα' για την ελληνική οικονομία. Μεγάλοι ωφελημένοι θα είναι και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, γι' αυτό μας ενδιαφέρει να υπάρχει συναίνεση, ένα κοινωνικό consensus το οποίο θα προκύψει μέσα από την ενδελεχή ενημέρωση για το project». Ο κ. Πολλάλης τονίζει ότι βασικό πρόβλημα που θα επιλυθεί με σκληρή δουλειά από την «Ελληνικό Α.Ε.» είναι τα νομικά ζητήματα και οι διεκδικήσεις που υπάρχουν για την έκταση. «Είμαστε σε πυρετώδεις διεργασίες και είμαι αισιόδοξος ότι τα νομικά προβλήματα θα λυθούν», καταλήγει.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=111715161
No comments:
Post a Comment