Απούσα από το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η Aegean Airlines συνεχίζει την ανάπτυξή της, στηριζόμενη σε ίδιες δυνάμεις. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, έναντι των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αποτελεί το γεγονός ότι λειτουργεί με... ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Με κύριο «όπλο» την ανανέωση του στόλου (Airbus A 320/1) και τον εμπλουτισμό των προορισμών (Λονδίνο, Παρίσι), η Aegean καθίσταται, ολοένα και περισσότερο, ανταγωνιστική των Ο.Α. στο εξωτερικό δίκτυο, καθώς στο εσωτερικό, εδώ και δυο χρόνια περίπου, προηγείται του εθνικού αερομεταφορέα. Ωστόσο, αν οι Ο.Α. πουληθούν στην Qatar Airways, την Air France – KLM ή κάποια άλλη «αξιοσημείωτη ευρωπαϊκή εταιρεία», αυτόματα η Aegean καλείται να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό ανταγωνιστή, ο οποίος πιθανότατα θα «φρενάρει» τη σημαντική άνοδο της επιβατικής κίνησης της εταιρείας (13% στο εννεάμηνο).Η εξέλιξη αυτή, ίσως, οδηγήσει την Aegean σε κινήσεις που άπτονται της διεύρυνσης της μετοχικής της σύνθεσης. Πάντως, η εταιρεία εξέπληξε πολλούς που δεν κατέβηκε στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών ή της τεχνικής βάσης της Ο.Α. Ίσως, οι δηλώσεις στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι –ουσιαστικά– απέτρεπαν την Aegean να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, να απέβησαν καθοριστικές. Στα 8 εκατ. ευρώ το κόστος της τεχνικής βάσης Η εταιρεία έχει ξεκινήσει, εδώ και ένα χρόνο περίπου, την κατασκευή ιδιόκτητης τεχνικής βάσης, εντός του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2009, ενώ το κόστος κατασκευής εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 8 εκατ. ευρώ.Πάντως, εντός του εννεαμήνου του 2008, η εταιρεία συνέχισε το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, με την παραλαβή 8 νέων αεροσκαφών Airbus της οικογένειας Α320 (6 Α320 και 2 Α321). Παράλληλα, επέστρεψε 4 Boeing 737-300 στους ιδιοκτήτες τους. Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει 2 ακόμα νέα αεροσκάφη τύπου Airbus A320.Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2008, η εταιρεία εξάσκησε το δικαίωμα προαίρεσης για λειτουργική μίσθωση δύο επιπλέον αεροσκαφών τύπου Airbus Α321 από την εταιρία ILFC, με εκτιμώμενη παράδοση τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2009. Συμπεριλαμβανομένων αυτών των αεροσκαφών, η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει 8 νέα αεροσκάφη το 2009 και 6 νέα αεροσκάφη το 2010.
http://www.capital.gr/news.asp?Details=616841
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment