Ενα πολύ διαφορετικό πεδίο δραστηριοποίησης αποτελεί το λιανεμπόριο στην αφετηρία του 2011. Στη διάρκεια του περσινού έτους, τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν για τις περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι προσφυγές στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα από εταιρείες που εμφανίστηκαν ανέτοιμες να διαχειριστούν τη δραματική αλλαγή του οικονομικού κλίματος. Πέρα από αυτή την κατηγορία εταιρειών, ο κλάδος της ένδυσης φέτος εμφανίζεται να εκπροσωπείται από ακόμη λιγότερες επιχειρήσεις στο ταμπλό του Χ.Α., καθώς το παράδειγμα της Fashion Box (Replay) ακολουθούν τόσο η εταιρεία Βάρδας όσο και οι εταιρείες Elmec Sport και Folli Follie, οι μετοχές των οποίων διαγράφονται από το Χρηματιστήριο.
Οπως σημειώνουν στην «Κ» εκπρόσωποι της αγοράς, στην εποχή που κάθε δαπάνη αναθεωρείται αυστηρά, το ετήσιο κόστος των 300.000 ευρώ στο οποίο κυμαίνεται περίπου η διαπραγμάτευση των μετοχών μιας εταιρείας στο Χ.Α., καθίσταται αυτομάτως πολύ υψηλό. Στο επίπεδο της εταιρικής στρατηγικής εντούτοις, ο σκοπός της διαγραφής από το Χ.Α. των προαναφερθεισών εταιρειών διαφέρει, αφού για τη μεν Βάρδας αποτελεί μέρος της μείωσης των δαπανών και της συρρίκνωσης του δικτύου καταστημάτων της, για τον δε όμιλο της Folli Follie συνιστά κομμάτι της αναδιάρθρωσης του ομίλου και αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάπτυξη των δικτύων λιανικής. Ο όμιλος που περιλαμβάνει και τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών εστιάζει πλέον στις αγορές της Ασίας, και ειδικότερα την Κίνα, ενώ δεν αποκλείει μελλοντική εισαγωγή των μετοχών της θυγατρικής του εταιρείας Links of London, σε ασιατικό χρηματιστήριο, εφόσον κριθεί σκόπιμο. Οι αγορές του εξωτερικού αποτελούν πλέον το πεδίο στο οποίο στρέφουν το βλέμμα τους όσοι όμιλοι διαθέτουν αυτή τη στιγμή ρευστότητα ή μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν κινήσεις εξωστρέφειας στις οποίες είχαν ήδη προβεί τα προηγούμενα έτη. Στην τελευταία κατηγορία εντάσσεται η Βαράγκης ΑΒΕΠΕ, ιστορική εταιρεία στον κλάδο του επίπλου. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η ίδρυση εταιρείας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με στόχο την εντονότερη δραστηριοποίηση της εισηγμένης στον χώρο των επαγγελματικών έργων στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου, όπου παρατηρείται σημαντική οικιστική ανάπτυξη.
Στο εξωτερικό στρέφεται επίσης ο όμιλος Βιοκαρπέτ, για τον οποίο οι εξαγωγές συνιστούν ήδη το ήμισυ του ετήσιου τζίρου του. Αντίθετα, τα πράγματα είναι δύσκολα στην εγχώρια αγορά όπου ακόμη και αλυσίδες με προσιτές τιμές δυσκολεύονται να «συναντήσουν» το κοινό τους. Αναδιάρθρωση είναι το σύνθημα για εταιρείες όπως η Neoset, η οποία έχει νέα εταιρική ταυτότητα και προσανατολίζεται σε λιγότερα και μεγαλύτερα καταστήματα, και η Yalco, σε ό,τι αφορά τόσο την αλυσίδα Habitat όσο και την Omnishop.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_16/01/2011_428923
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment