ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΡΕΛΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΣΕ 94 ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Ανεπαρκείς χώροι
Σχετικά με τις συνθήκες ασφαλούς προσέγγισης των πλοίων, το μεγαλύτερο ποσοστό, ήτοι 44,2%, διαπιστώνεται στην ανεπάρκεια φωτοσήμανσης του θαλάσσιου διαύλου, καθώς και ναυτιλιακών εμποδίων. Ως προς την προστασία της λιμενολεκάνης, 78 στα 94 λιμάνια έχουν πρόβλημα με τα εξωτερικά λιμενικά έργα (ανεπαρκή ή ανάγκη αναβάθμισης), με αποτέλεσμα να εμφανίζονται αντίστοιχα μεγάλα ποσοστά προβληματικών κυματικών συνθηκών εντός της λιμενολεκάνης είτε από ανακλάσεις είτε από κυματική υπερπήδηση. Οι υποδομές της χερσαίας ζώνης διαπιστώνονται με υψηλά ποσοστά ελλείψεων. Συγκεκριμένα 64 στα 94 λιμάνια έχουν ανεπαρκείς χώρους αναμονής επιβατών, καθώς και εκδοτήρια εισιτηρίων σε μεγάλες αποστάσεις.
Ακόμη το 25,3% των λιμένων έχει ελλιπή χαρτογράφηση, ενώ στο 11,6% καταγράφηκαν προβλήματα σχετικά με τον δίαυλο, στο 22,1% με την είσοδο στον λιμένα, στο 20% δεν έχουν επισημανθεί βραχονησίδες, ναυάγια κ.ά., στο 26,3% υπάρχει ζήτημα με τους υφάλους, στο 23,1% με την ορατότητα της εισόδου και στο 27,3% με τους φανούς ευθυγράμμισης. Σχετικά με την προστασία της λιμενολεκάνης από τους κυματισμούς, στο 82,1% των λιμανιών δεν υπάρχει εξωτερική προστασία, ενώ στο 45,3% παρατηρούνται καθυστερήσεις στη φορτοεκφόρτωση, λόγω κυματισμών.
Οσο για τις προοπτικές μελλοντικής βελτίωσης, ο κ. Μουτζούρης επισημαίνει: «Δεν θα τις χαρακτήριζα καλές. Η σημερινή παραπαίουσα Πολιτεία μας δεν είναι σε θέση να καταλήξει ακόμη και στο εάν επιθυμεί την ύπαρξη υπουργείου αρμοδίου, μεταξύ των άλλων, και για τη χάραξη λιμενικής πολιτικής. Και αυτό συμβαίνει στην πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, στην οποία το υπουργείο Ναυτιλίας θα έπρεπε να είναι εκ των ων ουκ άνευ». *
_______________________________________________________
Το λιμάνι των Χανίων (Σούδα) δεν παρουσιάζει καμία έλλειψη... αυτό έλλειπε!!!
Ανεπαρκείς χώροι
Σχετικά με τις συνθήκες ασφαλούς προσέγγισης των πλοίων, το μεγαλύτερο ποσοστό, ήτοι 44,2%, διαπιστώνεται στην ανεπάρκεια φωτοσήμανσης του θαλάσσιου διαύλου, καθώς και ναυτιλιακών εμποδίων. Ως προς την προστασία της λιμενολεκάνης, 78 στα 94 λιμάνια έχουν πρόβλημα με τα εξωτερικά λιμενικά έργα (ανεπαρκή ή ανάγκη αναβάθμισης), με αποτέλεσμα να εμφανίζονται αντίστοιχα μεγάλα ποσοστά προβληματικών κυματικών συνθηκών εντός της λιμενολεκάνης είτε από ανακλάσεις είτε από κυματική υπερπήδηση. Οι υποδομές της χερσαίας ζώνης διαπιστώνονται με υψηλά ποσοστά ελλείψεων. Συγκεκριμένα 64 στα 94 λιμάνια έχουν ανεπαρκείς χώρους αναμονής επιβατών, καθώς και εκδοτήρια εισιτηρίων σε μεγάλες αποστάσεις.
Ακόμη το 25,3% των λιμένων έχει ελλιπή χαρτογράφηση, ενώ στο 11,6% καταγράφηκαν προβλήματα σχετικά με τον δίαυλο, στο 22,1% με την είσοδο στον λιμένα, στο 20% δεν έχουν επισημανθεί βραχονησίδες, ναυάγια κ.ά., στο 26,3% υπάρχει ζήτημα με τους υφάλους, στο 23,1% με την ορατότητα της εισόδου και στο 27,3% με τους φανούς ευθυγράμμισης. Σχετικά με την προστασία της λιμενολεκάνης από τους κυματισμούς, στο 82,1% των λιμανιών δεν υπάρχει εξωτερική προστασία, ενώ στο 45,3% παρατηρούνται καθυστερήσεις στη φορτοεκφόρτωση, λόγω κυματισμών.
Οσο για τις προοπτικές μελλοντικής βελτίωσης, ο κ. Μουτζούρης επισημαίνει: «Δεν θα τις χαρακτήριζα καλές. Η σημερινή παραπαίουσα Πολιτεία μας δεν είναι σε θέση να καταλήξει ακόμη και στο εάν επιθυμεί την ύπαρξη υπουργείου αρμοδίου, μεταξύ των άλλων, και για τη χάραξη λιμενικής πολιτικής. Και αυτό συμβαίνει στην πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, στην οποία το υπουργείο Ναυτιλίας θα έπρεπε να είναι εκ των ων ουκ άνευ». *
_______________________________________________________
Το λιμάνι των Χανίων (Σούδα) δεν παρουσιάζει καμία έλλειψη... αυτό έλλειπε!!!
No comments:
Post a Comment