Στους λίγους κερδισμένους της χρονιάς που φεύγει συγκαταλέγονται αδιαμφισβήτητα οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του παιδικού ενδύματος. Αν η πτώση στον τζίρο ενδυμάτων και υποδημάτων συνολικά άγγιξε το 40% το 2010, στα καταστήματα με παιδικά είδη οι απώλειες περιορίστηκαν περίπου στα επίπεδα του 10%, πιστοποιώντας το γεγονός ότι η περίοδος των γιορτών ανήκει δικαιωματικά στα παιδιά.
Οπως σημειώνει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Lapin, κ. Σταύρος Παπαϊωάννου, το παιδικό ρούχο εμφάνισε αντιστάσεις το 2010, με τα καταστήματα της αλυσίδας να έχουν κάμψη πωλήσεων περίπου 10%. «Εντονότερο είναι το πρόβλημα στην αγορά της χονδρικής, όπου σχεδόν το 50% των πελατών μας αντιμετωπίζει πρόβλημα εμπρόθεσμης καταβολής των πληρωμών τους», επισημαίνει ο κ. Παπαϊωάννου, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μείωση κατά 35% του αντίστοιχου πελατολογίου, στηρίζοντας τους μακροχρόνιους συνεργάτες της και αποφεύγοντας ανοίγματα σε νέους. Η αλυσίδα διατηρεί 63 σημεία πώλησης στη χώρα μας, ενώ μαζί με τα καταστήματα του εξωτερικού ξεπερνούν τα 100, εκ των οποίων περίπου τα μισά είναι εταιρικά. Η Lapin στρέφεται δυναμικά μέσα στο 2011 στις εξαγωγές, οι οποίες συνεισφέρουν στις ετήσιες πωλήσεις της το 35%, με τις αγορές της Ρωσίας αλλά και των αραβικών χωρών να εμφανίζονται ως πολλά υποσχόμενες. Μάλιστα, η χονδρική στις εξαγωγές είναι αυξημένη περίπου 25% φέτος συγκριτικά με πέρυσι, τη στιγμή που η εγχώρια αγορά χονδρικής εμφανίζει κάμψη περί το 10%.
Συναφής είναι η άποψη και του κ. Τάκη Φράγκου, διευθύνοντος συμβούλου της ομώνυμης εταιρείας, η οποία αναπτύσσει τις αλυσίδες καταστημάτων παιδικών ενδυμάτων Mandarino και Marasil. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η αγορά της λιανικής παρουσιάζει μείωση της τάξεως του 12% στο δίκτυο της εταιρείας, ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση και στη χονδρική, το πελατολόγιο της οποίας έχει περιοριστεί κατά 10% το τελευταίο έτος. Η εταιρεία για το 2011 εστιάζει στις εξαγωγές, ανοίγοντας δύο καταστήματα στη Ρωσία και μη αποκλείοντας περαιτέρω επέκταση στις αγορές της Κύπρου, της Ιταλίας αλλά και των Αραβικών Εμιράτων όπου ήδη διαθέτει παρουσία. Η εταιρεία Φράγκος μετράει 40 σημεία στη χώρα μας και 6 στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές αποτελούν κεντρικό προσανατολισμό και για την εταιρεία Mini Raxevsky. Μετά τη Ρουμανία, η εταιρεία εγκαινίασε την παρουσία της και στη ρωσική αγορά, με δύο καταστήματα, διευρύνοντας το δίκτυό της σε 35 συνολικά σημεία, ενώ διατηρεί περισσότερους από 150 συνεργάτες χονδρικής, εξάγοντας ρούχα σε Κύπρο, Ιταλία, Ουκρανία και Αρμενία. Τέλος, σχέδια περαιτέρω επέκτασης του δικτύου καταστημάτων στη χώρα μας έχει η αλυσίδα βρεφικών ειδών Premaman, καθώς η Ελλάδα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της αλυσίδας εκτός του Βελγίου. Οι πωλήσεις των 40 σημείων της ωστόσο κινούνται πτωτικά τους τελευταίους μήνες, με απώλειες περί το 8%.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_32_31/12/2010_427266
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment