Με στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς. Η συζήτηση του νομοσχεδίου και η παρουσία του Μάκη Βορίδη στα υπουργικά έδρανα με την ιδιότητα του μέλους της Νέας Δημοκρατίας, προκάλεσε ποικίλες αναφορές και σχόλια, που κατέληξαν και σε οξυμένη αντιπαράθεση.
Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
Απαντώντας στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων» της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο κ. Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός Προϋπολογισμός:
«Οι φορείς της αγοράς, μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ' αυτήν και το κόστος της». 'Αρα εδώ, η ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα ( ) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά, χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος 'Αντζελες η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ - και στην Αγγλία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην Ελλάδα ».
«Γιατί να πάω στο Λος 'Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης Βορίδης.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος. ’λλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη, ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη ».
«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ' τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα - οι ιδιωτικές εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη - και ο φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Στις τηλεπικοινωνίες και την αγορά ενέργειας, δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη οι ιδιώτες;» αντέταξε ο υπουργός Μεταφορών. «Πόσο στοιχίζουν στο Δημόσιο οι άγονες αεροπορικές γραμμές και πόσο στοίχιζε η επιδότηση της Ολυμπιακής;» συμπλήρωσε.
«Είμαστε σε μιαν ώρα που δεν πρέπει να ψαρεύουμε ψήφους. Δεν πρέπει να παρασύρουν ορισμένους οι δημοσκοπήσεις: Όποιος φορά μεγαλύτερο παπούτσι απ' το νούμερό του, στο τέλος δεν θα μπορέσει να περπατήσει» απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Κ. Μουσουρούλης (ΝΔ). «Το ζήτημα δεν είναι ποιος θα καταψηφίσει τις συνέπειες, αλλά ποιος θα τις αποτρέψει» συμπλήρωσε.
«Έχουμε τρία κόμματα στη συσκευασία της μιας πολιτικής. Ιδιαίτερα η ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με την ΝΔ είναι πλέον εξόφθαλμη» απάντησε ο Π. Λαφαζάνης. «Ακούω ότι διαπραγματεύεστε πολύ σκληρά στο Γιούρογκρουπ. Δίνετε μάχη για να βάλετε τη θηλιά στο λαιμό της χώρας. Αν εγκριθούν αυτά που είναι υπό έγκριση στο Γιούρογκρουπ, η χώρα οδηγείται σε πραγματική πτώχευση» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, επαναλαμβάνοντας τις αιτιάσεις του περί «δοτού Πρωθυπουργού» και «επανειλημμένων κοινοβουλευτικών πραξικοπημάτων».
«Η ομιλία του κου Λαφαζάνη, υπήρξε αμετροεπής» παρατήρησε ο υπουργός Μεταφορών. «Επειδή όντως οι στιγμές είναι δύσκολες, όποιος σκέφτεται την πατρίδα και το λαό, θα πρέπει να αντιληφθεί την ανάγκη της αποκλιμάκωσης και αποδραματοποίησης - να κυριολεκτούμε και να συζητούμε έλλογα».
«Η νομιμοποίηση της κυβέρνησης αυτής, στηρίζεται σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Ο Πρωθυπουργός ψηφίστηκε απ' αυτό το Κοινοβούλιο και εγκρίθηκε απ' τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση και αποτελούν πρωτοφανή κοινοβουλευτική πλειοψηφία» διατράνωσε ο Μάκης Βορίδης.
«Ο ΛΑΟΣ δεν συμμετέχει στην κυβέρνηση. Εμείς αποχωρήσαμε - κι αυτό είναι ξεκάθαρο και διαυγές» παρενέβη ο Αλέκος Χρυσανθακόπουλος (ΛΑΟΣ). «Η απουσία του ΛΑΟΣ απ' την κυβέρνηση, της στερεί την νομιμοποίηση για πρωτοβουλίες στα εθνικά θέματα, όπως η επιστολή του Πρωθυπουργού προς τον κο Γκρούεφσκι».
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2139943
Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
Απαντώντας στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων» της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο κ. Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός Προϋπολογισμός:
«Οι φορείς της αγοράς, μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ' αυτήν και το κόστος της». 'Αρα εδώ, η ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα ( ) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά, χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος 'Αντζελες η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ - και στην Αγγλία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην Ελλάδα ».
«Γιατί να πάω στο Λος 'Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης Βορίδης.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος. ’λλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη, ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη ».
«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ' τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα - οι ιδιωτικές εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη - και ο φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Στις τηλεπικοινωνίες και την αγορά ενέργειας, δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη οι ιδιώτες;» αντέταξε ο υπουργός Μεταφορών. «Πόσο στοιχίζουν στο Δημόσιο οι άγονες αεροπορικές γραμμές και πόσο στοίχιζε η επιδότηση της Ολυμπιακής;» συμπλήρωσε.
«Είμαστε σε μιαν ώρα που δεν πρέπει να ψαρεύουμε ψήφους. Δεν πρέπει να παρασύρουν ορισμένους οι δημοσκοπήσεις: Όποιος φορά μεγαλύτερο παπούτσι απ' το νούμερό του, στο τέλος δεν θα μπορέσει να περπατήσει» απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Κ. Μουσουρούλης (ΝΔ). «Το ζήτημα δεν είναι ποιος θα καταψηφίσει τις συνέπειες, αλλά ποιος θα τις αποτρέψει» συμπλήρωσε.
«Έχουμε τρία κόμματα στη συσκευασία της μιας πολιτικής. Ιδιαίτερα η ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με την ΝΔ είναι πλέον εξόφθαλμη» απάντησε ο Π. Λαφαζάνης. «Ακούω ότι διαπραγματεύεστε πολύ σκληρά στο Γιούρογκρουπ. Δίνετε μάχη για να βάλετε τη θηλιά στο λαιμό της χώρας. Αν εγκριθούν αυτά που είναι υπό έγκριση στο Γιούρογκρουπ, η χώρα οδηγείται σε πραγματική πτώχευση» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, επαναλαμβάνοντας τις αιτιάσεις του περί «δοτού Πρωθυπουργού» και «επανειλημμένων κοινοβουλευτικών πραξικοπημάτων».
«Η ομιλία του κου Λαφαζάνη, υπήρξε αμετροεπής» παρατήρησε ο υπουργός Μεταφορών. «Επειδή όντως οι στιγμές είναι δύσκολες, όποιος σκέφτεται την πατρίδα και το λαό, θα πρέπει να αντιληφθεί την ανάγκη της αποκλιμάκωσης και αποδραματοποίησης - να κυριολεκτούμε και να συζητούμε έλλογα».
«Η νομιμοποίηση της κυβέρνησης αυτής, στηρίζεται σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Ο Πρωθυπουργός ψηφίστηκε απ' αυτό το Κοινοβούλιο και εγκρίθηκε απ' τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση και αποτελούν πρωτοφανή κοινοβουλευτική πλειοψηφία» διατράνωσε ο Μάκης Βορίδης.
«Ο ΛΑΟΣ δεν συμμετέχει στην κυβέρνηση. Εμείς αποχωρήσαμε - κι αυτό είναι ξεκάθαρο και διαυγές» παρενέβη ο Αλέκος Χρυσανθακόπουλος (ΛΑΟΣ). «Η απουσία του ΛΑΟΣ απ' την κυβέρνηση, της στερεί την νομιμοποίηση για πρωτοβουλίες στα εθνικά θέματα, όπως η επιστολή του Πρωθυπουργού προς τον κο Γκρούεφσκι».
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2139943
No comments:
Post a Comment