Ενδιαφέρον για το ελληνικό χρηματιστήριο αρχίζουν να δείχνουν δειλά ξένοι διαχειριστές αμοιβαίων κεφαλαίων και funds of funds, ενώ την ίδια στιγμή γίνονται προσπάθειες -ακόμη και υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης- για ανάπτυξη επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ ξένων και ελληνικών εταιρειών.
Ξένοι επενδυτικοί σύμβουλοι παρακολουθούν τις ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία επιχειρηματικής γέφυρας για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού. Το ενδιαφέρον αφορά κυρίως τα τρόφιμα και τα ποτά -με έμφαση στο ελαιόλαδο και τα παράγωγά του, π.χ. φυσικά καλλυντικά με βάση το λάδι ελιάς- τον τουρισμό, την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
«Δεδομένης της εκτεταμένης παρουσίας της Nordea Bank σε πολλές χώρες του εξωτερικού, έχουμε διαπιστώσει το μεγάλο ενδιαφέρον που έχουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για ελληνικά προϊόντα, με πρώτα στις προτιμήσεις να έρχονται τα τρόφιμα και τα ποτά. Ενδεικτικά αναφέρω ότι χώρες όπως η Πολωνία, η Ρωσία και η Ουγγαρία, αλλά και γενικότερα η Ανατολική Ευρώπη, δεν έχουν ελληνικά προϊόντα. Σήμερα σε αυτές τις αγορές, ελληνικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο και τα παράγωγά του υπάρχουν μόνο σε επιλεγμένα καταστήματα ντελικατέσεν», αναφέρει στην «Κ» ο οικονομικός και επενδυτικός σύμβουλος της Nordea Bank κ. Ματέους Ρέντις.
«Ηδη, αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συνεργασία μεταξύ ελληνικής οινοποιητικής εταιρείας με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Πολωνίας για τη διάθεση των προϊόντων της στα ράφια της. Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τη φέτα, το κρασί, το ελαιόλαδο και την ελιά», επισημαίνει ο κ. Ρέντις, ο οποίος προσθέτει ότι με την αρωγή της Nordea έχουν ξεκινήσει ανάλογες διαπραγματεύσεις και με εταιρείες από τη Ρωσία και την Ουγγαρία. Σημειώνεται ότι οι χώρες της ΝΑ Ευρώπης ήταν κλειστές οικονομίες με χαμηλό βιοτικό επίπεδο και τώρα που ανακάμπτουν είναι ανοιχτές σε νέα προϊόντα (κυρίως τροφίμων και ποτών) και νέες εμπορικές συμφωνίες.
Παράλληλα με τα τρόφιμα σημαντικό ενδιαφέρον εξακολουθεί να παρουσιάζει ο ελληνικός τουρισμός, με πολλές εταιρείες του εξωτερικού να αναζητούν συνεργασία με τοπικούς εταίρους. «Υπάρχει συνάφεια μεταξύ τουρισμού και τροφίμων, στην οποία μέχρι σήμερα το ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα δεν έχει προσδώσει τη δέουσα σημασία. Και τούτο γιατί φαίνεται πως αγνοεί τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η σχέση μεταξύ γεύσης και τουρισμού στη σύναψη και ανάπτυξη εμπορικών συμφωνιών μεταξύ των επιχειρήσεων δύο ή και περισσότερων χωρών», υπογραμμίζει ο κ. Χρήστος Αρμπάρας, οικονομολόγος του Πανεπιστημίου του Μονάχου και ιδρυτικό μέλος και στέλεχος του ανεξάρτητου γερμανικού ομίλου παροχής χρηματοοικονομικών συμβουλών ΤΟΡ ΤΕΝ.
Ομως στον επενδυτικό φακό των ξένων διαχειριστών μπαίνει ξανά και το ελληνικό χρηματιστήριο. Οπως εξηγεί στην «Κ» ο κ. Ούβε Ζούλνερ, διευθυντής Επενδύσεων στην Ευρώπη της Franklin Templeton, «εκτός από το ελληνικό χρηματιστήριο μας ενδιαφέρουν και επιχειρήσεις που είτε δημιουργούνται αυτήν τη στιγμή είτε θα δημιουργηθούν σε τομείς όπως τρόφιμα, ποτά, προϊόντα ελιάς και γαλακτοκομικά, τις οποίες θέλουμε να στηρίξουμε».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100006_19/02/2012_473072
Ξένοι επενδυτικοί σύμβουλοι παρακολουθούν τις ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία επιχειρηματικής γέφυρας για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού. Το ενδιαφέρον αφορά κυρίως τα τρόφιμα και τα ποτά -με έμφαση στο ελαιόλαδο και τα παράγωγά του, π.χ. φυσικά καλλυντικά με βάση το λάδι ελιάς- τον τουρισμό, την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
«Δεδομένης της εκτεταμένης παρουσίας της Nordea Bank σε πολλές χώρες του εξωτερικού, έχουμε διαπιστώσει το μεγάλο ενδιαφέρον που έχουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για ελληνικά προϊόντα, με πρώτα στις προτιμήσεις να έρχονται τα τρόφιμα και τα ποτά. Ενδεικτικά αναφέρω ότι χώρες όπως η Πολωνία, η Ρωσία και η Ουγγαρία, αλλά και γενικότερα η Ανατολική Ευρώπη, δεν έχουν ελληνικά προϊόντα. Σήμερα σε αυτές τις αγορές, ελληνικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο και τα παράγωγά του υπάρχουν μόνο σε επιλεγμένα καταστήματα ντελικατέσεν», αναφέρει στην «Κ» ο οικονομικός και επενδυτικός σύμβουλος της Nordea Bank κ. Ματέους Ρέντις.
«Ηδη, αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συνεργασία μεταξύ ελληνικής οινοποιητικής εταιρείας με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Πολωνίας για τη διάθεση των προϊόντων της στα ράφια της. Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τη φέτα, το κρασί, το ελαιόλαδο και την ελιά», επισημαίνει ο κ. Ρέντις, ο οποίος προσθέτει ότι με την αρωγή της Nordea έχουν ξεκινήσει ανάλογες διαπραγματεύσεις και με εταιρείες από τη Ρωσία και την Ουγγαρία. Σημειώνεται ότι οι χώρες της ΝΑ Ευρώπης ήταν κλειστές οικονομίες με χαμηλό βιοτικό επίπεδο και τώρα που ανακάμπτουν είναι ανοιχτές σε νέα προϊόντα (κυρίως τροφίμων και ποτών) και νέες εμπορικές συμφωνίες.
Παράλληλα με τα τρόφιμα σημαντικό ενδιαφέρον εξακολουθεί να παρουσιάζει ο ελληνικός τουρισμός, με πολλές εταιρείες του εξωτερικού να αναζητούν συνεργασία με τοπικούς εταίρους. «Υπάρχει συνάφεια μεταξύ τουρισμού και τροφίμων, στην οποία μέχρι σήμερα το ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα δεν έχει προσδώσει τη δέουσα σημασία. Και τούτο γιατί φαίνεται πως αγνοεί τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η σχέση μεταξύ γεύσης και τουρισμού στη σύναψη και ανάπτυξη εμπορικών συμφωνιών μεταξύ των επιχειρήσεων δύο ή και περισσότερων χωρών», υπογραμμίζει ο κ. Χρήστος Αρμπάρας, οικονομολόγος του Πανεπιστημίου του Μονάχου και ιδρυτικό μέλος και στέλεχος του ανεξάρτητου γερμανικού ομίλου παροχής χρηματοοικονομικών συμβουλών ΤΟΡ ΤΕΝ.
Ομως στον επενδυτικό φακό των ξένων διαχειριστών μπαίνει ξανά και το ελληνικό χρηματιστήριο. Οπως εξηγεί στην «Κ» ο κ. Ούβε Ζούλνερ, διευθυντής Επενδύσεων στην Ευρώπη της Franklin Templeton, «εκτός από το ελληνικό χρηματιστήριο μας ενδιαφέρουν και επιχειρήσεις που είτε δημιουργούνται αυτήν τη στιγμή είτε θα δημιουργηθούν σε τομείς όπως τρόφιμα, ποτά, προϊόντα ελιάς και γαλακτοκομικά, τις οποίες θέλουμε να στηρίξουμε».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100006_19/02/2012_473072
No comments:
Post a Comment