Αύξηση του ανταγωνισμού τα επόμενα 2 χρόνια και ανάγκη για αναδίπλωση στρατηγικής με στόχο την οικονομική ανάκαμψη βλέπουν οι επιχειρήσεις σε Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 1.400 ανώτατων διοικητικών στελεχών από όλο τον κόσμο. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας κάνουν λόγο για περισσότερη αστάθεια στην αγορά, για εντεινόμενες πιέσεις στα περιθώρια κέρδους, ενώ η καινοτομία αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα για την επιβίωση των επιχειρήσεων. Σχετικά με την καινοτομία, πάντως, φαίνεται να μην έχει κυρίαρχη θέση στην αναπτυξιακή στρατηγική των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς λιγότερες από τις μισές βλέπουν την ανάπτυξή τους να συνδέεται με νέες υπηρεσίες και προϊόντα.
Ειδικότερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επιχειρήσεις βλέπουν το επιχειρηματικό πεδίο να γίνεται πιο ανταγωνιστικό με το 85% να δηλώνει ότι η αγορά του θα γίνει πιο ανταγωνιστική τα επόμενα 2 χρόνια. Επίσης, διαβλέπουν ότι τα περιθώρια κέρδους θα δέχονται πιέσεις λόγω μείωσης ή συγκράτησης των τιμών και αύξησης στις δαπάνες εργατικού δυναμικού. Συγκεκριμένα οι αυξήσεις τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο προβλέπεται να είναι χαμηλές καθώς περίπου 60% των ερωτηθέντων βλέπει αύξηση τιμών αντίστοιχη ή χαμηλότερη του πληθωρισμού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα συμπεράσματα της ίδιας μελέτης για τις αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και για την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αγορών τους είναι ένα σημείο στο οποίο καταλήγει η μεγάλη πλειοψηφία των στελεχών που συμμετείχαν με το 85% των ελλήνων στελεχών να θεωρεί ότι ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά πρόκειται να αυξηθεί τα επόμενα 2 χρόνια.
Οι επιχειρήσεις της παγκόσμιας αγοράς σε ποσοστό 51% καθώς και της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης κατά 62% βλέπουν ως φορέα αυτής της ανταγωνιστικότητας νέες εταιρείες από τις ανεπτυγμένες αγορές. Αντίθετα, η πλειοψηφία των στελεχών από την Ελλάδα πιστεύει ότι η αύξηση του ανταγωνισμού τα επόμενα χρόνια θα προκύψει λόγω εταιρειών που δραστηριοποιούνται και σήμερα στις ανερχόμενες αγορές.
Η αναγνωρίσιμη επωνυμία (brand) και η φήμη θεωρούνται ως οι πιο σημαντικοί παράγοντες σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα για το 61% των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο, το 48% των εταιρειών από τις αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης και το 50% των ελληνικών επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό καθιστά πιθανή την αύξηση των ενεργειών εμπορικής προώθησης τα επόμενα δύο έτη.
Παράλληλα, η καινοτομία αποκτά ολοένα μεγαλύτερη βαρύτητα και περισσότερες από τις μισές εταιρείες παγκοσμίως και στην Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη προσανατολίζονται στην ανάπτυξη και το λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών για την αύξηση των πωλήσεών τους σε αγορές στις οποίες διαθέτουν ήδη παρουσία. Στην Ελλάδα ενώ η καινοτομία αναγνωρίζεται ως παράγοντας με αυξάνουσα σημασία για την αγορά -64% των ερωτηθέντων- δεν έχει αντίστοιχα κυρίαρχη θέση στην αναπτυξιακή στρατηγική καθώς λιγότερες από τις μισές επιχειρήσεις βλέπουν την ανάπτυξή τους να συνδέεται με νέες υπηρεσίες και προϊόντα.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment