Πτώση ρεκόρ 70% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο του Απριλίου καθώς διατέθηκαν μόλις 1.570 νέα ΙΧ έναντι 5.240 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι εκ των οποίων τα 550 ΙΧ αφορούν σε εταιρικά αυτοκίνητα. Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως αν συνεχιστεί και άλλο η συγκεκριμένη κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου τότε τα δίκτυα διανομής θα συρρικνωθούν σε απίστευτο βαθμό, οι απολύσεις θα εκτοξευθούν και βέβαια οι τράπεζες θα πρέπει να καλύψουν τις ζημιές που θα καταγράψουν από τα «κανόνια» της αγοράς που θα δημιουργήσουν ένα απίστευτο ντόμινο. Πάντως οι διατάξεις για κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αλλά και παράτασης εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμενων ΙΧ με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης το μόνο που κατάφεραν είναι να «παγώσουν» κυριολεκτικά τις πωλήσεις δημιουργώντας ένα επιπλέον έλλειμμα στα κρατικά ταμεία. Επιπροσθέτως οι επερχόμενες εκλογές έχουν σταματήσει κάθε νομοθετική δραστηριότητα της Βουλής με αποτέλεσμα η αγορά να «φυτοζωεί» μέχρι την εκλογή της νέας κυβέρνησης και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τα όποια μέτρα παρθούν θα έχουν χρονικό ορίζοντα μετά τον Ιούνιο! Μέχρι τότε όσοι αντέξουν...
Με δεδομένα πως οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ σημείωσαν αρνητικό ρεκόρ 30ετίας και δεν πρόκειται άμεσα να ληφθούν μέτρα στήριξης της αγοράς εισαγωγείς, έμποροι αλλά και εκτελωνιστές καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να σώσουν τις επιχειρήσεις τους. Ωστόσο επειδή ήδη 3 χρόνια όλοι οι παραπάνω χρηματοδοτούν τις επιχειρήσεις τους κάποιοι λαμβάνουν δραστικά μέτρα περικοπών με συγχωνεύσεις τμημάτων και μειώσεις μισθών που αγγίζουν ακόμη και το 34%! Αν όμως και αυτά δεν αποδώσουν τότε το λουκέτο αποτελεί μονόδρομο για χιλιάδες επιχειρήσεις...
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην “Η”τόνισε πως: «Δυστυχώς είχαμε προβλέψει την ελεύθερη πτώση των πωλήσεων η οποία δεν οφείλεται μόνο στη γενικότερη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα αλλά κατά μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην λάθος πολιτική που εφάρμοσαν ολες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια. Οποια κυβέρνηση προκύψει από τις εκλογές επιβάλλεται άμεσα να λάβει μέτρα που θα μειώσουν τη βαριά φορολογία που κατά γενική ομολογία όχι μόνο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στα κρατικά ταμεία αλλά αντίθετα στερέθηκε τα πολύτιμα έσοδα από το κλάδο του αυτοκινήτου τα οποία υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ. Επίσης πρέπει να προβεί σε κατάργηση των τεκμηρίων για να μην έχουμε το φαινόμενο της κατάθεσης κάθε τέλος του χρόνου εκατοντάδων χιλιάδων πινακίδων και παράλληλη μείωση των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας. Τέλος απαιτείται τόσο από τον κλάδο όσο και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού εκσυγχρονισμός του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα με παράλληλα μείωση του ΦΠΑ».
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων στις πρώτες 5 θέσεις βρέθηκαν η Opel με 233 αυτοκίνητα και ακολουθούν η VW με 174, η Toyota με 146, η Nissan με 123 και η Citroen με 121 IX. Ολες οι υπόλοιπες εταιρείες δεν κατάφεραν να σημειώσουν τριψήφιο αριθμό πωλήσεων και βέβαια όλες έκλεισαν το Α' 15νθήμερο με αρνητικό πρόσημο.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 38,5% καθώς το συγκεκριμένο διάστημα του τρέχοντος έτους έχουν πωληθεί 18.749 αυτοκίνητα έναντι 30.507 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Αν κάποιος βέβαια συγκρίνει τις πωλήσεις του 2012 με εκείνες του 2010 όπου είχαν διατεθεί 63.532 οχήματα η πτώση εκτινάσεται στο 71%!
Πτώση σε μεταβιβάσεις και εισαγωγές
Πτώση 18,8% κατέγραψαν και οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ακολουθώντας την πορεία των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ που σημείωσαν πτώση ρεκόρ 42,6%. Μάλιστα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των μεταβιβάσεων 23.079 μεταχειρισμένα ΙΧ άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του 3ου μήνα του 2012 έναντι 28.472 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Μεγάλη πτώση 31,2% κατέγραψαν και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Μάρτιο καθώς από τα σύνορα της χώρας πέρασαν μόλις 518 αυτοκίνητα έναντι 753 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Σε επίπεδο έτους οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ καταγράφουν πτώση 22,9% καθώς εισήχθησαν 2.481 αυτοκίνητα έναντι 3.219 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Το “πάγωμα” στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ οφείλεται στο γεγονός πως τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές αναμένουν να εξαγγελθεί η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αλλά και ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να γλιτώσουν πολλές χιλιάδες ευρώ.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Α' 15νθήμερο Απριλίου 2012-2011\
Εταιρεία Απριλ. 2012 Απριλ. 2011 Διαφο. %
Opel 233 547 -57,4
VW 174 486 -64,2
Toyota 146 507 -71,2
Nissan 123 370 -66,8
Citroen 121 224 -46
Hyundai 73 205 -64,4
Skoda 73 314 -76,8
Suzuki 71 209 -66
Volvo 51 60 -15
BMW 43 46 -6,5
Peugeot 43 176 -75,6
Ford 40 407 -90,2
Audi 38 81 -53,1
Fiat 38 247 -84,6
Chevrolet 37 109 -66,1
Renault 36 77 -53,2
Mercedes 30 59 -49,2
Mini 30 41 -26,8
Kia 29 120 -75,8
Smart 27 82 -67,1
Honda 26 111 -76,6
Seat 19 187 -89,8
Mitsubishi 16 174 -90,8
Dacia 14 48 -70,8
Alfa Romeo 9 75 -88
Daihatsu 6 75 -92
Chrysler 5 76 -93,4
Lancia 5 10 -50
Lexus 3 13 -76,9
Mazda 3 57 -94,7
Abarth 2 3 -33,3
Subaru 2 29 -93,1
Porsche 1 1 -
Σύνολο 1.570 5.240 -70
ΠΙΝΑΚΕΣ
Μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ
2012 2011 Διαφ. %
Ιανουάριος 29.881 28.686 4,1
Φεβρουάριος 21.049 26.626 -21
Μάρτιος 23.079 28.452 -18,8
Σύνολο 77.009 83.764 -8
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
2012 2011 Διαφ. %
Ιανουάριος 1.460 1.704 -14,3
Φεβρουάριος 503 762 -34
Μάρτιος 518 753 -31,2
Σύνολο 2.481 3.219 -22,9
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=16295&subid=2&pubid=112851627
Με δεδομένα πως οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ σημείωσαν αρνητικό ρεκόρ 30ετίας και δεν πρόκειται άμεσα να ληφθούν μέτρα στήριξης της αγοράς εισαγωγείς, έμποροι αλλά και εκτελωνιστές καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να σώσουν τις επιχειρήσεις τους. Ωστόσο επειδή ήδη 3 χρόνια όλοι οι παραπάνω χρηματοδοτούν τις επιχειρήσεις τους κάποιοι λαμβάνουν δραστικά μέτρα περικοπών με συγχωνεύσεις τμημάτων και μειώσεις μισθών που αγγίζουν ακόμη και το 34%! Αν όμως και αυτά δεν αποδώσουν τότε το λουκέτο αποτελεί μονόδρομο για χιλιάδες επιχειρήσεις...
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην “Η”τόνισε πως: «Δυστυχώς είχαμε προβλέψει την ελεύθερη πτώση των πωλήσεων η οποία δεν οφείλεται μόνο στη γενικότερη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα αλλά κατά μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην λάθος πολιτική που εφάρμοσαν ολες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια. Οποια κυβέρνηση προκύψει από τις εκλογές επιβάλλεται άμεσα να λάβει μέτρα που θα μειώσουν τη βαριά φορολογία που κατά γενική ομολογία όχι μόνο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στα κρατικά ταμεία αλλά αντίθετα στερέθηκε τα πολύτιμα έσοδα από το κλάδο του αυτοκινήτου τα οποία υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ. Επίσης πρέπει να προβεί σε κατάργηση των τεκμηρίων για να μην έχουμε το φαινόμενο της κατάθεσης κάθε τέλος του χρόνου εκατοντάδων χιλιάδων πινακίδων και παράλληλη μείωση των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας. Τέλος απαιτείται τόσο από τον κλάδο όσο και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού εκσυγχρονισμός του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα με παράλληλα μείωση του ΦΠΑ».
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων στις πρώτες 5 θέσεις βρέθηκαν η Opel με 233 αυτοκίνητα και ακολουθούν η VW με 174, η Toyota με 146, η Nissan με 123 και η Citroen με 121 IX. Ολες οι υπόλοιπες εταιρείες δεν κατάφεραν να σημειώσουν τριψήφιο αριθμό πωλήσεων και βέβαια όλες έκλεισαν το Α' 15νθήμερο με αρνητικό πρόσημο.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 38,5% καθώς το συγκεκριμένο διάστημα του τρέχοντος έτους έχουν πωληθεί 18.749 αυτοκίνητα έναντι 30.507 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Αν κάποιος βέβαια συγκρίνει τις πωλήσεις του 2012 με εκείνες του 2010 όπου είχαν διατεθεί 63.532 οχήματα η πτώση εκτινάσεται στο 71%!
Πτώση σε μεταβιβάσεις και εισαγωγές
Πτώση 18,8% κατέγραψαν και οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ακολουθώντας την πορεία των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ που σημείωσαν πτώση ρεκόρ 42,6%. Μάλιστα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των μεταβιβάσεων 23.079 μεταχειρισμένα ΙΧ άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του 3ου μήνα του 2012 έναντι 28.472 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Μεγάλη πτώση 31,2% κατέγραψαν και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Μάρτιο καθώς από τα σύνορα της χώρας πέρασαν μόλις 518 αυτοκίνητα έναντι 753 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Σε επίπεδο έτους οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ καταγράφουν πτώση 22,9% καθώς εισήχθησαν 2.481 αυτοκίνητα έναντι 3.219 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Το “πάγωμα” στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ οφείλεται στο γεγονός πως τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές αναμένουν να εξαγγελθεί η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αλλά και ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να γλιτώσουν πολλές χιλιάδες ευρώ.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Α' 15νθήμερο Απριλίου 2012-2011\
Εταιρεία Απριλ. 2012 Απριλ. 2011 Διαφο. %
Opel 233 547 -57,4
VW 174 486 -64,2
Toyota 146 507 -71,2
Nissan 123 370 -66,8
Citroen 121 224 -46
Hyundai 73 205 -64,4
Skoda 73 314 -76,8
Suzuki 71 209 -66
Volvo 51 60 -15
BMW 43 46 -6,5
Peugeot 43 176 -75,6
Ford 40 407 -90,2
Audi 38 81 -53,1
Fiat 38 247 -84,6
Chevrolet 37 109 -66,1
Renault 36 77 -53,2
Mercedes 30 59 -49,2
Mini 30 41 -26,8
Kia 29 120 -75,8
Smart 27 82 -67,1
Honda 26 111 -76,6
Seat 19 187 -89,8
Mitsubishi 16 174 -90,8
Dacia 14 48 -70,8
Alfa Romeo 9 75 -88
Daihatsu 6 75 -92
Chrysler 5 76 -93,4
Lancia 5 10 -50
Lexus 3 13 -76,9
Mazda 3 57 -94,7
Abarth 2 3 -33,3
Subaru 2 29 -93,1
Porsche 1 1 -
Σύνολο 1.570 5.240 -70
ΠΙΝΑΚΕΣ
Μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ
2012 2011 Διαφ. %
Ιανουάριος 29.881 28.686 4,1
Φεβρουάριος 21.049 26.626 -21
Μάρτιος 23.079 28.452 -18,8
Σύνολο 77.009 83.764 -8
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
2012 2011 Διαφ. %
Ιανουάριος 1.460 1.704 -14,3
Φεβρουάριος 503 762 -34
Μάρτιος 518 753 -31,2
Σύνολο 2.481 3.219 -22,9
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=16295&subid=2&pubid=112851627
No comments:
Post a Comment