15.1.13

Βουλή: Αποσύρονται άρθρα από το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ - Οπισθοχώρηση για πρόστιμα και σκάφη

Σε αποσύρσεις ρυθμίσεων, έπειτα από παρατηρήσεις των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, οι οποίες δεν αποτελούν προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της δόσης του δανείου αν και είναι επείγουσες, προχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Πάντως διευκρίνισε ότι οι διατάξεις που αφαιρούνται, θα εισαχθούν σε επόμενο νομοσχέδιο. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, στην πράξη δηλαδή υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και λαμβάνουμε υπόψη τις παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων μεταξύ των κομμάτων που συνιστούν την κυβέρνηση εθνικής ευθύνης. Έτσι:
- Αποσύρεται το άρθρο 23 που είναι ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και αφορά στον τρόπο κατάθεσης αιτήσεων και τη μεταφορά εποπτείας στο Γραφείο Βιομηχανίας
- Αποσύρεται το άρθρο 42 που αφορά στην κατάργηση μεταβατικών εδρών πρωτοδικείων
- Αποσύρεται το άρθρο 47 που αφορά στην ενσωμάτωση διατάξεων οδηγίας 2010/45
- Αποσύρεται το άρθρο 49 που αφορά στο πολεοδομικό γραφείο ΕΟΤ
- Αποσύρθηκε ήδη το άρθρο 48 που αφορά στην τροποποίηση του ν. 2523 του 1997 για ποινές παράβασης που θα ενταχθούν όλες στο Ποινολόγιο.

http://www.naftemporiki.gr/story/514226

Στροφή 180 μοιρών έκανε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών όσον αφορά στην επιβολή φόρου πολυτελείας στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, αλλά και τα πρόστιμα και τις ποινές που επιβάλλονται σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις στην περίπτωση που συλληφθούν να φοροδιαφεύγουν.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι αιφνιδιαστικά με διατάξεις που προστέθηκαν, την τελευταία στιγμή, στο πολυνομοσχέδιο στο οποίο έχουν ενσωματωθεί όλες οι προαπαιτούμενες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, θεσπίζονταν εξοντωτικά πρόστιμα μέσω της εφαρμογής ενός νέου επαχθούς αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού των φορολογητέων εισοδημάτων των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διενεργείται φορολογικός έλεγχος και εντοπίζονται παραβάσεις που επηρεάζουν καθοριστικά είτε το ύψος των δηλωθέντων ακαθαρίστων εσόδων είτε το συνολικό ποσό των δαπανών που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα.
Ειδικότερα, η Εφορία θα μπορούσε να επιβάλει πρόσθετους φόρους και υπέρογκα πρόστιμα σε χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες κατά τους ελέγχους που διενεργεί, εφόσον διαπιστώνει ότι για έσοδα που έχουν εισπραχθεί δεν έχουν εκδοθεί αποδείξεις, τιμολόγια ή άλλα προβλεπόμενα φορολογικά στοιχεία ή έχουν εκδοθεί ανακριβή φορολογικά στοιχεία, καθώς επίσης και στις περιπτώσεις που θα εντοπίζει ότι έχουν εκδοθεί πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία ή ότι έχουν ληφθεί εικονικά φορολογικά στοιχεία.
Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι με το νέο σύστημα ο ελεγκτικός μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών θα μπορούσε να προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα των ελεγχόμενων επιτηδευματιών κατά ποσοστά που φθάνουν μέχρι και το 112,5%, ενώ ταυτόχρονα θα είχε τη δυνατότητα ακόμη και να μην αναγνωρίζει καθόλου τις εκπιπτόμενες δαπάνες, εκτινάσσοντας στα ύψη τη φορολογική επιβάρυνση των υπόχρεων.
Αιφνιδιαστικά όμως και πάλι το οικονομικό επιτελείο, με τροπολογία που κατέθεσε χθες στο εν λόγω πολυνομοσχέδιο, αποφάσισε να καταργήσει τη συγκεκριμένη διάταξη με το σκεπτικό να επαναδιατυπωθεί, ίσως και «εκλογικευτεί», καθώς σε μια αγορά που βυθίζεται στην ύφεση και αναζητά εναγωνίως τη ρευστότητα μόνο ο οικονομικός αφανισμός και των επιχειρήσεων που έχουν απομείνει δεν βοηθά, προκειμένου να κατατεθεί σε άλλο νομοσχέδιο με πιθανότερο το νέο σχέδιο νόμου που εκπονείται και θα έχει ως μοναδικό στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Ακόμη άλλωστε δεν έχει διευκρινιστεί από το υπουργείο Οικονομικών γιατί η συγκεκριμένη διάταξη που αφορά καθαρά παραβατικές συμπεριφορές επιτηδευματιών αποκόπηκε από το επερχόμενο νομοσχέδιο κατά της φοροδιαφυγής ή το νέο Ποινολόγιο και κατατέθηκε αποσπασματικά στο πολυνομοσχέδιο. Οσον αφορά βέβαια στο φόρο πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής και αυτός προς το παρόν αναβάλλεται, αφού αποσύρθηκε η σχετική διάταξη κατόπιν αιτήματος του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της προωθούμενης επιβολής ετήσιου τέλους πλόων σε κάθε σκάφος που εισέρχεται σε ελληνικά χωρικά ύδατα.
Σε αποσύρσεις ρυθμίσεων, έπειτα από παρατηρήσεις των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, οι οποίες δεν αποτελούν προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της δόσης του δανείου αν και είναι επείγουσες προχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. Διευκρίνισε ότι οι διατάξεις που αφαιρούνται και σε καμία δεν είναι επισπεύδον το υπουργείο Οικονομικών θα εισαχθούν σε επόμενο νομοσχέδιο. «Στην πράξη δηλαδή υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και λαμβάνουμε υπόψη τις παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων μεταξύ των κομμάτων που συνιστούν την κυβέρνηση εθνικής ευθύνης», είπε ο κ. Σταϊκούρας και ανακοίνωσε ότι:
- Καταργείται το άρθρο 23, που είναι ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και αφορά στον τρόπο κατάθεσης αιτήσεων και στη μεταφορά εποπτείας στο Γραφείο Βιομηχανίας.
- Καταργείται το άρθρο 42, που αφορά στην κατάργηση μεταβατικών εδρών πρωτοδικείων.
- Καταργείται το άρθρο 47, που αφορά στην ενσωμάτωση διατάξεων οδηγίας 2010/45.
- Καταργείται το άρθρο 49, που αφορά στο πολεοδομικό γραφείο ΕΟΤ
- Αποσύρθηκε ήδη το άρθρο 48, που αφορά στην τροποποίηση του Ν. 2523 του 1997 για ποινές παράβασης που θα ενταχθούν όλες στο Ποινολόγιο.
Αναστολή λειτουργίας 51 ΔΟΥ
Εως τα μέσα Μαρτίου αναμένεται να έχει υλοποιηθεί η μνημονιακή δέσμευση για τη λειτουργία λιγότερων εφοριών στη χώρα, καθώς, με βάση τους σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου, θα λειτουργούν 120 ΔΟΥ από 290 που λειτουργούσαν μέχρι το 2011.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών, μετά την εφαρμογή της πρώτης φάσης του σχεδίου ενοποίησης των ΔΟΥ τον Οκτώβριο του 2012, οπότε και ανεστάλη η λειτουργία 47 εφοριών, προχώρησε χθες στην ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης αναστέλλοντας τη λειτουργία ακόμη 51 ΔΟΥ.
Με βάση δε το σχέδιο που έχει εκπονηθεί κατά την τρίτη και τελευταία φάση, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, θα ανασταλεί στις 18 Μαρτίου και η λειτουργία ακόμη 20 ΔΟΥ που λειτουργούν στα νησιά.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια:
* Οικονομικά, δηλαδή τα έσοδα που συνέλεξαν οι εφορίες κατά το 2011.
* Διοικητικά, ώστε κάθε νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ στην πρωτεύουσα.

http://www.naftemporiki.gr/finance/story/514280

No comments: