27.4.10

Yποβάθμιση σε junk από τη Standard and Poor's

Ο οίκος αξιολόγησης Standard and Poor's υποβάθμισε την αξιολόγηση της Ελλάδας σε επίπεδο junk (υψηλού ρίσκου/υψηλών αποδόσεων) επικαλούμενος αμφιβολίες για τη δυνατότητα της χώρας να εφαρμόσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων χρέους.

Η S&P υποβάθμισε την χώρα κατά τρείς βαθμίδες στο BB+, στην κατηγορία "junk".

Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, οι προοπτικές είναι αρνητικές γεγονός το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να υποβαθμίσει το χρέος της χώρας ξανά.

Η εξέλιξη αυτή είναι «αποτέλεσμα της νέας εκτίμησης της S&P για τις πολιτικές, οικονομικές και δημοσιονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση στην προσπάθειά της να θέσει το δημόσιο χρέος σε διατηρήσιμη πτωτική τροχιά", αναφέρει η S&P σε ανακοίνωσή της.

Μετά την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας, ο οίκος υποβάθμισε επίσης την αξιολόγηση τεσσάρων ελληνικών τραπεζών, της Εθνικής Τράπεζας σε ΒΒ+, της Alpha Bank [ACBr.AT] Σχετικά άρθρα σε ΒΒ, της Eurobank [EFGr.AT] Σχετικά άρθρα σε ΒΒ και της Πειραιώς σε ΒΒ.

Σύμφωνα με την S&P, οι προοπτικές για τις αξιολογήσεις των τεσσάρων τραπεζών είναι αρνητικές. Ο οίκος επισημαίνει μάλιστα τη μεγάλη έκθεσή τους σε ελληνικά κρατικά ομόλογα, την αύξηση του κόστους χρηματοδότησής τους και το επιδεινούμενο οικονομικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν.

«Πιστεύουμε ότι η κερδοφορία τους θα μειωθεί περαιτέρω στα επόμενα τρίμηνα, κυρίως λόγο των μεγάλων πιέσεων στα περιθώρια των τραπεζών και στις αυξημένες προβλέψεις», αναφέρεται στην ανακοίνωση της S&P.

Νωρίτερα, ο οίκος αξιολόγησης S&P προέβη σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Πορτογαλίας κατά δύο βαθμίδες στο Α-.

«Η υποβάθμιση κατά δυο βαθμίδες αντανακλά το δημοσιονομικό ρίσκο που αντιμετωπίζει η χώρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας η Πορτογαλία θα προσπαθεί να μειώσει το έλλειμμα της έως το 2013», σχολίασε ο Kai Stukenbrock, αναλυτής της S&P. Ο αναλυτής επιπλέον σημείωσε πως τα δημόσια οικονομικά της χώρας παραμένουν αδύναμα.

Ο υπουργός των Οικονομικών της Πορτογαλίας, Φερνάντο Τεϊχέϊρα ντος Σάντος, υπογράμμισε ότι «η Πορτογαλία είναι αντιμέτωπη με μία κρίσιμη στιγμή» στη σύγχρονη Ιστορία της και πρόσθεσε: «θα πρέπει να αντεπιτεθούμε μπροστά σ αυτήν την επίθεση που δεχόμαστε από τις αγορές».

«Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και να περιστείλουμε τα ελλείμματά της», διαβεβαίωσε, ενώ υποστήριξε ότι η Πορτογαλία και η Ελλάδα είναι δύο διαφορετικές περιπτώσεις.

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1808504

η S&P χαρακτηρίζει τις προοπτικές της ελληνικής αξιολόγησης ως αρνητικές, προϊδεάζοντας ακόμα και για περαιτέρω υποβάθμιση «εάν η ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να υλοποιήσει το πρόγραμμα δημοσιονομικών και διαρθρωτικών της μεταρρυθμίσεων αποδυναμωθεί σημαντικά, ως αποτέλεσμα της εσωτερικής πολιτικής αντίθεσης ή και των πιο αδύναμων οικονομικών συνθηκών».

Ο οίκος κατατάσσει τη χώρα στην κατηγορία «4» για την ανάκτηση κεφαλαίων στο ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης χρέους ή παύσης πληρωμών. Αυτό σημαίνει ότι σε μια τέτοια περίπτωση, εκτιμάται ότι οι επενδυτές θα μπορέσουν να ανακτήσουν το 30-50% των χρημάτων τους.

«Η υποβάθμιση προκύπτει από την αναθεωρημένη εκτίμησή μας για τις πολιτικές, οικονομικές και δημοσιονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση στις προσπάθειές της να θέσει το δημόσιο χρέος σε μια διατηρήσιμη καθοδική τροχιά», εξηγεί ο αναλυτής της Standard & Poor's, Marko Mrsnik.

Ο οίκος προειδοποιεί ότι οι επιλογές της κυβέρνησης περιορίζονται λόγω της επιδείνωσης των οικονομικών προοπτικών. «Οι αναθεωρημένες μας εκτιμήσεις για τις οικονομικές και δημοσιονομικές προοπτικές της Ελλάδας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η φερεγγυότητα του κράτους δεν είναι πια συμβατή με την αξιολόγηση της επενδυτικής κατηγορίας», λέει η S&P. Σημειώνεται ότι κάθε ομόλογο που κατατάσσεται χαμηλότερα του ΒΒΒ- χαρακτηρίζεται ως junk, εντάσσεται δηλαδή στη μη επενδυτική κατηγορία. Στην κατηγορία junk ανήκουν κατά κανόνα τα ομόλογα των πιο ριψοκίνδυνων αναδυόμενων οικονομιών.

Αναφερόμενη στο μηχανισμό στήριξης της Ελλάδας από την ΕΕ και το ΔΝΤ, η S&P εκτιμά πως το πολυετές αυτό πρόγραμμα μετριάζει σημαντικά τις βραχυπρόθεσμες πιέσεις ρευστότητας. «Παρόλα αυτά, κατά την άποψή μας, οι πιέσεις για πιο επιθετική και ευρεία δημοσιονομική προσαρμογή αυξάνονται, εν μέρει λόγω της πρόσφατης ανόδου των επιτοκίων». Οι νέες εκτιμήσεις της S&P ανεβάζουν την αναλογία χρέους/ΑΕΠ της Ελλάδας στο 124% το 2010 και στο 131% το 2011.

Η κρίση εμπιστοσύνης καθιστά δυσκολότερο το έργο της κυβέρνησης, με τον οίκο να υπολογίζει ότι απαιτείται δημοσιονομική προσαρμογή τουλάχιστον ίση με το 13% του ΑΕΠ. Η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης πρόκειται να δοκιμαστεί κατ΄ επανάληψη από τις απεργίες.

Από την άλλη, η στήριξη των Ευρωπαίων έρχεται με αυστηρούς όρους και μπορεί να ανακληθεί, για αυτό και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι στηρίζει την ελληνική αξιολόγηση, επισημαίνει η S&P.

Οι αναθεωρημένες εκτιμήσεις του οίκου μιλούν για σχεδόν μηδενικό ρυθμό αύξησης του πραγματικού ΑΕΠ στο διάστημα 2009-2016, ενώ το ονομαστικό ΑΕΠ δεν αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2008 παρά μόνο το 2017. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο οίκος εκφράζει ανησυχίες για τις πιέσεις σε τράπεζες και επιχειρήσεις.

http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=13&artid=83222

"Μπορούμε να αναθεωρήσουμε το outlouk της Ελλάδας σε σταθερό, αν πειστούμε ότι η πολιτική στήριξη για τις δημοσιονομικές πολιτικές της ελληνικής κυβέρνησης παραμείνουν δυνατές και εάν η ανάπτυξη της χώρας θεωρηθεί καλύτερη από όσο εμείς εκτιμούμε", αναφέρεται επίσης στην ανακοίνωση του οίκου.

bankingnews

  • We have updated our assessment of the political, economic, and budgetary
    challenges that the Greek government faces in its efforts to place
    Greece's public debt burden onto a sustained downward trajectory.
  • We are lowering our ratings on Greece to 'BB+/B' from 'BBB+/A-2' and
    assigning a negative outlook.
  • The negative outlook reflects the possibility of a further downgrade if
    the Greek government's ability to implement its fiscal and structural
    reform program materially weakens in our view, undermined by domestic
    political opposition at home or by even weaker economic conditions than
    we currently assume.

MADRID (Standard & Poor's) April 27, 2010--Standard & Poor's Ratings Services
said today that it has lowered its long- and short-term sovereign credit
ratings on the Hellenic Republic (Greece) to 'BB+' and 'B', respectively, from
'BBB+' and 'A-2'. The outlook is negative. At the same time, we assigned a
recovery rating of '4' to Greece's debt issues, indicating our expectation of
"average" (30%-50%) recovery for debtholders in the event of a debt
restructuring or payment default. The 'AAA' transfer and convertibility
assessment is unchanged.

"The downgrade results from our updated assessment of the political, economic,
and budgetary challenges that the Greek government faces in its efforts to put
the public debt burden onto a sustained downward trajectory," said Standard &
Poor's credit analyst Marko Mrsnik.

We believe that the government's policy options are narrowing because of
Greece's weakening economic growth prospects, at a time when pressures for
stronger fiscal adjustment measures are rising. Moreover, in our view,
medium-term financing risks related to the government's high debt burden are
growing, despite the government's already sizable fiscal consolidation plans.
Our updated assumptions about Greece's economic and fiscal prospects lead us
to conclude that the sovereign's creditworthiness is no longer compatible with
an investment-grade rating.

As a result of Greece's rising commercial borrowing costs, the authorities
have requested extraordinary support from the Eurozone and the International
Monetary Fund (IMF). We anticipate further information in the coming weeks
from EU members regarding the terms and duration of support for Greece. We
believe that a multiyear European Economic & Monetary Union (EMU)/IMF support
program is likely, which should, in our opinion, significantly ease Greece's
near-term liquidity challenges. Nevertheless, in our view, pressures for more
aggressive and wide-ranging fiscal retrenchment are growing, in part because
of recent increases in market interest rates. In our revised projections, we
forecast Greece's net general government debt-to-GDP ratio reaching 124% of
GDP in 2010 and 131% of GDP in 2011.

We continue to believe that the size and scope of the Greek government's
fiscal consolidation program, and the government's political will to implement
it, are the main drivers of our sovereign ratings on Greece. Sustained success
in this regard could, in time, be reflected in lower market interest rates on
Greece's debt. Early indications show that the government is likely to meet
its 2010 deficit target. The authorities are also moving ahead with their
structural reform agenda, adopting tax reform in April, while proposals on
pension reform are expected in May.

Nevertheless, we believe that the dynamics of this confidence crisis have
raised uncertainties about both the government's administrative capacity to
implement reforms quickly and its political resolve to embrace a fiscal
austerity program of many years' duration. Based on our updated assessment, we
estimate that the adjustment needed in Greece's primary fiscal balance
relative to that of 2008 in order to stabilize the government debt burden
amounts to at least 13% of GDP--a very high level compared with that which
other sovereigns have been able to achieve. The government's resolve is
likely, in our opinion, to be tested repeatedly by trade unions and other
powerful domestic constituencies that will be adversely affected by the
government's policies. At the same time, we expect official lender support to
be highly conditional and revocable, and as such, we do not believe that it
provides a floor under Greece's sovereign ratings.

As previously noted, the government's multiyear fiscal consolidation program
is likely to be tightened further under the new EMU/IMF agreement. This, in
our view, is likely to further depress Greece's medium-term economic growth
prospects. Under our revised assumptions (see below), we expect real GDP to be
nearly flat over 2009-2016, while the level of nominal GDP may not regain the
2008 level until 2017. Moreover, we find that Greece's fiscal challenges are
increasing pressures on the banking and corporate sectors. In particular, we
see continuing fiscal risks from contingent liabilities in the banking sector,
which could in our view total at least 5%-6% of GDP in 2010-2011.

Greek Government Economic Scenarios And Standard & Poor's Updated Baseline
Scenario

Average 2010-2013 Greek SGP 1 Greek SGP 2 S&P baseline
Real GDP growth (% yoy) 1.4 0.9 (0.8)
Nominal GDP growth (% yoy) 3.4 2.7 0.0
General gov't. deficit (% GDP) 4.8 4.8 5.8
CA deficit (% GDP), 2013 6.0 6.4 0.0
Gov't. debt/GDP (%), 2013 113 113 137

SGP--Stability and Growth Program (January 2010). Greek SGP 1--Greek
government's base case. Greek SGP 2--Greek government's alternate scenario.
yoy--Year on year. CA--Current account.

Together with the lowering of our ratings on Greece to 'BB+/B', we have also
assigned a recovery rating of '4' to Greece's debt. This is in keeping with
our policy to provide our estimates of likely recovery of principle in the
event of debt restructuring or a debt default for issuers with a
speculative-grade rating. A recovery rating of '4' reflects our current
expectation of "average" (30%-50%) recovery for holders of Greek government
debt.

"A further downgrade is possible if, in our view, the Greek government's
ability to implement its fiscal and structural reform program is undermined by
domestic political opposition or materially weakens for other reasons,
including even weaker economic conditions than we currently assume," said Mr.
Mrsnik.

We could revise the outlook to stable if we perceive that political support
for government economic policies remains robust and Greece's economic growth
prospects prove to be more benign than we currently anticipate.

http://www.standardandpoors.com/ratings/articles/en/us/?assetID=1245210824601

___________________________

ΜΗΝ ΠΕΦΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ, ΕΤΣΙ..

NOMIZΩ ΟΤΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ! 1994! (αν και μας έχει με αρνητικές προοπτικές..!)



No comments: