Με προίκα τριών λιµανιών, της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας, η κυβέρνηση επιχειρεί νακαταστήσει ελκυστικότερο τον ΟργανισµόΛιµένος Πειραιώς, ο οποίοςβρίσκεται από χθες σε πορεία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή.
Σήµερα κατατίθεταιστη Βουλή η σχετική τροπολογία που προβλέπει τη συγχώνευση των τριών λιµανιών υπό την οµπρέλα τουΟΛΠ, στον οποίο µετά την ολοκλήρωση –περίπου σε δύο µήνες – των διαδικασιών συγχώνευσης η συµµετοχή του ελληνικού ∆ηµοσίου ανεβαίνει από περίπου 74% στο 95%.
Οπως προβλέπει η σχετική τροπολογία, τα τρία λιµάνια του νέου ΟΛΠ θα είναι θυγατρικές του εταιρείες, η κάθε µια από τις οποίες θα έχει τριµελή διοίκηση έναντι των επταµελών διοικήσεων που έχει σήµερα.
Σύµφωνα µε κυβερνητικές πηγές, το ελληνικό ∆ηµόσιο θα διατηρήσει τον έλεγχο στο µετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ, κάτι που σηµαίνει ότι η συµµετοχή του δεν θα µπορεί να πέσει κάτω από 34%. Η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή θα αφορά τον ΟΛΠ, που είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιµάνι. Οπως διευκρινίζουν κυβερνητικά στελέχη, το ίδιο το λιµάνι παραµένει κρατική περιουσία. Λόγω της θέση που κατέχει το λιµάνι του Πειραιά στις διεθνείς θαλάσσιες µεταφορές, ο ΟΛΠ δεν θαδυσκολευθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον µεγάλων ναυτιλιακών - µεταφορικών εταιρειών όπως είναι για παράδειγµα η κινεζικήCosco, η οποία άλλωστεέχει εκδηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν σχετικό ενδιαφέρον.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ. Η πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Ηδη η οµοσπονδία των εργαζοµένων στα λιµάνια της χώρας ανακοίνωσε την αντίθεσή της και κατέστησε σαφές ότι θα προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Αντιδράσεις σε ό,τι αφορά το εύρος της ιδιωτικοποίησης και την ταυτόχρονη είσοδο στρατηγικού επενδυτή στον ΟΛΠ υπάρχουν και εντός του κυβερνώντος κόµµατος.
O νέος φορέας, όπως επισηµαίνουν κύκλοι του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, θα µπορέσεινα προγραµµατίσει καινα εκτελέσει τις αναγκαίες επενδύσεις σε λιµενικές υποδοµές και ανωδοµές, να προσελκύσει το επενδυτικόενδιαφέρον ιδιωτών, να επιτύχει βέλτιστες λύσεις για τους µετόχους του νέου σχήµατος, να δηµιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στους λιµένες και τις παραλιµένιες περιοχές και να αυξήσει τα δηµόσια έσοδα.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4632487
Σήµερα κατατίθεταιστη Βουλή η σχετική τροπολογία που προβλέπει τη συγχώνευση των τριών λιµανιών υπό την οµπρέλα τουΟΛΠ, στον οποίο µετά την ολοκλήρωση –περίπου σε δύο µήνες – των διαδικασιών συγχώνευσης η συµµετοχή του ελληνικού ∆ηµοσίου ανεβαίνει από περίπου 74% στο 95%.
Οπως προβλέπει η σχετική τροπολογία, τα τρία λιµάνια του νέου ΟΛΠ θα είναι θυγατρικές του εταιρείες, η κάθε µια από τις οποίες θα έχει τριµελή διοίκηση έναντι των επταµελών διοικήσεων που έχει σήµερα.
Σύµφωνα µε κυβερνητικές πηγές, το ελληνικό ∆ηµόσιο θα διατηρήσει τον έλεγχο στο µετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ, κάτι που σηµαίνει ότι η συµµετοχή του δεν θα µπορεί να πέσει κάτω από 34%. Η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή θα αφορά τον ΟΛΠ, που είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιµάνι. Οπως διευκρινίζουν κυβερνητικά στελέχη, το ίδιο το λιµάνι παραµένει κρατική περιουσία. Λόγω της θέση που κατέχει το λιµάνι του Πειραιά στις διεθνείς θαλάσσιες µεταφορές, ο ΟΛΠ δεν θαδυσκολευθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον µεγάλων ναυτιλιακών - µεταφορικών εταιρειών όπως είναι για παράδειγµα η κινεζικήCosco, η οποία άλλωστεέχει εκδηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν σχετικό ενδιαφέρον.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ. Η πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Ηδη η οµοσπονδία των εργαζοµένων στα λιµάνια της χώρας ανακοίνωσε την αντίθεσή της και κατέστησε σαφές ότι θα προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Αντιδράσεις σε ό,τι αφορά το εύρος της ιδιωτικοποίησης και την ταυτόχρονη είσοδο στρατηγικού επενδυτή στον ΟΛΠ υπάρχουν και εντός του κυβερνώντος κόµµατος.
O νέος φορέας, όπως επισηµαίνουν κύκλοι του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, θα µπορέσεινα προγραµµατίσει καινα εκτελέσει τις αναγκαίες επενδύσεις σε λιµενικές υποδοµές και ανωδοµές, να προσελκύσει το επενδυτικόενδιαφέρον ιδιωτών, να επιτύχει βέλτιστες λύσεις για τους µετόχους του νέου σχήµατος, να δηµιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στους λιµένες και τις παραλιµένιες περιοχές και να αυξήσει τα δηµόσια έσοδα.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4632487
No comments:
Post a Comment