13.1.12

Οι τράπεζες μεταξύ τους τα έχουν βρει για το PSI+ και το haircut 60% αλλά τα hedge funds αντιδρούν – Η κυβέρνηση δέχεται το αγγλικό δίκαιο σκανδαλωδώς αλλά οι τράπεζες αρνούνται ρήτρες συλλογικής δράσης – Αυτό το χάος για ένα όφελος 40 δισ

Μπορεί να τιναχθεί στον αέρα το PSI+; Όχι για το εξής απλό λόγο ότι δεν υπάρχει plan b και αυτό σημαίνει ότι χωρίς plan b η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει βίαια σε λίγα εικοσιτετράωρα.
Μια τέτοια δραματική εξέλιξη ουδείς επιθυμεί και ουδείς είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει.
Το PSI+ θα προχωρήσει έστω και με εκατέρωθεν υποχωρήσεις, ωστόσο το PSI+ για να είναι επιτυχές θα πρέπει, να έχει υψηλή συμμετοχή.

Έχει τονιστεί αλλεπάλληλες φορές ότι το ύψος της συμμετοχής θα κρίνει και τα χαρακτηριστικά της χρεοκοπίας που θα υποστεί η Ελλάδα.
Αν η συμμετοχή είναι χαμηλή 55% με 60% τότε η διαδικασία από εθελοντική θα μετεξελιχθεί σε υποχρεωτική, ενεργοποιώντας τις ρήτρες συλλογικής δράσης που σημαίνει όσοι δεν συμμετείχαν οικιοθελώς θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά με τους ίδιους όρους haircut και PSI+. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξει συντεταγμένη χρεοκοπία της Ελλάδος εντός του ευρώ. Οι οίκοι αξιολόγησης S&P, Moody’s, Fitch,  θα υποβαθμίσουν την Ελλάδα σε D ή C δηλαδή σε πραγματική χρεοκοπία.
Αν η συμμετοχή ξεπεράσει το 75% τότε ίσως αποτραπεί η ενεργοποίηση των ρητρών συλλογικής δράσης και η χρεοκοπία της Ελλάδος θα χαρακτηριστεί επιλεκτική.
O γενικός διευθυντής του IIF Charles Dallara και ο Jean Lemierre, της BNP Paribas είναι οι επικεφαλής στις διαπραγματεύσεις από πλευράς ομολογιούχων δήλωσαν χθες στο πλαίσιο της επίσκεψης τους στην Αθήνα και στις συναντήσεις που είχαν με τον Παπαδήμο και Βενιζέλο ότι ακόμη υπάρχουν άλυτα σημεία στο PSI+.

Ποια είναι τα επίμαχα σημεία;

Τραπεζίτης που συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις εκπροσωπώντας ελληνική τράπεζα δηλώνει με σαφή τρόπο «οι τράπεζες μεταξύ τους τα έχουν βρει καθώς ενώ αποδέχονται haircut 50% και σωρευτική ζημία 60% ζητούν επιτόκιο πάνω από 5,5%, αγγλικό δίκαιο και μη ενεργοποίηση ρητρών συλλογικής δράσης.
Τα hedge funds που θέλουν να πληρωθούν τα CDS θέλουν να ενεργοποιηθούν οι ρήτρες συλλογικής δράσης καθιστώντας την διαδικασία από εθελοντική υποχρεωτική.
Όσον αφορά το επιτόκιο – συνεχίζει η ίδια τραπεζική πηγή – στην τελευταία ενημέρωση που είχαμε φαίνεται ότι οι απόψεις συνέκλιναν στο 5,1%. Επίσης όλοι ζητούν τα νέα ομόλογα να διέπονται από το αγγλικό δίκαιο»
Το αγγλικό δίκαιο μεταξύ των άλλων δίνει την δυνατότητα στον πιστωτή να απαιτήσει π.χ. από τα φορολογικά έσοδα να πληρωθεί αν  η χώρα αθετήσει τις υποχρεώσεις της ή από έσοδα αποκρατικοποιήσεων.
Είναι προφανές ότι το ζήτημα αυτό αποτελεί μια σκανδαλώδη διαδικασία και η πολιτική εξουσία που θα αποδεχθεί μια τέτοια λύση θα φέρει βαρύτατες ηθικές ευθύνες.
Ένα άλλο ζήτημα μείζονος σημασίας είναι τελικά ποιο είναι το  πραγματικό κέρδος της Ελλάδος από ένα haircut 60% θα είναι έως 40 δις ευρώ στο καλύτερο  σενάριο και όχι 100 δις που είναι ο στόχος γιατί;
Αν υποθέσουμε ότι το συνολικό  haircut είναι 60% στην τελική του μορφή και όχι το αρχικό haircut που θα ανακοινωθεί – περιλαμβάνονται και οι επιπλέον όροι του psi+ - και η διαδικασία παραμείνει  εθελοντική.
Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον υπάρξει μια αξιοπρεπής συμμετοχή των κατόχων ελληνικών ομολόγων είναι αδύνατο να συγκεντρωθεί ο στόχος των 100 δις ευρώ αλλά 60 δις ευρώ θα μπορούσαν να απομειωθούν.
Όμως με δεδομένο ότι οι τράπεζες θα χρειαστούν έως 30 δις ευρώ για να ανακεφαλαιοποιηθούν το χρέος θα μειωθεί κατά 60 δις αλλά θα αυξηθεί έως και κατά  30 δις ευρώ καθώς τα έως 30 δις κεφάλαια του ταμείου θα επιβαρύνουν το χρέος.
Άρα το κέρδος που προκύπτει είναι περίπου 30 δις ευρώ ή 40 δις αν οι τράπεζες αντί να χρησιμοποιήσουν 30 δις από το ΤΧΣ κάνουν χρήση 20 δις ευρώ.
Δηλαδή το συνολικό χρέος από 360 δις ευρώ θα μειωθεί στα 320 δις ευρώ. Δηλαδή υπήρξε μια παγκόσμια αναστάτωση για 40 δις ευρώ;



Το χρονοδιάγραμμα αν όλα εξελιχθούν θετικά…

1)Μεταξύ 19-23  Ιανουαρίου θα ανακοινωθούν οι οριστικές πτυχές του πολυθρύλητου PSI+.
2)To PSI+ θα περιλαμβάνει τελική επιβάρυνση - haircut 60% ή ένα εύρος μεταξύ 58% με 61%. Το αρχικό haircut θα είναι 50%.
3)Το υπόλοιπο 50% που απομένει θα επιμεριστεί περίπου 15% μετρητά και 35% νέα ομόλογα.
4)Τα νέα ομόλογα που θα εκδοθούν θα φέρουν κουπόνι 5,1% και θα είναι αγγλικού δικαίου.
5)Η διαδικασία θα είναι αρχικώς αυστηρά εθελοντική και δεν θα περιλαμβάνονται η ΕΚΤ και οι ιδιώτες φυσικά πρόσωπα.
Στην Ελλάδα οι ιδιώτες φυσικά πρόσωπα, κατέχουν περίπου 3,3 με 3,4 δις ευρώ ομόλογα τα οποία 1,3 δις έχουν αποκτήσει πρωτογενώς από τις δημοπρασίες δηλαδή και 2 με 2,1 δις ευρώ δευτερογενώς από την ΗΔΑΤ.
Μια άλλη πρόταση – πέραν του ορίου των 100 χιλ ευρώ -  που έχει υπάρξει είναι να επιβληθεί υπερφορολόγηση στα ομόλογα που σημειώθηκε ακραία κερδοσκοπία.
6)Στο σχέδιο του PSI+ θα περιλαμβάνεται παράμετρος για την ενεργοποίηση ρητρών συλλογικής δράσης μια διαδικασία που αν ενεργοποιηθεί θα καταστήσει την διαδικασία από εθελοντική υποχρεωτική.
Όμως το νομικό περιτύλιγμα θα είναι τέτοιο που κεκαλυμμένα θα προκύπτει ζήτημα ρητρών συλλογικής δράσης. Σημειώνεται ότι το ελληνικό χρέος δεν διέπεται από τέτοιες ρήτρες συλλογικής δράσης άρα θα ενεργοποιηθούν – αν ενεργοποιηθούν -  ετεροχρονισμένα και αναδρομικά
7)Το κλειδί στην όλη διαδικασία θα είναι η συμμετοχή στο PSI+.
Αν η συμμετοχή στην πορεία εκτυλιχτεί ικανοποιητικά δηλαδή συμμετάσχουν το 70% των κατόχων ομολόγων δεν θα ενεργοποιηθούν οι ρήτρες συλλογικής δράσης.
Αν όμως η συμμετοχή είναι χαμηλή π.χ. συγκεντρωθεί το 55% ή 60% τότε η Ελλάδα θα έχει την δυνατότητα να ενεργοποιήσει τις ρήτρες συλλογικής δράσης.
8)Σε αυτή την περίπτωση της ενεργοποίησης η διαδικασία από εθελοντική μετεξελίσσεται σε υποχρεωτική.
9)Σε αυτή την περίπτωση τα νομικά ερείσματα της ΕΚΤ δεν θα ισχύσουν και θα υποχρεωθεί να συμμετάσχει στο haircut και η ΕΚΤ αλλά και οι ιδιώτες.
Να σημειωθεί ξεκάθαρα ότι οι ιδιώτες δεν περιλαμβάνονται στο
10)Αν εξελιχθούν αρνητικά οι διαδικασίες για το PSI+ πως θα καλυφθεί η ΕΚΤ;
Ξεκάθαρο σχέδιο ακόμη δεν υπάρχει αλλά φαίνεται ότι έχει συζητηθεί η εξής πρόταση. Την ζημία που θα υποστεί η ΕΚΤ π.χ. 20 δις ευρώ να αναπληρωθεί από κεφάλαια που μπορεί να λάβει η ΕΚΤ από το EFSF π.χ. ή από άλλο μηχανισμό που θα αποφασιστεί.

http://www.bankingnews.gr/%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/33609-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BE%CF%8D-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B2%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-psi%20-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-haircut%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CF%84%CE%B1-hedge-funds-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%E2%80%93-%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%AD%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CF%89%CE%B4%CF%8E%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%81%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82-%E2%80%93-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%AC%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%8C%CF%86%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82-40-%CE%B4%CE%B9%CF%83

_______________________________________

τα €40δισ. είναι κάπως διαφορετικό από τη πραγματικότητα
άλλο που αυτό είναι το πραγματικό αποτέλεσμα της χώρα (κράτος και τράπεζες)

όμως από το αρχικό 50% των €205δισ. να φτάνεις, ήτοι €102.5, να τα απαξιώνεις σε ..€30δισ....
μήπως δεν ήταν γνωστό από την αρχή ότι υπάρχουν 30δισ για τις τράπεζες;
τα οποία όμως η εγχώρια κυβέρνηση (ΔΝΤ) θέλουν να δοθούν και αυτά για την ανταλλαγή; και να μην πάνε στις τράπεζες;


έκθεση Τόμσεν/ΔΝΤ, σελ. 66

PSI is assumed to be completed in a manner consistent with the October 26 parameters: a 50 percent face value haircut and €30 billion in cash available upfront for incentives, to deliver a debt-to-GDP ratio no higher than 120 percent of GDP by end-2020. 
One of a number of possible alternative approaches consistent with these parameters is a debt exchange involving a face value of 100 percent being exchanged for 15 percent in cash and 35 percent in new bonds carrying a coupon of 3.8 percent and long grace periods and achieving near universal participation.

στην όλη διαδικασία, το μόνο που δεν έχουμε μάθει είναι το ζητούμενο επιτόκιο, για βρούμε αξία

θα είμαστε ευχαριστημένοι με κουπόνι 4.5%;;

τέλος, καθώς πρόκειται για σειρές ομολόγων, οι οποίες έχουν αγοραστεί από πολλούς και διαφορετικούς, η λογική λέει ότι μόνο η ΕΚΤ θα μπορούσε να ξεπλύνει τη μπουγάδα...
αλλά θα πρέπει να το κάνει και για άλλους
νομίζω ότι πρέπει να το κάνει, έτσι θα φανεί και ότι η ΟΝΕ είναι άρρηκτη με την ΕΚΤ

No comments: