30.1.12

Αλλαγή σκηνικού στον αεροπορικό κλάδο με την κατάρρευση της Spanair



Η κατάρρευση της Spanair το Σαββατοκύριακο μετά από την απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης, υποδηλώνει ότι η κρίση χρέους στην Ευρώπη μπορεί να οδηγήσει τις εταιρείες του κλάδου να οδηγηθούν αρχίσουν να σκέφτονται τη συγχώνευση ή να αντιμετωπίσουν το ρίσκο της κατάρρευσης.

Η πρώτη κατάρρευση μιας ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας μετά από την περασμένη ύφεση, έρχεται καθώς οι υπερχρεωμένες κυβερνήσεις, ελλείψει κονδυλίων, επεξεργάζονται την πιθανότητα απεμπλοκής τους από τις εταιρείες του κλάδου και συζητούν με ενδιαφερόμενους όπως η Qatar Airways.

Οι κυβερνήσεις εμφανίζονται απρόθυμες να διασώσουν τις αεροπορικές εταιρείες καθώς η κρίση χρέους καθιστά αναγκαία την επιβολή προγραμμάτων λιτότητας σε άλλα τμήματα της οικονομίας.

Η κρατική επένδυση στην σουηδική SAS, στην ιρλανδική Aer Lingus Group, στην πορτογαλική TAP, και αλλού στην Ευρώπη, έχουν όλες διαμηνύσει ότι σχεδιάζουν να μειώσουν την άμεση στήριξη και να αναζητήσουν νέες επενδυτές.

Αναλυτής του κλάδου στην JLS Consulting τονίζει ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν τους πόρους για να στηρίζουν τις αεροπορικές εταιρείες με τον ίδιο τρόπο που έκαναν στο παρελθόν.

Η Spanair, η οποία απασχολεί 2.000 υπαλλήλους, ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις συνομιλίες εξαγοράς με την Qatar Airways και στη συνέχεια η κυβέρνηση της Καταλονίας διαμήνυσε ότι δεν θα παράσχει πλέον κεφάλαια στην εταιρεία.

Εάν οι συνομιλίες με την αεροπορική εταιρεία του Κατάρ κατέληγαν σε συμφωνία, θα επρόκειτο για την τρίτη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία στην οποία αποκτά ποσοστό μια ανταγωνιστική της από τη Μέση Ανατολή.

Η Qatar Aireays απέκτησε το 35% της Cargolux από το Λουξεμβούργο, τον περασμένο Ιούνιο ενώ και η Etihad Airways στις 19 Δεκεμβρίου ανακοίνωσε ότι δαπανεί 350 εκατ. δολάρια για να αυξήσει τη συμμετοχή της στην Air Berlin στο 29,2%.
http://www.capital.gr/news.asp?id=1394848

No comments: