8.3.12

Ένα στα 3 εμπορικά έχει κατεβάσει ρολά

Έρημη πόλη θα θυμίζει σε λίγο διάστημα η Αθήνα. Ήδη αρκετοί δρόμοι , που πριν από λίγα χρόνια έσφυζαν από καταναλωτές και ανοικτά καταστήματα σήμερα έχουν γίνει σκιά του ένδοξου παρελθόντος.

Την κατάσταση αυτή που όλοι βλέπουμε καθημερινά, και μας πιάνει η ψυχή, αποτυπώνει έρευνα της Εθνικης Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, σύμφωνα με αποτελέσματα της οποίας 1 στα 3 καταστήματα έχει κατεβάσει ρολά από τον περασμένο Μάρτιο.

Ενδεικτικό της δραματικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει το ελληνικό εμπόριο είναι και το γεγονός ότι παραδοσιακές αγορές του παρελθόντως όπως του Εμπορικου Κεντρου της Αθηνας, του Πειραιά, της Νέας Ιωνίας αλλά και της Καλλιθέας έχουν πληγεί περισσότερο καθώς η αύξηση των κλειστών καταστημάτων ξεπερνά ακόμα και το 55%.

Ειδικότερα μέσα σε ένα χρόνο μόνο στην αγορά της Νέας Ιωνίας το ποσοστό των κλειστών καταστημάτων έφτασε το 58% και του Πειραιά το 55% όταν το Μάρτιο του 2011 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν στο 18% και 21% αντίστοιχα.

Από το τσουνάμι των λουκέτων ως απόρροια της ελεύθερης πτώσης της κατανάλωσης δεν έχουν γλιτώσει ακόμη και περιοχές φιλέτα όπου κατά το πρόσφατο παρελθόν συγκέντρωναν την οικονομική ελιτ της χώρας.

Ο λόγος για το Κολωνάκι όπου 1 στα 5 καταστήματα έχουν οδηγηθεί σε κλείσιμο (αύξηση 6%) αλλά και η Κηφισιά όπου τα λουκέτα από τον περασμένο Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 13% με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει 1 στα 4 καταστήματα.

Μεταξύ των εμπορικών δρόμων υπάρχουν ορισμένοι στους οποίους διαπιστώνεται ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης κλειστών επιχειρήσεων. Είναι ενδιαφέρον ότι πρόκειται για εμπορικούς δρόμους με διαφορετικά χαρακτηριστικά εμπορικής επιχειρηματικότητας (ύψος ενοικίων, τύπος εμπορίου κα.) που όμως αποτελούν παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά.

Συγκεκριμένα στη Σταδίου κλειστά είναι 2 στα 5 καταστήματα, στην Χαριλάου Τρικούπη 1 στα 3, όπως και στην Εμ. Μπενάκη και στην Τσακάλωφ και στην Υψηλάντου στον Πειραιά.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός είναι ότι πλέον η κρίση δεν πλήττει μόνο τα μικρά μαγαζιά ενώ σε πολλές περιοχές που τους προηγούμενους μήνες είχαν κατεβάσει ρολά εμπορικές κυρίως επιχειρήσεις σήμερα ρολά έχουν κατεβάσει και επιχειρήσεις άλλων κλάδων όπως μεταποιητικές επιχειρήσεις αλλά και εστίασης.

Η μεγαλύτερη επιδείνωση των λουκέτων στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά συγκριτικά με τις τοπικές αγορές ενδέχεται να συνδέεται, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατ’ επέκταση με τροποποίηση των καταναλωτικών συμπεριφορών.

Σύμφωνα με την Συνομοσπονδία η καταναλωτική συμπεριφορά προσανατολίζεται όλο και περισσότερο στην ικανοποίηση των άμεσων αναγκών με αποτελέσματα οι αγορές να είναι στοχευμένες και περιορισμένες ενώ παράλληλα αποσυνδέονται από την έννοια της «βόλτας» (ψυχαγωγία, φαγητό, καφέ κτλ) λόγω της οικονομικής αδυναμίας εκπλήρωσης αυτών των αναγκών.

Σημειώνεται ότι η κατάσταση του κέντρου της Αθήνας εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και μάλιστα κρισιμότερη από τον προηγούμενο εξάμηνο, αφού το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων αυξήθηκε στο 29,6%, από 24,4% που ήταν τον Αύγουστο του 2011 και από 23,4% που ήταν το Μάρτιο του 2011.

Ο Πειραιάς παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα με το κέντρο της Αθήνας, αφού το 27,3% των καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους είναι κλειστά. Επιπλέον, ο Πειραιάς παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση των λουκέτων αφού σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2011 τα κλειστά καταστήματα στο σύνολο των επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.
 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας της ΕΣΕΕ ο πρόεδρός της κ. Κορκίδης, σημειώνει ότι η ερευνα μπορει να δειχνει μια θλιβερη πραγματικοτητα, αλλα ταυτοχρονα μας βοηθαει να τεκμηριωσουμε το νεο αναπτυξιακο πλανο του εμποριου. Η επιδεινωση του δεικτη επιβιωσης στο εμποριο με το νεο κυμα λουκετων στην αγορα δειχνει οτι οι οποιες αντοχες της αγορας εξαντλουνται. Η ψυχολογια και η εικονα της αγορας ειναι απογοητευτικη, αλλα οι μικρομεσαιοι εμποροι δεν εχουμε το δικαιωμα να αφησουμε τους κοπους και τις θυσιες μας να πανε χαμενες. Οφειλουμε να συνεχισουμε την μαχη της καθημερινης επιβιωσης και να κρατησουμε ανοικτα τα καταστηματα μας.» 

http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/684018/Article.aspx

No comments: