Στην υποβάθμιση του αξιόχρεου της Κυπριακής Δημοκρατίας σε «B» από
«BB-», με αρνητικές προοπτικές, προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης Fitch.
Στην ανακοίνωσή του ο οίκος σημειώνει πως η υποβάθμιση αυτή αντανακλά εν μέρει την άποψή του ότι το μέγεθος της κρατικής στήριξης στον τραπεζικό τομέα θα είναι πιθανόν υψηλότερο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις του Fitch.
Παράλληλα αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της τρόικας και των κυπριακών αρχών έχουν παραταθεί και είναι ακόμη σε εξέλιξη, ενώ παραμένει η αβεβαιότητα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες του προγράμματος διάσωσης.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο οίκος είχε υποβαθμίσει ξανά την Κύπρο σε BB- από BB+, εξαιτίας της αδύναμης μακροοικονομικής προοπτικής, της κατάστασης των δημοσιονομικών και της μεγάλης αβεβαιότητας σχετικά με το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης των κυπριακών τραπεζών.
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/532917
Η Fitch υποβάθμισε την Παρασκευή την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Κύπρου σε "B" από "BB -", οδηγώντας την ακόμα πιο βαθιά στην κατηγορία junk. Το outlook της αξιολόγησης είναι αρνητικό.
Η κίνηση του οίκου ακολουθεί την υποβάθμιση της χώρας κατά τρεις βαθμίδες από τη Moody's στις 10 Ιανουαρίου σε "Caa3". Στις 21 Δεκεμβρίου η S&P υποβάθμισε την Κύπρο κατά δύο βαθμίδες, σε "CCC +".
Ο διεθνής οίκος αναφέρει ότι η υποβάθμιση της Κύπρου αντανακλά την εκτίμηση πως το μέγεθος της κυβερνητικής στήριξης προς τον τραπεζικό τομέα θα είναι τελικά μεγαλύτερο από τις προηγούμενες προβλέψεις του, οι οποίες είχαν εστιάσει στις τρεις μεγάλες τράπεζες.
Όπως σημειώνει η Fitch, η αβεβαιότητα σχετικά με τις κεφαλαιακές ανάγκες των συνεργατικών τραπεζών παραμένει, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει το συνολικό κόστος της ανακεφαλαιοποίησης σε πάνω από 10 δισ. ευρώ.
Αν η πρόβλεψη αυτή επιβεβαιωθεί, το συνολικό κόστος για το πρόγραμμα στήριξης της Κύπρου θα ξεπεράσει τα 17 δισ. ευρώ, ενώ το χρέος θα εκτοξευτεί στο 140% του ΑΕΠ το 2013.
Το νούμερο αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από την προηγούμενη πρόβλεψη του διεθνούς οίκου για κορύφωση του χρέους στο 120% του ΑΕΠ και μειώνει ουσιαστικά την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας.
Βασικές υποθέσεις
Ο διεθνής οίκος επισημαίνει ότι η αξιολόγηση της Κύπρου με "Β" υποστηρίζεται από την πρόβλεψη ότι οι κυπριακές αρχές θα φθάσουν σε συμφωνία με την τρόικα για ένα πρόγραμμα στήριξης πριν από τις 3 Ιουνίου, όταν λήγει ομόλογο 1,4 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη Fitch, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πιθανότατα δεν θα επιδιώξουν κάποια αναδιάρθρωση των κυπριακών ομολόγων, δεδομένου ότι δεν θα προσφέρει σημαντική ανακούφιση στο βάρος του χρέους.
Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών της Κύπρου, περισσότερο από το 70% του συνόλου του κυπριακού χρέους -εξαιρουμένων των κεφαλαιακών ενέσεων στις τράπεζες- βρίσκεται στα χέρια εγχώριων τραπεζών και του επίσημου τομέα, συμπεριλαμβανομένου και του δανείου των 2,5 δισ. ευρώ από τη Ρωσία.
Επιπλέον, μια αναδιάρθρωση του χρέους θα αποδυνάμωνε ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία των αξιωματούχων της ευρωζώνης, οι οποίοι έχουν διαμηνύσει ότι το ελληνικό PSI αποτέλεσε εξαίρεση και ότι θα μπορούσε να φέρει κινδύνους μετάδοσης για τα υπόλοιπα κράτη της ευρωζώνης. Εν τω μεταξύ, το γεγονός ότι ένα μέρος του χρέους που διακρατείται από ξένους επενδυτές υπόκειται στο διεθνές δίκαιο καθιστά ακόμα πιο μεγάλο το κόστος ενός PSI.
Η Fitch περιμένει ότι η τελική συμφωνία με την τρόικα θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση κρατικών επιχειρήσεων.
Όσον αφορά το κούρεμα του τραπεζικού χρέους, ο διεθνής οίκος εκτιμά ότι θα περιοριστεί στους ομολογιούχους χαμηλής εξασφάλισης. Την ίδια ώρα, δεν αποκλείει την αμοιβαιοποίηση του κόστους της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών με τους Ευρωπαίους εταίρους μέσω του ESM.
Ο διεθνής οίκος αναμένει ότι η κυπριακή κυβέρνηση θα διατηρήσει επαρκή πρόσβαση σε βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση και θεωρεί εξαιρετικά απίθανη μια άτακτη χρεοκοπία.
Aρνητικό outlook
Το αρνητικό outlook αντανακλά τη συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα, αναφέρει η Fitch. Οι όροι και το χρονοδιάγραμμα ενός επίσημου προγράμματος διάσωσης δεν έχουν ακόμα συμφωνηθεί.
Οι τελικές λεπτομέρειες θα εξαρτηθούν από την τρόικα και την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους από την κυβέρνηση, οι οποίες δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, όπως και η αξιολόγηση του κόστους της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
Ο διεθνής οίκος σημειώνει ότι μπορεί να προχωρήσει σε μια νέα υποβάθμιση αν το κόστος ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών αποδειχθεί υψηλότερο από τις τρέχουσες εκτιμήσεις.
Η αποτυχία στην εφαρμογή της δημοσιονομικής προσαρμογής θα έχει επίσης αρνητικές συνέπειες για την αξιολόγηση της χώρας, προσθέτει η Fitch.
Αντίθετα, η πρόοδος στην μείωση του ελλείμματος και στις μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των μεσοπρόθεσμων προκλήσεων που απορρέουν από τη γήρανση του πληθυσμού και την χαμηλή ανάπτυξη της παραγωγικότητας, θα στηρίξουν την σταθεροποίηση της αξιολόγησης, όπως και μια συμφωνία με την τρόικα.
Βαθια ύφεση
Η Fitch αναμένει ότι η ύφεση θα βαθύνει το 2013 με το ΑΕΠ της χώρας να υποχωρεί κατά 3,5%, ενώ εκτιμά ότι το 2012 η ύφεση ήταν 2%. Αναμένει μάλιστα ότι η οικονομία θα παλεύει για να πετύχει θετικό ρυθμό ανάπτυξης μέχρι το 2015, εικόνα εντελώς διαφορετική με την μέση ανάπτυξη 4% που παρουσίαζε προ κρίσης.
Η περίοδο της προσαρμογής στον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τον τελευταίο να είναι επίσης βαθιά χρεωμένος, θα δημιουργήσει μεγάλες πιέσεις στην εσωτερική ζήτηση, σημειώνει ο οίκος που βλέπει προβλήματα και εξαιτίας της αδύναμης ανάπτυξης χωρών που αποτελούν σημαντικούς εμπορικούς εταίρους της Μεγαλονήσου.
Όπως σημειώνει το μισό εξωτερικό εμπόριο καλύπτουν χώρες της ΕΕ και σχεδόν το 1/4 η Ελλάδα. Η Ρωσία και η Μέση Ανατολή είναι περιοχές με τις οποίες αυξάνεται το διμερές εμπόριο, όμως ακόμα δεν είναι αρκετά μεγάλες για να αντικαταστήσουν την ευρωπαϊκή αγορά.
Η Fitch εντοπίζει πτωτικά ρίσκα βραχυπρόθεσμα. Το μέγεθος των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών είναι αβέβαιο και η ιδιωτική ζήτηση επηρεάζεται από επίσης πτωτικά ρίσκα. Οι αβεβαιότητες για το πρόγραμμα διάσωσης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις επιχειρήσεις και την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Τα αποθέματα φυσικού αερίου
Όπως σημειώνει πάντως μακροπρόθεσμα η Κύπρος μπορεί να ωφεληθεί από την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τονίζει ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πως αυτά μπορούν να αναπτυχθούν για εσωτερική χρήση μέχρι το 2017 και να προσφέρουν έσοδα από εξαγωγές το 2019. Η Fitch πιστεύει ότι αυτό είναι το καλύτερο δυνατό σενάριο και ότι καθυστερήσεις είναι πιθανό να υπάρξουν. Υπάρχει επίσης αβεβαιότητα αναφορικά με το πόσα αποθέματα είναι επιχειρηματικά αξιοποιήσιμα. Οι αρχές, πάντως, υπολογίζουν ότι τα έσοδα μόνο από το «οικόπεδο 12» μπορούν να φτάσουν από 18,5 δισ. (103% του ΑΕΠ) ως τα 29,5 δισ. ευρώ (164% του ΑΕΠ) ανάλογα με τη μέθοδο εξόρυξης.
Η δημοσιονομική εικόνα
Το έλλειμμα του 2012 υπολογίζεται από την Fitch σε άνω του 5% έναντι 6,3% του ΑΕΠ το 2011. Η κυβέρνηση έχει ήδη πάρει μέτρα και από τη συνολική δημοσιονομική προσαρμογή ύψους 7,5% του ΑΕΠ έχει προσδιορίσει μέτρα που αντιστοιχούν σε 5,5% του ΑΕΠ με βάση το προσχέδιο του Μνημονίου. Ακόμα και με πλήρη εφαρμογή, όμως, το χρέος θα φτάσει το 140% του ΑΕΠ, αν ληφθεί ως δεδομένο ότι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα απαιτήσει ποσό 10 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch το χρέος θα υποχωρήσει περίπου στο 120% του ΑΕΠ το 2020 και με υπόθεση εργασίας ότι το κόστος ανακεφαλαιοποίησης θα βαρύνει εξολοκλήρου την κυπριακή κυβέρνηση.
Παράλληλα επισημαίνει ότι υπάρχουν ρίσκα στην κάλυψη των δημοσιονομικών στόχων. Η ύφεση θα καταστήσει δύσκολη την εφαρμογή σκληρών μέτρων και τα έσοδα από τους στόχους μπορεί να είναι κατώτερα των προσδοκιών.
Όπως σημειώνεται οι αρχές θα πρέπει να πετύχουν πρωτογενές πλεόνασμα 4% του ΑΕΠ από το 2016 και έπειτα για να φέρουν το χρέος κοντά στο 120% του ΑΕΠ το 2020. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το 1990 η κυβέρνηση κατάφερε να το πετύχει αυτό μόνο μια χρονιά. Ηταν το 2007 όταν η οικονομία της Κύπρου έτρεχε με ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 5%....
http://www.euro2day.gr/news/world/125/articles/753915/ArticleNewsWorld.aspx
Στην ανακοίνωσή του ο οίκος σημειώνει πως η υποβάθμιση αυτή αντανακλά εν μέρει την άποψή του ότι το μέγεθος της κρατικής στήριξης στον τραπεζικό τομέα θα είναι πιθανόν υψηλότερο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις του Fitch.
Παράλληλα αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της τρόικας και των κυπριακών αρχών έχουν παραταθεί και είναι ακόμη σε εξέλιξη, ενώ παραμένει η αβεβαιότητα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες του προγράμματος διάσωσης.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο οίκος είχε υποβαθμίσει ξανά την Κύπρο σε BB- από BB+, εξαιτίας της αδύναμης μακροοικονομικής προοπτικής, της κατάστασης των δημοσιονομικών και της μεγάλης αβεβαιότητας σχετικά με το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης των κυπριακών τραπεζών.
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/532917
Η Fitch υποβάθμισε την Παρασκευή την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Κύπρου σε "B" από "BB -", οδηγώντας την ακόμα πιο βαθιά στην κατηγορία junk. Το outlook της αξιολόγησης είναι αρνητικό.
Η κίνηση του οίκου ακολουθεί την υποβάθμιση της χώρας κατά τρεις βαθμίδες από τη Moody's στις 10 Ιανουαρίου σε "Caa3". Στις 21 Δεκεμβρίου η S&P υποβάθμισε την Κύπρο κατά δύο βαθμίδες, σε "CCC +".
Ο διεθνής οίκος αναφέρει ότι η υποβάθμιση της Κύπρου αντανακλά την εκτίμηση πως το μέγεθος της κυβερνητικής στήριξης προς τον τραπεζικό τομέα θα είναι τελικά μεγαλύτερο από τις προηγούμενες προβλέψεις του, οι οποίες είχαν εστιάσει στις τρεις μεγάλες τράπεζες.
Όπως σημειώνει η Fitch, η αβεβαιότητα σχετικά με τις κεφαλαιακές ανάγκες των συνεργατικών τραπεζών παραμένει, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει το συνολικό κόστος της ανακεφαλαιοποίησης σε πάνω από 10 δισ. ευρώ.
Αν η πρόβλεψη αυτή επιβεβαιωθεί, το συνολικό κόστος για το πρόγραμμα στήριξης της Κύπρου θα ξεπεράσει τα 17 δισ. ευρώ, ενώ το χρέος θα εκτοξευτεί στο 140% του ΑΕΠ το 2013.
Το νούμερο αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από την προηγούμενη πρόβλεψη του διεθνούς οίκου για κορύφωση του χρέους στο 120% του ΑΕΠ και μειώνει ουσιαστικά την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας.
Βασικές υποθέσεις
Ο διεθνής οίκος επισημαίνει ότι η αξιολόγηση της Κύπρου με "Β" υποστηρίζεται από την πρόβλεψη ότι οι κυπριακές αρχές θα φθάσουν σε συμφωνία με την τρόικα για ένα πρόγραμμα στήριξης πριν από τις 3 Ιουνίου, όταν λήγει ομόλογο 1,4 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη Fitch, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι πιθανότατα δεν θα επιδιώξουν κάποια αναδιάρθρωση των κυπριακών ομολόγων, δεδομένου ότι δεν θα προσφέρει σημαντική ανακούφιση στο βάρος του χρέους.
Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών της Κύπρου, περισσότερο από το 70% του συνόλου του κυπριακού χρέους -εξαιρουμένων των κεφαλαιακών ενέσεων στις τράπεζες- βρίσκεται στα χέρια εγχώριων τραπεζών και του επίσημου τομέα, συμπεριλαμβανομένου και του δανείου των 2,5 δισ. ευρώ από τη Ρωσία.
Επιπλέον, μια αναδιάρθρωση του χρέους θα αποδυνάμωνε ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία των αξιωματούχων της ευρωζώνης, οι οποίοι έχουν διαμηνύσει ότι το ελληνικό PSI αποτέλεσε εξαίρεση και ότι θα μπορούσε να φέρει κινδύνους μετάδοσης για τα υπόλοιπα κράτη της ευρωζώνης. Εν τω μεταξύ, το γεγονός ότι ένα μέρος του χρέους που διακρατείται από ξένους επενδυτές υπόκειται στο διεθνές δίκαιο καθιστά ακόμα πιο μεγάλο το κόστος ενός PSI.
Η Fitch περιμένει ότι η τελική συμφωνία με την τρόικα θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση κρατικών επιχειρήσεων.
Όσον αφορά το κούρεμα του τραπεζικού χρέους, ο διεθνής οίκος εκτιμά ότι θα περιοριστεί στους ομολογιούχους χαμηλής εξασφάλισης. Την ίδια ώρα, δεν αποκλείει την αμοιβαιοποίηση του κόστους της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών με τους Ευρωπαίους εταίρους μέσω του ESM.
Ο διεθνής οίκος αναμένει ότι η κυπριακή κυβέρνηση θα διατηρήσει επαρκή πρόσβαση σε βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση και θεωρεί εξαιρετικά απίθανη μια άτακτη χρεοκοπία.
Aρνητικό outlook
Το αρνητικό outlook αντανακλά τη συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα, αναφέρει η Fitch. Οι όροι και το χρονοδιάγραμμα ενός επίσημου προγράμματος διάσωσης δεν έχουν ακόμα συμφωνηθεί.
Οι τελικές λεπτομέρειες θα εξαρτηθούν από την τρόικα και την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους από την κυβέρνηση, οι οποίες δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, όπως και η αξιολόγηση του κόστους της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
Ο διεθνής οίκος σημειώνει ότι μπορεί να προχωρήσει σε μια νέα υποβάθμιση αν το κόστος ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών αποδειχθεί υψηλότερο από τις τρέχουσες εκτιμήσεις.
Η αποτυχία στην εφαρμογή της δημοσιονομικής προσαρμογής θα έχει επίσης αρνητικές συνέπειες για την αξιολόγηση της χώρας, προσθέτει η Fitch.
Αντίθετα, η πρόοδος στην μείωση του ελλείμματος και στις μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των μεσοπρόθεσμων προκλήσεων που απορρέουν από τη γήρανση του πληθυσμού και την χαμηλή ανάπτυξη της παραγωγικότητας, θα στηρίξουν την σταθεροποίηση της αξιολόγησης, όπως και μια συμφωνία με την τρόικα.
Βαθια ύφεση
Η Fitch αναμένει ότι η ύφεση θα βαθύνει το 2013 με το ΑΕΠ της χώρας να υποχωρεί κατά 3,5%, ενώ εκτιμά ότι το 2012 η ύφεση ήταν 2%. Αναμένει μάλιστα ότι η οικονομία θα παλεύει για να πετύχει θετικό ρυθμό ανάπτυξης μέχρι το 2015, εικόνα εντελώς διαφορετική με την μέση ανάπτυξη 4% που παρουσίαζε προ κρίσης.
Η περίοδο της προσαρμογής στον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τον τελευταίο να είναι επίσης βαθιά χρεωμένος, θα δημιουργήσει μεγάλες πιέσεις στην εσωτερική ζήτηση, σημειώνει ο οίκος που βλέπει προβλήματα και εξαιτίας της αδύναμης ανάπτυξης χωρών που αποτελούν σημαντικούς εμπορικούς εταίρους της Μεγαλονήσου.
Όπως σημειώνει το μισό εξωτερικό εμπόριο καλύπτουν χώρες της ΕΕ και σχεδόν το 1/4 η Ελλάδα. Η Ρωσία και η Μέση Ανατολή είναι περιοχές με τις οποίες αυξάνεται το διμερές εμπόριο, όμως ακόμα δεν είναι αρκετά μεγάλες για να αντικαταστήσουν την ευρωπαϊκή αγορά.
Η Fitch εντοπίζει πτωτικά ρίσκα βραχυπρόθεσμα. Το μέγεθος των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών είναι αβέβαιο και η ιδιωτική ζήτηση επηρεάζεται από επίσης πτωτικά ρίσκα. Οι αβεβαιότητες για το πρόγραμμα διάσωσης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις επιχειρήσεις και την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Τα αποθέματα φυσικού αερίου
Όπως σημειώνει πάντως μακροπρόθεσμα η Κύπρος μπορεί να ωφεληθεί από την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τονίζει ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πως αυτά μπορούν να αναπτυχθούν για εσωτερική χρήση μέχρι το 2017 και να προσφέρουν έσοδα από εξαγωγές το 2019. Η Fitch πιστεύει ότι αυτό είναι το καλύτερο δυνατό σενάριο και ότι καθυστερήσεις είναι πιθανό να υπάρξουν. Υπάρχει επίσης αβεβαιότητα αναφορικά με το πόσα αποθέματα είναι επιχειρηματικά αξιοποιήσιμα. Οι αρχές, πάντως, υπολογίζουν ότι τα έσοδα μόνο από το «οικόπεδο 12» μπορούν να φτάσουν από 18,5 δισ. (103% του ΑΕΠ) ως τα 29,5 δισ. ευρώ (164% του ΑΕΠ) ανάλογα με τη μέθοδο εξόρυξης.
Η δημοσιονομική εικόνα
Το έλλειμμα του 2012 υπολογίζεται από την Fitch σε άνω του 5% έναντι 6,3% του ΑΕΠ το 2011. Η κυβέρνηση έχει ήδη πάρει μέτρα και από τη συνολική δημοσιονομική προσαρμογή ύψους 7,5% του ΑΕΠ έχει προσδιορίσει μέτρα που αντιστοιχούν σε 5,5% του ΑΕΠ με βάση το προσχέδιο του Μνημονίου. Ακόμα και με πλήρη εφαρμογή, όμως, το χρέος θα φτάσει το 140% του ΑΕΠ, αν ληφθεί ως δεδομένο ότι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα απαιτήσει ποσό 10 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Fitch το χρέος θα υποχωρήσει περίπου στο 120% του ΑΕΠ το 2020 και με υπόθεση εργασίας ότι το κόστος ανακεφαλαιοποίησης θα βαρύνει εξολοκλήρου την κυπριακή κυβέρνηση.
Παράλληλα επισημαίνει ότι υπάρχουν ρίσκα στην κάλυψη των δημοσιονομικών στόχων. Η ύφεση θα καταστήσει δύσκολη την εφαρμογή σκληρών μέτρων και τα έσοδα από τους στόχους μπορεί να είναι κατώτερα των προσδοκιών.
Όπως σημειώνεται οι αρχές θα πρέπει να πετύχουν πρωτογενές πλεόνασμα 4% του ΑΕΠ από το 2016 και έπειτα για να φέρουν το χρέος κοντά στο 120% του ΑΕΠ το 2020. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το 1990 η κυβέρνηση κατάφερε να το πετύχει αυτό μόνο μια χρονιά. Ηταν το 2007 όταν η οικονομία της Κύπρου έτρεχε με ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 5%....
http://www.euro2day.gr/news/world/125/articles/753915/ArticleNewsWorld.aspx
No comments:
Post a Comment