Το ενδεχόμενο μείωσης του κόστους κτήσης άδειας Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης εξετάζει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, μετά την έντονη κριτική που ασκήθηκε για απελευθέρωση του κλάδου εμπορευματικών μεταφορών μόνο «στα χαρτιά». Το σχετικό νομοσχέδιο προέβλεπε για τη χορήγηση άδειας Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης την καταβολή εφάπαξ ποσού που κυμαινόταν από 16.000 ευρώ (για φορτηγό 3 τόνων) έως και 192.000 ευρώ για βυτία υγρών καυσίμων, τιμή που ήταν σχεδόν αντίστοιχη με αυτήν της σημερινής ανεπίσημης αγοράς. Τις σαφείς αντιρρήσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο επιχειρείται η απελευθέρωση της αγοράς είχαν διατυπώσει και οι ελεγκτές του ΔΝΤ και της Ε.Ε., γεγονός που υποχρεώνει την κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_19/05/2010_401453
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στην αγορά φυσικού αερίου
Στο LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και στη δημιουργία τερματικών σταθμών αποθήκευσης και αεριοποίησης στρέφεται το επενδυτικό ενδιαφέρον στην αγορά του φυσικού αερίου. Mετά τα σχέδια του Kατάρ για τερματικό σταθμό LNG στον Aστακό Aιτωλοακαρνανίας, το οποίο μέσω αγωγού θα μεταφέρει αέριο στη γειτονική Iταλία, ένα ακόμη σχέδιο μικρότερης εμβέλειας προωθούν ελληνικοί όμιλοι. Πρόκειται για τους Oμίλους Mυτιληναίου - Mότορ Oϊλ που έχουν υπογράψει συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας στην αγορά του φυσικού αερίου και έχουν ήδη μεταφέρει τις πρώτες ποσότητες LNG στην ελληνική αγορά, σπάζοντας για πρώτη φορά το μονοπώλιο της ΔEΠA. Oπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Oμίλου Mυτιληναίου κ. Eυάγγελος Mυτιληναίος -στο συνέδριο του Mediterraneun Sustainable Energy χθες- βρίσκεται σε συζητήσεις για τη δημιουργία πλωτού τερματικού σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Oι συζητήσεις, όπως διευκρίνισε στη συνέχεια σε δημοσιογράφους, γίνονται με τις δύο εταιρείες που διαθέτουν την τεχνογνωσία για την κατασκευή τέτοιων σταθμών. H δυναμικότητα του σταθμού θα είναι περίπου δύο δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου τον χρόνο, ενώ η συνολική επένδυση θα ανέλθει στα 200 εκατ. ευρώ. Oι μονάδες αυτές, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους έναντι των χερσαίων μονάδων, διότι στην κατασκευή τους δεν υπολογίζεται ο κίνδυνος του σεισμού.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_19/05/2010_401432
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment