Σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχικές προβλέψεις της αγοράς διαμορφώθηκαν τελικά οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2011, καθώς οι ευεργετικές διατάξεις της απόσυρσης δεν στάθηκαν ικανές να αντισταθμίσουν εξ ολοκλήρου τη μείωση της ζήτησης που προκλήθηκε από τη διαρκή υποχώρηση των διαθέσιμων εισοδημάτων των καταναλωτών. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου είναι ότι το 2011 οι πωλήσεις επιβατηγών αυτοκινήτων κυμάνθηκαν στα επίπεδα των τελών της δεκαετίας του ’80.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) το 2011 χορηγήθηκαν μόλις 126.372 νέες άδειες σε αυτοκίνητα, εκ των οποίων οι 104.495 σε καινούργια αυτοκίνητα και οι 21.877 σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Στα επιβατικά οι νέες άδειες ανήλθαν συνολικά σε 170.737, εκ των οποίων οι 97.539 σε καινούργια και οι 10.198 σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Το 2010 οι νέες άδειες που χορηγήθηκαν σε αυτοκίνητα ήταν συνολικά 183.877, κατά 31,3% περισσότερες σε σχέση με το 2011, ενώ ειδικά στα επιβατικά το 2010 χορηγήθηκαν 153.847 νέες άδειες, περισσότερες κατά 30% σε σχέση με το 2011. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 1989 οι νέες άδειες κυκλοφορίας σε καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα είχαν διαμορφωθεί σε 102.314 οχήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ξεκίνησε στις αρχές του προηγούμενου έτους η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, η αγορά εμφανιζόταν αρκετά αισιόδοξη εκτιμώντας ότι το 2011 θα έκλεινε ενδεχομένως με τις πωλήσεις των επιβατικών να φτάνουν τα 200.000 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, αυτές κυμάνθηκαν τελικά σχεδόν στα μισά, λίγο πάνω από τα 100.000 οχήματα. Σε σύγκριση δε με την εποχή των «παχιών αγελάδων» η αγορά εμφανίζεται να έχει καταποντιστεί. Το 2000 είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά 290.226 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.
Τον Δεκέμβριο, πάντως, του 2011 και καθώς ακόμη δεν είχε ανακοινωθεί η παράταση της απόσυρσης για έναν ακόμη χρόνο, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 45,6% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2010.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_06/01/2012_468329
________________________________________
κάπου εκεί κοντά έχει πάει και το ΧΑ;
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) το 2011 χορηγήθηκαν μόλις 126.372 νέες άδειες σε αυτοκίνητα, εκ των οποίων οι 104.495 σε καινούργια αυτοκίνητα και οι 21.877 σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Στα επιβατικά οι νέες άδειες ανήλθαν συνολικά σε 170.737, εκ των οποίων οι 97.539 σε καινούργια και οι 10.198 σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Το 2010 οι νέες άδειες που χορηγήθηκαν σε αυτοκίνητα ήταν συνολικά 183.877, κατά 31,3% περισσότερες σε σχέση με το 2011, ενώ ειδικά στα επιβατικά το 2010 χορηγήθηκαν 153.847 νέες άδειες, περισσότερες κατά 30% σε σχέση με το 2011. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 1989 οι νέες άδειες κυκλοφορίας σε καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα είχαν διαμορφωθεί σε 102.314 οχήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ξεκίνησε στις αρχές του προηγούμενου έτους η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, η αγορά εμφανιζόταν αρκετά αισιόδοξη εκτιμώντας ότι το 2011 θα έκλεινε ενδεχομένως με τις πωλήσεις των επιβατικών να φτάνουν τα 200.000 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, αυτές κυμάνθηκαν τελικά σχεδόν στα μισά, λίγο πάνω από τα 100.000 οχήματα. Σε σύγκριση δε με την εποχή των «παχιών αγελάδων» η αγορά εμφανίζεται να έχει καταποντιστεί. Το 2000 είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά 290.226 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.
Τον Δεκέμβριο, πάντως, του 2011 και καθώς ακόμη δεν είχε ανακοινωθεί η παράταση της απόσυρσης για έναν ακόμη χρόνο, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 45,6% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2010.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_06/01/2012_468329
________________________________________
κάπου εκεί κοντά έχει πάει και το ΧΑ;
No comments:
Post a Comment