2.8.11

Νίκας: Ένα πρωτότυπο deal!

Σκάνε deals στο Χ.Α., έστω και με τη μορφή δανεικών...
Χθες έγινε γνωστό ότι η Eurobank και η Τσιπίτα θα χρηματοδοτήσουν με τη μορφή ομολογιακού δανείου την αλλαντοβιομηχανία Νίκας. Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι στο ομολογιακό που θα εκδοθεί η Τσιπίτα θα χρηματοδοτήσει με περισσότερα κεφάλαια τη Νίκας, με 5,4 εκατ. ευρώ και η Eurobank με 3,6 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, η Νίκας, αναστέλλει προηγούμενη απόφαση για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ύψους 10 εκατ. ευρώ και προβαίνει σε αυτή την επιλογή. Η Τσιπίτα μέσω αυτής της κίνησης σχολίαζαν παράγοντες της αγοράς θα εκτίνεται πλέον σε μία ευρεία γκάμα παραγωγής και διακίνησης τροφίμων, αν και οι λεπτομέρειες από τη συμφωνία αυτή θα γίνουν γνωστές στις 25 Αυγούστου, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων. Κατά την  πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων η διοίκηση της εταιρείας είχε αναφέρει ότι το business plan πενταετίας που έχει εκπονηθεί, προβλέπει επιστροφή στην κερδοφορία το 2013.
Κρίσιμο σημείο στην υλοποίηση του νέου business plan της αλλαντοβιομηχανίας αποτελεί η εισροή νέων κεφαλαίων η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω της επικείμενης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου μέχρι του ποσού των 10 εκατ. ευρώ. Η απόφαση για την αύξηση θα ληφθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του έτους. Κύριοι άξονες του επιχειρηματικού σχεδίου είναι η ισχυροποίηση της θέσης της Νίκας στην Ελλάδα, η δυναμική ανάπτυξή της στην Βουλγαρία, η αύξηση των εξαγωγών στην Ευρώπη και η κάλυψη των αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης. Σε ότι αφορά την εγχώρια αγορά, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Λεωνίδας Κολιούλης, είχε δηλώσει ικανοποιημένος από την πορεία των μεγεθών της, επισημαίνοντας ότι σε μια αγορά η οποία είναι πτωτική, η εταιρεία κερδίζει μερίδια με αποτέλεσμα σήμερα αυτό να διαμορφώνεται στο 17-18% σε όγκο. Όπως είχε αναφερθεί, η αγορά αλλαντικών στο πρώτο πεντάμηνο του έτους παρουσιάζει μείωση πωλήσεων σε όγκο στο σύνολο της αγοράς κατά 5-6% ενώ πτώση της τάξης του 8-9% καταγράφηκε στις πωλήσεις των επώνυμων αλλαντικών. Στον αντίποδα, ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων σε όγκο, παρουσιάζουν τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας, κατηγορία στην οποία η εταιρεία έχει παρουσία αφού παράγει κωδικούς για λογαριασμό αρκετών αλυσίδων σουπερμάρκετ μεταξύ των οποίων και για την Lidl. Σύμφωνα με τον κ. Κολιούλη, στην Βουλγαρία, όπου η εταιρεία διατηρεί παραγωγική μονάδα, τα μηνύματα είναι θετικά και προσβλέπει σε περαιτέρω αύξηση μεριδίου αγοράς. Παράλληλα η εταιρεία στοχεύει στην ενίσχυση των εξαγωγών της, οι οποίες σήμερα αντιπροσωπεύουν το 10% των πωλήσεών της.

http://www.reporter.gr/%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%91%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%82/item/184158-%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-deal

No comments: