30.12.11

αποφάσεις υπουργικού συμβουλίου 29/12 - ενέκρινε την εξουσιοδότηση δικηγορικών γραφείων για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών

Την αναβολή της φορολόγησης της υπεραξίας των μετοχών κατά 45% για ένα τρίμηνο, των εσόδων από διαφημίσεις με 20% για ένα έτος και παράταση για δύο μήνες της ρύθμισης για τα αυθαίρετα περιέλαβε, μεταξύ άλλων, η δεύτερη κατά σειρά πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο.
Υστερα από περίπου 15 ημέρες επεξεργασίας, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία αναμένεται να πάρει σήμερα αριθμό Φύλλου στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, παρουσιάστηκε χθες από τον υπουργό Οικονομικών.
Ο υπουργός τόνισε ότι η ρουτίνα των διαδοχικών πράξεων νομοθετικού περιεχομένου στόχο έχει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων και τη διόρθωση αδικιών ή και λαθών που προκάλεσε η οριζόντια εφαρμογή μέτρων όπως η εργασιακή εφεδρεία και το ενιαίο μισθολόγιο. Η λογική δε της ένταξης μιας διάταξης στη δεύτερη πράξη νομοθετικού περιεχομένου ήταν όλα τα θέματα που ήταν απαραίτητο να κλείσουν έως τις 31/12/2011.
Από το κείμενο της πράξης που συζητήθηκε απουσίαζαν, σε σχέση με το προσχέδιο της περασμένης Παρασκευής, οι διατάξεις που αφορούσαν στην απελευθέρωση «κλειστών» επαγγελμάτων αλλά και φορολογικά θέματα, τα οποία κρίθηκε σκόπιμο να περιληφθούν σε πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί μέσα στον πρώτο μήνα του 2012.
Αναστολή μέτρων
Η πράξη περιλαμβάνει συγκεκριμένα φορολογικά μέτρα που κρίθηκε ότι ακόμη και αν εφαρμοστούν αφενός δεν θα αποδώσουν τα αναμενόμενα και αφετέρου θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα. Συγκεκριμένα σε διατάξεις της πράξης νομοθετικού περιεχομένου προβλέπονται:
Ευάγγελος Βενιζέλος, υπουργός Οικονομικών: «Η ρουτίνα των διαδοχικών πράξεων νομοθετικού περιεχομένου στόχο έχει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων και τη διόρθωση αδικιών».
* Η αναστολή για τρεις μήνες της φορολόγησης της υπεραξίας των μετοχών με συντελεστή 45% από την 1-1 2012 όπως προέβλεπε το φορολογικό νομοσχέδιο του Μαΐου 2010. Ο φόρος θα επιβαλλόταν με βάση τη διαφορά της αγοράς κτήσης από την αγορά πώλησης μιας μετοχής. Η διάταξη που εντάχθηκε προβλέπει την αναστολή εφαρμογής του φόρου έως τις 30/3/2012.
* Η αναστολή για ένα χρόνο της φορολόγησης κατά 20% των εσόδων από διαφημίσεις. Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι η φορολόγηση θα ισχύσει από την 1-1-2013. Το σκεπτικό της αναστολής είναι ότι η εφαρμογή του νόμου, ο οποίος επιβαρύνει τις διαφημιστικές εταιρείες, θα μείωνε ακόμη περισσότερο τη διαφημιστική δαπάνη επιτείνοντας το πρόβλημα βιωσιμότητας μιας σειράς οικονομικών κλάδων. Μαζί με τα φορολογικά μέτρα δίνεται και παράταση για τη ρύθμιση των αυθαίρετων κτισμάτων έως τις 28/2/2012.
Μισθολόγιο - εφεδρεία
Επίσης, η πράξη περιλαμβάνει μια σειρά ρυθμίσεων για στοχευμένες περιπτώσεις του Δημοσίου, οι οποίες επλήγησαν αδίκως από τα πρόσφατα μέτρα στο μέτωπο των μισθών και της εφεδρείας.
Μεταξύ άλλων η Πράξη προβλέπει:
* Την αύξηση του αριθμού των υπερωριών για τους υπαλλήλους των Τελωνείων και του ΣΔΟΕ
* Τη μη εφαρμογή για τις ΔΕΚΟ του κεφαλαίου Α του σχετικού νόμου του πλαφόν αμοιβής που επιβάλλεται ανά εκπαιδευτική βαθμίδα υπαλλήλων, αφού σε κάποιες από αυτές υπάρχουν άτομα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με υψηλή εξειδίκευση όπως π.χ. στην ΕΑΒ
* Την κατάργηση για τις δημόσιες επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στο νόμο για τις ΔΕΚΟ (κεφάλαιο Α του νόμου) του εισοδηματικού πλαφόν των 1.900 ευρώ αν αυτό οδηγεί σε μείωση αποδοχών η οποία φτάνει κάτω από το 65% όσων έπαιρναν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι στις 31/12/2009.
* Την εξαίρεση των δημοσιογράφων της ΕΡΤ και όσων απασχολούνται στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα από τις περικοπές του νέου μισθολογίου που ισχύει για τους υπολοίπους υπαλλήλους.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία του προσωπικού των γραφείων Τύπου των πρεσβειών.
* Τη δυνατότητα παραμονής στην υπηρεσία γενικών διευθυντών οι οποίοι κατά την ψήφιση του ενιαίου μισθολογίου είχαν ασκήσει το δικαίωμα της διάταξης που καταργήθηκε με το ενιαίο μισθολόγιο, δηλαδή την παραμονή στην υπηρεσία για 3 χρόνια σε ηλικίες πάνω από 60 ετών, και είχε εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη από την υπηρεσία τους.
* Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από φορείς που καταργούνται στα εποπτεύοντα υπουργεία ή άλλες υπηρεσίες όπως θα πρέπει να γίνει για παράδειγμα με τον ΟΔΔΥ
* Τη συγχώνευση του Παρατηρητηρίου για την Ψηφιακή Ελλάδα με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. και όχι με την ΕΛΣΤΑΤ, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία των οδηγών και ειδικευμένων τεχνικών σε ΟΣΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
* Την εξαίρεση από τη μισθωτή εφεδρεία 20 υπαλλήλων του ΙΓΜΕ.
* Την έγκριση προμηθειών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πληροφορικής οι οποίες παρασχέθηκαν από 1/1/2010 (Σύζευξις 1).
Αργότερα τα «κλειστά» επαγγέλματα και η ρύθμιση οφειλών
Από το τελικό σχέδιο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αφαιρέθηκαν ο νέος κύκλος ρυθμίσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο αλλά και ανανέωση της δυνατότητας για περαίωση παρελθόντων ετών.
Ειδικότερα, με ειδική διάταξη, δίνεται η δυνατότητα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου έως και σε 60 δόσεις, από 35 που ισχύει σήμερα, αλλά και της πλήρους απαλλαγής από προσαυξήσεις σε περίπτωση που η οφειλή θα καταβάλλεται εφάπαξ ή σε λίγες δόσεις. Το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης δεν θα μπορεί να υπολείπεται των 300 ευρώ.
Το μέτρο αναμένεται να επανεισαχθεί με το πολυνομοσχέδιο του Ιανουαρίου. Στο ίδιο νομοθέτημα, θα περιλαμβάνονται και δύο βασικές ρυθμίσεις που αφορούσαν τον άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.
Η πρώτη αφορούσε την επίσπευση της απελευθέρωσης του κλάδου των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, η οποία αναμενόταν στα μέσα του 2013. Συγκεκριμένα, η απελευθέρωση έρχεται περίπου 1,5 χρόνο πίσω και αρχίζει να ισχύει από 1/1/2012, προκειμένου να εκπληρωθεί και η σχετική απαίτηση της τρόικας, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των οδικών μεταφορών.
Η δεύτερη αφορούσε στην ελεύθερη εγκατάσταση δικηγορικών εταιρειών εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου περιέχει και τη ρύθμιση για τη χρηματοδότηση του υγιούς τμήματος μιας εμπορικής τράπεζας, η οποία έχει αποσχιστεί από τις προβληματικές της δραστηριότητες, με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος.
Στις περιπτώσεις αυτές, ορίζεται σαφώς με ποιες προϋποθέσεις και σε ποιο ποσοστό χρηματοδοτούν τη νέα υγιή τράπεζα το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων (ΤΕΚΕ) και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ). Το θέμα έθιγαν και στις τελευταίες εκθέσεις τους τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΔΝΤ τονίζοντας ότι θα πρέπει να διευκρινιστούν τα όρια στα οποία θα παρεμβαίνουν οι δύο Οργανισμοί, σε τέτοιες περιπτώσεις.
Ανάγκη ταχύτερης προώθησης αλλαγών
Να επιταχύνουν τους ρυθμούς τους, ζήτησε ο πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, από τους υπουργούς της κυβέρνησής του, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, χθες.
Οπως τόνισαν κυβερνητικοί παράγοντες, ο πρωθυπουργός επεσήμανε την ανάγκη να προωθηθούν γρήγορα οι διαρθρωτικές αλλαγές κι έθεσε ως χρονικό όριο τα μέσα Ιανουαρίου 2012, είτε για να ολοκληρωθούν όσες μεταρρυθμίσεις είναι ώριμες είτε να δρομολογηθούν όσες απαιτούν περισσότερο χρόνο υλοποίησης. Στην ατζέντα, ως προτεραιότητες είναι η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και η προώθηση μέτρων και αποφάσεων για την υποβοήθηση των επενδύσεων.
Ο κ. Παπαδήμος θέλει, εν όψει της έναρξης των νέων συνομιλιών και διαπραγματεύσεων με την τρόικα, από τις 16 Ιανουαρίου, να έχει η κυβέρνηση να παρουσιάσει απτό έργο.
«Εάν υπάρξει ένα μεταρρυθμιστικό ρεύμα, τότε θα μειωθεί και η πίεση για την λήψη κι άλλων μέτρων», τόνισε κυβερνητικός παράγων.
Ο ίδιος επισήμανε το άριστο κλίμα που επικράτησε χθες, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπως και το γεγονός ότι «όλες οι αποφάσεις που ελήφθησαν ήταν ομόφωνες».
Σε μια γενικότερη παρατήρησή του, ο πρωθυπουργός -καταγράφοντας την ομοφωνία- σημείωσε ότι «οι νόμοι δεν αρκούν» και επεσήμανε: «Αποτελούν ένα αναγκαίο πρώτο βήμα, ωστόσο θα πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα, που να εγγυώνται την εφαρμογή τους».
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2115520

Σε εισπρακτικές εταιρίες, ελεγκτικούς οίκους και νομικά γραφεία αναθέτει πλέον η κυβέρνηση, κατ΄εντολή της τρόικας, την επιχείρηση είσπραξης των ληξιπρόθεσμων χρεών πρός το δημόσιο.

Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε χθές τις σχετικές διατέξεις που κατά τις πληροφορίες θα περιληφθούν στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα έρθει πρός επικύρωση στη Βουλή αμέσως μετά από τις γιορτές.

Την πρωτοβουλία αυτή είχε προαναγγείλει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών κ. Ευάγγελος Βενιζέλος στις 16 του μηνός Δεκεμβρίου στη Βουλή απαντώντας σε σχετική ερώτηση της υπερμάχου του μνημονίου κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη.

Όπως είχε πει τότε ο κ. Βενιζέλος σύντομα ολοκληρώνεται η διαδικασία επιλογής νομικών και λογιστικών συμβούλων για να διαχειριστούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη ενώ «οργανώνουμε τη συνεργασία μας με τις μεγάλες εισπρακτικές εταιρείες οι οποίες εξειδικεύονται στην είσπραξη ιδιωτικών και τραπεζικών χρεών».

Είναι προφανές ότι η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έρχεται να θεσμοθετήσει τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί και δρομολογηθεί από την κυβέρνηση.

Με προμήθεια
Οι ιδιώτες θα αμείβονται με προμήθεια έναντι των ποσών που θα καταφέρνουν να οδηγήσουν στα ταμεία του Δημοσίου. Η είσπραξη των χρεών θα παραμείνει στην αποκλειστική αρμοδιότητα των εφοριών αλλά οι ιδιώτες θα αναλάβουν να εντοπίσουν τους οφειλέτες και τα περιουσιακά τους στοιχεία και να τους οδηγήσουν στην πόρτα της Εφορίας.

Από τους 900.000 οφειλέτες, οι 892.000 οφείλουν ποσά μέχρι 150.000 ευρώ, από αυτούς δε, οι 716.000 οφείλουν ποσά μόλις μέχρι 3.000 ευρώ. Ολοι οι οφειλέτες (892.000) που οφείλουν ποσά μέχρι 150.000 ευρώ, έχουν συσσωρευμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές 4,1 δισ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 37 δισ. ληξιπροθέσμων οφειλών αντιστοιχούν σε μόλις 14.700 οφειλέτες, εκ των οποίων οι 6.500 είναι φυσικά πρόσωπα και οι 8.200 νομικά πρόσωπα. 
 
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=436826

No comments: