27.1.12

Μεγάλη άνοδος 54,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ

Περισσότερο ελκυστικό για τις διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων γίνεται το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά καθώς μετά την κινεζική Cosco, που πέτυχε σημαντικές επιδόσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του προβλήτα ΙΙ, ανεβάζοντας τον Πειραιά στην πρώτη θέση των σταθμών που διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία στην Ευρώπη, και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α. Ε.) κατέγραψε σημαντικά αποτελέσματα. Το 2011 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 54,5% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το έτος 2011 τα οποία παρουσίασε η αρμόδια Διεύθυνση του Οργανισμού.
Το τράνζιτ φορτίο εμπορευματοκιβωτίων, το ίδιο διάστημα, αυξήθηκε κατά 88,2%, φθάνοντας στα 254.336 εμπορευματοκιβώτια έναντι 135.418 εμπορευματοκιβωτίων το 2010. Επίσης, το 2011 αυξήθηκε κατά 34,6% και η παραγωγικότητα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για τα 256 πλοία το 2011 έφθασε στη μία ώρα και τα επτά λεπτά από τρεις ώρες που ήταν το 2010.
Να σημειωθεί ότι το 2011 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα Ι, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, και από τον προβλήτα ΙΙ, που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της θυγατρικής της εταιρείας ΣΕΠ Α. Ε., αυξήθηκε στα 1.680.133 εμπορευματοκιβώτια έναντι 878.083 εμπορευματοκιβωτίων το 2010. Ειδικότερα, το 2011 από τον προβλήτα ΙΙ, που διαχειρίζεται η Cosco, διακινήθηκαν 1.180.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 684.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010 και από τον προβλήτα Ι, του ΟΛΠ, διακινήθηκαν 500.133 εμπορευματοκιβώτια έναντι 194.083 εμπορευματοκιβωτίων το 2010.
Κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) ανέφεραν στην «Κ» ότι και ο ΟΛΠ παρουσιάζει σημαντική βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας του καθώς πλέον «λειτουργεί έχοντας ανταγωνιστή την κινεζική Cosco, γεγονός που τον υποχρέωσε να αυξήσει την παραγωγικότητά του αλλά και να βελτιώσει ορισμένες υπηρεσίες του».
Να σημειωθεί ότι και οι δύο πάροχοι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΜΠΟ), η Cosco στον προβλήτα ΙΙ και ο ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, έχουν σε εξέλιξη επενδυτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού των τεχνικών δυνατοτήτων τους αλλά και βελτίωσης του συστήματος εξυπηρέτησης των πελατών τους. «Η παρουσία δύο παρόχων και ο ανταγωνισμός ανάμεσά τους, που οφείλεται κυρίως στη δυναμική που αναπτύσσει η Cosco, είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει η εικόνα του Πειραιά και είναι ορατή η αισιοδοξία για το μέλλον», ανέφεραν κύκλοι της ΔΝΕ.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Α. Ε. Γιώργος Ανωμερίτης σημείωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά ξαναβρίσκει τους παλαιούς ρυθμούς του, παρά την οικονομική κρίση. «Τα μεγέθη αυτά επαναφέρουν τον Πειραιά στη χρονιά - ρεκόρ του 2003 με σημαντικές τάσεις ανόδου και για τους δύο παρόχους το 2012», τόνισε ο κ. Ανωμερίτης.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_27/01/2012_470258

2 comments:

Κυριάκος said...

Για δες που η ιδιωτικοποίηση έκανε καλό τελικά. Ποιος θα το φανταζόταν ;)

geokalp said...

αναμενόμενο ήταν έτσι όπως λειτουργεί, συμπέρασμα όμως θα βγει μετά από 2-3 χρόνια