Πελάτες της τράπεζάς μας που επί χρόνια ήταν συνεπείς και δεν αντιμετώπιζαν δυσκολία αποπληρωμής των δόσεων των πιστωτικών τους καρτών έχουν πρόσφατα ξεκινήσει για πρώτη φορά να δείχνουν σημάδια κόπωσης επισημαίνει στην «Κ» αρμόδιο διευθυντικό στέλεχος τράπεζας που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του. Στο επόμενο εξάμηνο θα είμαστε σε θέση να διαπιστώσουμε την πραγματική τάση αυτού του φαινομένου, συμπληρώνει. Τα στοιχεία που κάνουν τις τράπεζες να είναι σε εγρήγορση στον τομέα των πιστωτικών καρτών, όπως αναφέρουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη εστιάζονται στα ακόλουθα στοιχεία: Τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών εξακολουθούν να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα παρά την κρίση και ανήλθαν τον Ιανουάριο του 2009 σε 10,089 δισ. ευρώ, με τον ετήσιο ρυθμό αύξησης να διαμορφώνεται πάνω από 8%. Περισσότεροι από 4.500.000 πολίτες διαθέτουν πιστωτική κάρτα ενώ ο αριθμός των καρτών ξεπερνάει τις 6.400.000. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που πηγαίνουν από τράπεζα σε τράπεζα προκειμένου να λάβουν δεύτερη και τρίτη κάρτα έτσι ώστε να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους.
Ανάληψη μετρητών
Ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός συναλλασσόμενων χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα για ανάληψη μετρητών. Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις το 20% περίπου των συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες αφορούν την ανάληψη μετρητών με αποτέλεσμα το χρέος των καταναλωτών που έχει σωρευτεί από τις αναλήψεις μετρητών να ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ που εξυπηρετείται με επιτόκια τα οποία κυμαίνονται μεταξύ 17% και 19%. Το ποσοστό αναπληρούμενης πίστωσης ξεπερνάει το 85% κατά μέσο όρο, δηλαδή η πλειονότητα των κατόχων πιστωτικών καρτών πληρώνει μόνον την ελάχιστη δόση κάθε μήνα και όλο το υπόλοιπο ποσό τοκίζεται και μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό. Σημαντικός είναι ο αριθμός των πολιτών που ενώ χρησιμοποίησαν τα προγράμματα συγκέντρωσης οφειλών πιστωτικών καρτών και δανείων προκειμένου, διατηρούν ταυτόχρονα τις κάρτες τα υπόλοιπα των οποίων μεταφέρθηκαν ξεκινώντας ξανά να τις «φορτώνουν». Αύξηση παρατηρείται και στον αριθμό συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες και για μεγάλα ποσά, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει έλλειψη μετρητών.
Προληπτική ρύθμιση χρεών
Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην επικοινωνία τους με την πελατεία ώστε να αντιμετωπισθούν τα όποια προβλήματα ή και δυσκολίες αποπληρωμής δόσεων πριν ακόμη εμφανιστούν ή σε πολύ αρχική φάση προς όφελος και του πελάτη αλλά και της ίδιας της τράπεζας. Οι λύσεις που προσφέρουν οι τράπεζες εστιάζονται στην εφαρμογή των προγραμμάτων συγκέντρωσης οφειλών με σωστή όμως χρήση από πλευράς του πελάτη (να σταματήσει δηλαδή να χρησιμοποιεί τις κάρτες τα υπόλοιπα των οποίων μετέφερε στο πρόγραμμα συγκέντρωσης). Επίσης, στα προγράμματα διακανονισμού που μπορούν να φθάσουν μέχρι και τους 12 μήνες που οδηγούν σε σημαντική μείωση της μηνιαίας επιβάρυνσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις προηγείται και περίοδος χάριτος (μηνιαία ή και διμηνιαία), ενώ χρησιμοποιούνται και προγράμματα παράκαμψης δόσης για έναν ή δύο μήνες.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_28/03/2009_309159
No comments:
Post a Comment