Όπως ανακοίνωσε η Renault, η μεταφορά του εργοστασίου, σε πόλη βορείως του Παρισιού, θα δημιουργήσει 400 θέσεις εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα προέρχονται κυρίως από εργοστάσια της εταιρείaς που σήμερα παραμένουν αναγκαστικά κλειστά, αναφέρουν πάντως τα συνδικάτα.
Η εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας στη Σλοβενία και ότι η μετακίνηση γίνεται για να απορροφηθεί καλύτερα η επιπλέον ζήτηση.
Η απόφαση έχει ήδη προκαλέσει ανησυχία στην ΕΕ για την επιστροφή πρακτικών προστατευτισμού των μεγαλύτερων χωρών, οι οποίες, όπως θεωρούν οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης, στρέφονται εναντίον τους σε μία εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Έρχεται μάλιστα σε μία κακή στιγμή για την ΕΕ, επισημαίνει το BBC, μία ημέρα μετά τη σύνοδο των ηγετών και ενώ η ΕΕ πιέζει τις ΗΠΑ να αποφύγουν φαινόμενα προστατευτισμού.
Η Γαλλία έχει ήδη αποφασίσει μέτρα υπέρ της αυτοκινητοβιομηχανίας της, παρά τις προειδοποιήσεις της ΕΕ για αποφυγή του προστατευτισμού.
Σύμφωνα με τη συμφωνία που έχει με το γαλλικό δημόσιο, η Renault δεν θα υποχρεώσει σε απόλυση υπαλλήλους της στη Γαλλία για το 2009 και δεν θα κλείσει εργοστάσια. Επίσης, έχει λάβει 4 δισ. ευρώ σε ενίσχυση.
Με αφορμή την απόφαση της Renault, η επίτροπος της ΕΕ για τον ανταγωνισμό, Νέλι Κρους, δήλωσε ότι ήταν «έκπληξη» η απόφαση και ότι θα ζητήσει επειγόντως διευκρινίσεις από τις γαλλικές Αρχές.
Ακόμη, διευκρίνισε ότι έχει δεχτεί διαβεβαιώσεις από τη Γαλλία ότι το σχέδιο ενίσχυσης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους 8 δισ. ευρώ δεν θα συνδέεται με μεταφορά θέσεων εργασίας στην Γαλλία.
Από την πλευρά του ο Νικολά Σαρκοζί υπερασπίστηκε την απόφαση της Renault λέγοντας ότι «μπορούμε να υπερασπιστούμε την παραγωγή στη Γαλλία χωρίς να χαθεί μία θέση εργασίας στη Σλοβενία». Πρόσθεσε ότι «είναι ακριβώς αυτό που θέλω».
No comments:
Post a Comment