18.5.09

Σοκολάτες, αλκοόλ και σεξ «αντίδοτο» στην κρίση

«Φτερά» από τα ράφια των καταστημάτων, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, κάνουν στις ΗΠΑ οι σοκολάτες, τα οινοπνευματώδη ποτά, τα αθλητικά παπούτσια, ακόμη και τα ... προφυλακτικά.
Την ανιούσα έχουν, επίσης, πάρει οι πωλήσεις των σπόρων κηπευτικών φυτών και τα καλλυντικά, ενώ ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ζήτηση για χρυσά νομίσματα, χρηματοκιβώτια και όπλα.
Αντίθετα, οι Αμερικανοί καταναλωτές έχουν βάλει στην άκρη τα σχέδια απόκτησης αυτοκινήτου, επίπλων και ηλεκτρικών συσκευών.
Όπως επισημαίνει δημοσίευμα στο πρακτορείο Associated Press, ακόμη και σε περιόδους ύφεσης υπάρχουν προϊόντα που πουλάνε τρελά, με αποτέλεσμα να «θησαυρίζουν» οι κατασκευάστριες εταιρείες.
Σύμφωνα με τον Πάκο Αντερχίλ, τον επικεφαλής της εταιρείας Envirosell που μελετά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι Αμερικανοί αγοράζουν τον τελευταίο καιρό μανιωδώς αγαθά που βελτιώνουν τη διάθεσή τους, όπως σοκολάτες, αλκοόλ και ? καλλυντικά.
Είναι ενδεικτικό ότι στο α’ τρίμηνο του 2009 τα κέρδη της «νούμερο 2» εταιρείας παραγωγής γλυκισμάτων της χώρας Hershley απογειώθηκαν 20% ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών της Γουόλ Στριτ. Διψήφιο ρυθμό αύξησης κατέγραψε και η Kraft Foods, χάρη στη μεγάλη κατανάλωση ζυμαρικών και σαλτσών.
Από τα στοιχεία του Ινστιτούτου Κρασιού των ΗΠΑ προκύπτει ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο 2%, αλλά οι λάτρεις του κρασιού στράφηκαν σε φθηνότερες ποικιλίες.
Για πρώτη φορά εξάλλου στη λίστα του περιοδικού Fortune με τις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις των ΗΠΑ έκανε ντεμπούτο η θυγατρική εκπτωτική αλυσίδα της Wal Mart, Dollar Tree.
Παράλληλα, οι καταναλωτές άρχισαν να αναζητούν τρόπους για να περνούν καλύτερα εντός του σπιτιού, περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό τις βραδινές εξόδους για φαγητό, ενώ οι αυλές γέμισαν λαχανόκηπους? Φέτος πουλήθηκαν 30% περισσότεροι σπόροι από πέρυσι, ενώ οι ειδικοί αναμένουν αύξηση των λαχανόκηπων το 2009 κατά 40% σε σχέση με δυο χρόνια πριν. Η ύφεση φαίνεται πως κάνει καλό και στο ? σεξ, καθώς οι πωλήσεις προφυλακτικών αυξήθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες του 2008 κατά 5%, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση 7ετίας! Αλλά και το τζόκινγκ είναι ένας δημοφιλής τρόπος καταπολέμησης του άγχους που προκαλεί η οικονομική κρίση με τις πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών να είναι ανεβασμένες 2%.
Ιδιαίτερα μεγάλη είναι η απήχηση που έχουν τα χρηματοκιβώτια μετά μάλιστα τον τριπλασιασμό της ζήτησης για χρυσό, αναφέρει το αμερικανικό νομισματοκοπείο.
Η οικονομική κρίση, τέλος, εκτός από το πορτοφόλι «χτυπάει» σκληρά και το στομάχι. Έτσι οι πωλήσεις χαπιών για τον στομαχόπονο ήταν υψηλότερες κατά 8% στο 12μηνο που έληξε στις 19 Απριλίου και των καθαρτικών σκευασμάτων κατά 11,5%.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&tag=12734&pubid=9701103

No comments: