Ανάμεσα στους δύο μεγαλομετόχους της Αττικής Οδού, τους ομίλους Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ, θα μοιραστεί τελικά το ποσοστό που κατέχει στο έργο παραχώρησης η τεχνική εταιρία ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, συμμετοχή που διεκδίκησε παράλληλα και ο γαλλικός οίκος Vinci.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταίροι – ασκώντας το δικαίωμα πρώτης άρνησης και προσφέροντας τίμημα ανάλογο εκείνου που είχαν προσφέρει οι Γάλλοι – κατάφεραν να καταλήξουν σε καταρχήν συμφωνία με τον επικεφαλής της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ Παναγιώτη Πανούση για την πώληση σ’ αυτούς του 9,88% της Αττικής Οδού.
Η συμφωνία και η μεταβίβαση της συμμετοχής από την ΑΤΤΙ – ΚΑΤ, η οποία ουσιαστικά σύρθηκε στη πώληση του σημαντικότερου περιουσιακού της στοιχείου εξαιτίας των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει και που απειλούν την ίδια την επιβίωσή της, πρόκειται να ολοκληρωθούν τις προσεχείς ημέρες.
Το ακριβές τίμημα της συναλλαγής δεν έχει γίνει προς το παρόν γνωστό, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πιθανόν να αγγίξει ακόμη και το ποσό των 105 εκατ. ευρώ, όση δηλαδή ήταν η οικονομική προσφορά που φήμες έφεραν να έχει κάνει η Vinci για την απόκτηση του μεριδίου της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ.
---Θα μοιραστεί αναλογικά
Το επιπλέον ποσοστό που θα αποκτήσουν στην Αττική Οδό οι Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής Άκτωρ Παραχωρήσεις) και J&P Άβαξ θα μοιραστεί αναλογικά, βάσει της συμμετοχής που οι δύο όμιλοι κατέχουν ήδη στο έργο παραχώρησης.
Έτσι, ο όμιλος Ελλάκτωρ θα εξαγοράσει το 6,6% και εκείνος της J&P Άβαξ το 3,3% της Αττικής Οδού, με αποτέλεσμα ο μεν πρώτος να ελέγχει συνολικά στο εξής το 65,85% του project, ο δε δεύτερος το 34,1%. Σημειώνεται ότι στην Αττική Οδό συμμετέχει με ένα μικρό ποσοστό (0,04%) και η εταιρία Egis Road Operation του οίκου Transroute.
Για τη χρηματοδότηση αυτής της αγοράς – επένδυσης, η J&P Άβαξ θα διαθέσει μέρος από το κοινό ομολογιακό δάνειο των 285 εκατ. ευρώ που θα συνάψει το προσεχές διάστημα κατόπιν απόφασης που έλαβε μόλις εχθές η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της. Από παρόμοια πηγή θα εξασφαλίσει πιθανότατα τα απαραίτητα χρήματα για την αγορά του ποσοστού που του αναλογεί και ο όμιλος Ελλάκτωρ.
Το έργο της διαχείρισης της Αττικής Οδού έχει αποδειχθεί – χάρη στη μεγάλη κίνηση οχημάτων – ιδιαίτερα προσοδοφόρο για τις εταιρίες – μετόχους, οι οποίες θα αρχίσουν να απολαμβάνουν μερίσματα από το 1012.
Πέρυσι, ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού ανήλθε στα 249 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα διαμορφώθηκαν στο ποσό των 83 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη αυτά διατέθηκαν για την αποπληρωμή των τραπεζικών δανείων που είχε λάβει η κοινοπραξία για την υλοποίηση του έργου.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/576898/Article.aspx
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment