Σε τροποποίηση της διαφημιστικής της καμπάνιας με την γνωστή ατάκα «Ε ρε Jumbo που σας χρειάζεται» θα υποχρεωθεί η εταιρία Jumbo μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο αποφάνθηκε μετά από προσφυγή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κατά του περιεχομένου της διαφήμισης.
Η ΕΣΕΕ προσέφυγε θεωρώντας ότι το ζήτημα της ακρίβειας έτσι όπως τίθεται λειτουργεί παραπλανητικά και εις βάρος σειράς επιχειρήσεων.
Η Επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας εξέτασε λεπτομερώς τις υπό κρίση επικοινωνίες JUMBO (3 τηλεοπτικά spots και 1 ραδιοφωνικό spot) και μετά από διεξοδική συζήτηση κατέληξε στα ακόλουθα:
Σχετικά με το ραδιοφωνικό, η Επιτροπή διαμόρφωσε την άποψη ότι το μήνυμα της επικοινωνίας αυτής πέραν του να προβάλλει έμμεσα τις χαμηλές τιμές των προϊόντων του Jumbo, στοχεύει στο να αναδείξει (το πραγματικό γεγονός) ότι άλλες εμπορικές επιχειρήσεις -προφανώς «κακοί» επαγγελματίες της αγοράς - πωλούν αδικαιολόγητα ακριβά τα προϊόντα τους, εξαπατώντας με τον τρόπο αυτό τους καταναλωτές.
Η ΕΣΕΕ προσέφυγε θεωρώντας ότι το ζήτημα της ακρίβειας έτσι όπως τίθεται λειτουργεί παραπλανητικά και εις βάρος σειράς επιχειρήσεων.
Η Επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας εξέτασε λεπτομερώς τις υπό κρίση επικοινωνίες JUMBO (3 τηλεοπτικά spots και 1 ραδιοφωνικό spot) και μετά από διεξοδική συζήτηση κατέληξε στα ακόλουθα:
Σχετικά με το ραδιοφωνικό, η Επιτροπή διαμόρφωσε την άποψη ότι το μήνυμα της επικοινωνίας αυτής πέραν του να προβάλλει έμμεσα τις χαμηλές τιμές των προϊόντων του Jumbo, στοχεύει στο να αναδείξει (το πραγματικό γεγονός) ότι άλλες εμπορικές επιχειρήσεις -προφανώς «κακοί» επαγγελματίες της αγοράς - πωλούν αδικαιολόγητα ακριβά τα προϊόντα τους, εξαπατώντας με τον τρόπο αυτό τους καταναλωτές.
Εντούτοις, ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνονται ορισμένες εκφράσεις στην επικοινωνία, και συγκεκριμένα η χρήση του β’ πληθυντικού προσώπου, είναι πιθανό να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το παραπάνω μήνυμα-καταγγελία αφορά στο σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων αδιακρίτως, χωρίς καμία επιφύλαξη ή περιορισμό, περιλαμβάνοντας έτσι στους αποδέκτες του και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά έντιμα και θεμιτά (γεγονός που επίσης ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα).
Συνυπολογίζοντας στα παραπάνω ότι υπό τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες της οικονομικής κρίσης πλήθος εμπορικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα αλλά και ότι το καταναλωτικό κοινό είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα ακρίβειας – οικονομίας, η Επιτροπή κατά πλειοψηφία έκρινε ότι το υπό έλεγχο ραδιοφωνικό μπορεί να παραπλανήσει μέρος των καταναλωτών και να λειτουργήσει δυσφημιστικά απέναντι σε κάποιες εμπορικές επιχειρήσεις.
Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι το εν λόγω ραδιοφωνικό προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 12 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 2 ημερών.
Επιπλέον, η Επιτροπή έκρινε ότι ο συνδυασμός του λεκτικού «ε ρε Jumbo που σας χρειάζεται», που αποτελεί παράφραση της γνωστής φράσης «ξύλο που σας χρειάζεται», με το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στο ραδιοφωνικό και με το οπτικό (απεικόνιση ξύλου / σανίδας) και το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στα 3 τηλεοπτικά spots, υπαινίσσεται βίαιη συμπεριφορά και για το λόγο αυτό αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι υπάρχει παραβίαση του άρθρου 4.3 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 4 ημερών.
Συνυπολογίζοντας στα παραπάνω ότι υπό τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες της οικονομικής κρίσης πλήθος εμπορικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα αλλά και ότι το καταναλωτικό κοινό είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα ακρίβειας – οικονομίας, η Επιτροπή κατά πλειοψηφία έκρινε ότι το υπό έλεγχο ραδιοφωνικό μπορεί να παραπλανήσει μέρος των καταναλωτών και να λειτουργήσει δυσφημιστικά απέναντι σε κάποιες εμπορικές επιχειρήσεις.
Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι το εν λόγω ραδιοφωνικό προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 12 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 2 ημερών.
Επιπλέον, η Επιτροπή έκρινε ότι ο συνδυασμός του λεκτικού «ε ρε Jumbo που σας χρειάζεται», που αποτελεί παράφραση της γνωστής φράσης «ξύλο που σας χρειάζεται», με το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στο ραδιοφωνικό και με το οπτικό (απεικόνιση ξύλου / σανίδας) και το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στα 3 τηλεοπτικά spots, υπαινίσσεται βίαιη συμπεριφορά και για το λόγο αυτό αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι υπάρχει παραβίαση του άρθρου 4.3 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 4 ημερών.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/122/articles/712067/Article.aspx
No comments:
Post a Comment