Κάτω από τη βάση παίρνει η Ελλάδα στην αξιολόγηση της τρόικας σε τρεις
τομείς, αν και η έκθεση είναι τόσο προσεκτικά διατυπωμένη αυτή τη φορά
που αμέσως μετά την κίτρινη κάρτα, αναδεικνύεται η προσπάθεια που
καταβάλλεται από την ελληνική κυβέρνηση για την επίτευξη των
συμφωνηθέντων.
Γεγονός πάντως παραμένει ότι στην αξιολόγηση της Κομισιόν που αποκάλυψε το Euro2day, γίνεται λόγος για «απογοητευτικές επιδόσεις» στους τομείς των αποκρατικοποιήσεων, στη συσσώρευση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και στο πεδίο της φορολογικής διοίκησης όπου ακόμα το υπουργείο Οικονομικών «ψάχνει» μεταξύ άλλων Γενικό Γραμματέα Εσόδων, θέση η οποία θα έπρεπε να έχει καλυφθεί από την περασμένη Άνοιξη.
Συγκεκριμένα στην έκθεση επισημαίνεται:
Αποκρατικοποιήσεις: «Παρ’ ότι οι διαδικασίες προώθησης των αποκρατικοποιήσεων είναι απογοητευτικές μέχρι σήμερα, από το Σεπτέμβριο του 2012 και μετά έχει ανακτηθεί μέρος του χαμένου μομέντουμ», αναφέρεται στη αρχή του συγκεκριμένου κεφαλαίου της Έκθεσης.
Τα 50 δισ. των προβλεπόμενων εσόδων από αποκρατικοποιήσεις έχουν περάσει στην ιστορία μάλλον ως μια κακή συγκυρία στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την τρόικα (η εσπευσμένη ανακοίνωση του στόχου από πλευράς τρόικας είχε προκαλέσει τότε έντονους κυβερνητικούς κλυδωνισμούς στην κυβέρνηση Παπανδρέου) .
Στην ιστορία όμως πέρασε και ο στόχος του περασμένου Μαρτίου για έσοδα 24 δισ. ευρώ έως το 2016. Ο νέος στόχος που περιγράφεται στο Μνημόνιο αφορά σε έσοδα 10,4 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2016, εκ των οποίων 1,7 δισ. ευρώ σωρευτικά έως το τέλος του 2012 και 4,1 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2013.
Στο άμεσο μέλλον, το Δεκέμβριο του 2014 αναμένονται έσοδα χαμηλότερα από 100 εκατ. ευρώ από την πώληση του IBC (για την ακρίβεια 69 εκατ. ευρώ φέτος και επιπλέον 12 εκατ. ευρώ το 2013) ενώ στη σειρά για αποκρατικοποίηση μπαίνουν τα Κρατικά Λαχεία (Δεκέμβριος 2012) , ο ΟΠΑΠ (έως το τέλος Μαρτίου 2013), ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ (Μάρτιος 2013) και το Ελληνικό (έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2013).
Φορολογική διοίκηση. « Οι επιδόσεις μεταρρύθμισης της φορολογικής διοίκησης αποτελούν μια ευδιάκριτη απογοήτευση του προγράμματος», είναι η εισαγωγή στο κεφάλαιο «Μεταρρυθμίσεις Φορολογικής Διοίκησης».
Επισημαίνεται μάλιστα ότι παρά την παροχή τεχνικής βοήθειας από την πλευρά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , οι μεταρρυθμίσεις στο συγκεκριμένο τομέα προχωρούν πολύ αργά, οι περισσότεροι στόχοι για τη διενέργεια και τα αποτελέσματα των φορολογικών ελέγχων έχουν χαθεί και έχει γίνει ελάχιστη πρόοδος για την επανακατάρτιση του ελεγκτικού δυναμικού και τον εκσυγχρονισμό των διοικητικών δομών.
Καθυστερήσεις διαπιστώνονται στη στελέχωση του νέου τμήματος ελεγκτών αλλά και στην ενεργοποίηση του συστήματος αξιολόγησης των προϊσταμένων των εφοριών με κριτήρια αποδοτικότητας. Ειδική μνεία γίνεται στις καθυστερήσεις τοποθέτησης του νέου μόνιμου Γενικού Γραμματέα Εσόδων, κάτι που αναμένεται να γίνει σύμφωνα με την έκθεση εντός Δεκεμβρίου.
Γενικά πάντως, παρά τη χαμηλή βαθμολόγηση των διαρθρωτικών αλλαγών στη φορολογική διοίκηση , στην έκθεση τονίζεται ότι «η νέα κυβέρνηση εμφανίζεται πρόθυμη να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις και σχεδιάζει να επαναφέρει το πρόγραμμα εντός τροχιάς με ένα εκτενές πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων».
Ληξιπρόθεσμες οφειλές. « Ο στόχος μη συσσώρευσης νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών από πλευράς υπουργείων, νοσοκομείων και ευρύτερα της γενικής κυβέρνησης χάθηκε και τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο» αναφέρεται στην έκθεση. Στη βάση των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου στο τέλος Σεπτεμβρίου έφταναν τα 8,3 δισ. ευρώ, ποσό υψηλότερο κατά 1,6 δισ. ευρώ σε σχέση με τις αρχές του έτους.
Στο σημείο αυτό, παρ’ ότι το Draft της έκθεσης έχει ημερομηνία 27 Νοεμβρίου, τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες είναι ήδη ξεπερασμένα. Όπως ανακοίνωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους , στο τέλος Σεπτεμβρίου έφταναν τελικά στα 9,3 δισ. ευρώ ή 2,6 δισ. ευρώ παραπάνω σε σχέση με τις αρχές του έτους.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/742250/Article.aspx
Γεγονός πάντως παραμένει ότι στην αξιολόγηση της Κομισιόν που αποκάλυψε το Euro2day, γίνεται λόγος για «απογοητευτικές επιδόσεις» στους τομείς των αποκρατικοποιήσεων, στη συσσώρευση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και στο πεδίο της φορολογικής διοίκησης όπου ακόμα το υπουργείο Οικονομικών «ψάχνει» μεταξύ άλλων Γενικό Γραμματέα Εσόδων, θέση η οποία θα έπρεπε να έχει καλυφθεί από την περασμένη Άνοιξη.
Συγκεκριμένα στην έκθεση επισημαίνεται:
Αποκρατικοποιήσεις: «Παρ’ ότι οι διαδικασίες προώθησης των αποκρατικοποιήσεων είναι απογοητευτικές μέχρι σήμερα, από το Σεπτέμβριο του 2012 και μετά έχει ανακτηθεί μέρος του χαμένου μομέντουμ», αναφέρεται στη αρχή του συγκεκριμένου κεφαλαίου της Έκθεσης.
Τα 50 δισ. των προβλεπόμενων εσόδων από αποκρατικοποιήσεις έχουν περάσει στην ιστορία μάλλον ως μια κακή συγκυρία στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την τρόικα (η εσπευσμένη ανακοίνωση του στόχου από πλευράς τρόικας είχε προκαλέσει τότε έντονους κυβερνητικούς κλυδωνισμούς στην κυβέρνηση Παπανδρέου) .
Στην ιστορία όμως πέρασε και ο στόχος του περασμένου Μαρτίου για έσοδα 24 δισ. ευρώ έως το 2016. Ο νέος στόχος που περιγράφεται στο Μνημόνιο αφορά σε έσοδα 10,4 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2016, εκ των οποίων 1,7 δισ. ευρώ σωρευτικά έως το τέλος του 2012 και 4,1 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2013.
Στο άμεσο μέλλον, το Δεκέμβριο του 2014 αναμένονται έσοδα χαμηλότερα από 100 εκατ. ευρώ από την πώληση του IBC (για την ακρίβεια 69 εκατ. ευρώ φέτος και επιπλέον 12 εκατ. ευρώ το 2013) ενώ στη σειρά για αποκρατικοποίηση μπαίνουν τα Κρατικά Λαχεία (Δεκέμβριος 2012) , ο ΟΠΑΠ (έως το τέλος Μαρτίου 2013), ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ (Μάρτιος 2013) και το Ελληνικό (έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2013).
Φορολογική διοίκηση. « Οι επιδόσεις μεταρρύθμισης της φορολογικής διοίκησης αποτελούν μια ευδιάκριτη απογοήτευση του προγράμματος», είναι η εισαγωγή στο κεφάλαιο «Μεταρρυθμίσεις Φορολογικής Διοίκησης».
Επισημαίνεται μάλιστα ότι παρά την παροχή τεχνικής βοήθειας από την πλευρά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , οι μεταρρυθμίσεις στο συγκεκριμένο τομέα προχωρούν πολύ αργά, οι περισσότεροι στόχοι για τη διενέργεια και τα αποτελέσματα των φορολογικών ελέγχων έχουν χαθεί και έχει γίνει ελάχιστη πρόοδος για την επανακατάρτιση του ελεγκτικού δυναμικού και τον εκσυγχρονισμό των διοικητικών δομών.
Καθυστερήσεις διαπιστώνονται στη στελέχωση του νέου τμήματος ελεγκτών αλλά και στην ενεργοποίηση του συστήματος αξιολόγησης των προϊσταμένων των εφοριών με κριτήρια αποδοτικότητας. Ειδική μνεία γίνεται στις καθυστερήσεις τοποθέτησης του νέου μόνιμου Γενικού Γραμματέα Εσόδων, κάτι που αναμένεται να γίνει σύμφωνα με την έκθεση εντός Δεκεμβρίου.
Γενικά πάντως, παρά τη χαμηλή βαθμολόγηση των διαρθρωτικών αλλαγών στη φορολογική διοίκηση , στην έκθεση τονίζεται ότι «η νέα κυβέρνηση εμφανίζεται πρόθυμη να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις και σχεδιάζει να επαναφέρει το πρόγραμμα εντός τροχιάς με ένα εκτενές πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων».
Ληξιπρόθεσμες οφειλές. « Ο στόχος μη συσσώρευσης νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών από πλευράς υπουργείων, νοσοκομείων και ευρύτερα της γενικής κυβέρνησης χάθηκε και τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο» αναφέρεται στην έκθεση. Στη βάση των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου στο τέλος Σεπτεμβρίου έφταναν τα 8,3 δισ. ευρώ, ποσό υψηλότερο κατά 1,6 δισ. ευρώ σε σχέση με τις αρχές του έτους.
Στο σημείο αυτό, παρ’ ότι το Draft της έκθεσης έχει ημερομηνία 27 Νοεμβρίου, τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες είναι ήδη ξεπερασμένα. Όπως ανακοίνωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους , στο τέλος Σεπτεμβρίου έφταναν τελικά στα 9,3 δισ. ευρώ ή 2,6 δισ. ευρώ παραπάνω σε σχέση με τις αρχές του έτους.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/742250/Article.aspx
No comments:
Post a Comment