12.12.09

Νέα καταναλωτικά δάνεια στα μέτρα των δανειοληπτών

ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ CREDIT SCORΙNG?

Τιμολόγηση στα μέτρα του πελάτη υπόσχονται τα καταναλωτικά δάνεια νέας γενιάς που προωθούν οι τράπεζες, παράλληλα με τις προσπάθεια ενίσχυσης των αγορών μέσω πιστωτικών καρτών ενόψει των Χριστουγέννων.

Τα νέα καταναλωτικά δάνεια υπόσχονται ευνοϊκή τιμολόγηση για τους καλούς και συνεπείς πελάτες, μειώνοντας το επιτόκιο ακόμα και 5 μονάδες σε σχέση με τα συμβατικά επιτόκια στην καταναλωτική πίστη. Η τιμολόγηση με βάση το προφίλ του κάθε πελάτη, αποσκοπεί σε μια πιο δίκαιη επιτοκιακή πολιτική, ανταμείβοντας τους καλούς πελάτες και αντικρούοντας παράλληλα την κριτική που ασκείται για τα υψηλά επιτόκια των ελληνικών τραπεζών. Η δυνατότητα αυτή δίνεται πλέον μέσα από το νέο σύστημα βαθμολόγησης της συναλλακτικής συμπεριφοράς του κάθε πελάτη που δημιουργήθηκε από τον Τειρεσία.

Η πολιτική της εξατομικευμένης τιμολόγηση επιχειρείται σε διάφορες παραλλαγές, όπως η μείωση του επιτοκίου για τον πελάτη, όταν εκείνος είναι συνεπής στην υποχρέωση της μηνιαίας δόσης για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η πιο πρόσφατη όμως εκδοχή της είναι η δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να ενταχθεί από την αρχή σε καθεστώς χαμηλού επιτοκίου.

Προϋπόθεση δεν είναι μόνο η συνεπής αποπληρωμή από τον δανειολήπτη των υποχρεώσεων προς την τράπεζα από την οποία παίρνει ένα νέο δάνειο, αλλά και η κατηγοριοποίησή του στις ομάδες υψηλής πιστοληπτικής ικανότητας μέσα από μια σειρά κριτηρίων, όπως η οικονομική του κατάσταση, η περιουσία του, το ετήσιο εισόδημά του, το επάγγελμα, οι υποχρεώσεις που τον βαρύνουν, η οικογενειακή του κατάσταση και τα οποία διαμορφώνουν τελικώς το προφίλ του. Με βάση τα στοιχεία αυτά ο πελάτης παίρνει μια βαθμολογία, το εύρος της οποίας φθάνει έως και τις 600 μονάδες. Ετσι τιμολογείται π.χ. με ένα μέσο επιτόκιο αν η βαθμολογία του είναι περίπου στο 400 ή με χαμηλό επιτόκιο εάν η βαθμολογία του είναι υψηλότερη από αυτό το όριο. Οι πελάτες θα πρέπει όμως να φροντίζουν με ευλαβική σχολαστικότητα την καταβολή της μηνιαίας δόσης, αφού ακόμα και η καθυστέρηση για μερικές μόνο ημέρες, υποβιβάζει τον δανειολήπτη σε άλλη κατηγορία και τον επιβαρύνει με αύξηση του επιτοκίου ακόμα και έως 2 μονάδες.

Η λογική της πριμοδότησης του πελάτη δεν είναι καινούργια. Η Tράπεζα Κύπρου εισήγαγε πρώτη τη μείωση του επιτοκίου για τους συνεπείς πελάτες μέσα από την κατηγορία των καταναλωτικών δανείων «Συνεπώς», ενώ αντίστοιχη πολιτική υιοθετεί και η Εθνική Tράπεζα μέσα από το πρόγραμμα «Ανταπόδοση» που μειώνει το επιτόκιο κάθε εξάμηνο. Η νέα γενιά καταναλωτικών δανείων που εισήγαγαν τράπεζες όπως η Τράπεζα Πειραιώς, η Alpha Bank, η Eurobank και η Marfin, προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, εξασφαλίζοντας για τον πελάτη ευνοϊκό επιτόκιο από την έναρξη του προγράμματος, αρκεί το προφίλ του να πιστοποιεί την ικανότητά του να αποπληρώνει με συνέπεια τη δόση του δανείου ή να έχει μια μεγαλύτερη σχέση με την τράπεζα, μέσα από ένα στεγαστικό δάνειο, καταθέσεις κ.ά.

Τα επιτόκια του προγράμματος «Προφίλ» της Τράπεζας Πειραιώς εξασφαλίζουν χαμηλότερο επιτόκιο έως 4,5 μονάδες επιβραβεύοντας τους συνεπείς και καλούς πελάτες της τράπεζας, ενώ η Marfin Bank δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ ενός απλού προσωπικού δανείου χωρίς δικαιολογητικά ή ενός καταναλωτικού δανείου με δικαιολογητικά, με επιτόκια έως και 4,5 μονάδες φθηνότερα. Σε τρεις κατηγορίες έχει ταξινομήσει και τους πελάτες η Eurobank, η οποία δίνει έκπτωση 2 μονάδων από τα συμβατικά επιτόκια για όσο διάστημα ο πελάτης εξυπηρετεί χωρίς καθυστερήσεις το δάνειό του. Χαμηλό στην εκκίνηση είναι και το επιτόκιο του προγράμματος «Lower» της Τράπεζας Κύπρου, ενώ το πρόγραμμα «Συνεπώς» λειτουργεί αντίστροφα, επιβραβεύοντας τη συνέπεια κατά τη διάρκεια του δανείου. Η Alpha Bank εφαρμόζει εξατομικευμένη τιμολόγηση κατατάσσοντας τους δανειολήπτες σε τρεις κατηγορίες.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_12/12/2009_383158

No comments: