Από τις οδικές μεταφορές ξεκινά η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, όπως έχει αποφασίσει η κυβέρνηση και αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα ξεκινά τις εργασίες της η Διυπουργική Επιτροπή.
Ο κλήρος της πρωτιάς φαίνεται ότι πέφτει στα φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως, στα βυτιοφόρα, στα ταξί και γενικά στον κλάδο των μεταφορών, ενώ σύντομα θα πάρουν σειρά οι φαρμακοποιοί, οι συμβολαιογράφοι, τα πρατήρια βενζίνης και άλλοι επαγγελματίες.
Όπως επισημαίνει Το Βήμα, μολονότι ο υπουργός Μεταφορών Δ.Ρέππας διαβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση δεν έχει πρόθεση να πλήξει τα περιουσιακά τους στοιχεία, η απελευθέρωση της χορήγησης αδειών στα φορτηγά και στα βυτιοφόρα ΔΧ, όπως και η κατάργηση των ελάχιστων κομίστρων, πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Σε ό,τι αφορά τα βυτιοφόρα και τα φορτηγά, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αλλάξει το καθεστώς των αδειών, ενώ σε ό,τι αφορά τα ταξί ο κ. Ρέππας είπε τη Μ.Δευτέεα ότι θα προωθηθεί ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού που διέπει ως τώρα τη λειτουργία τους και θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο πλαίσιο που θα παρέχει τη δυνατότητα για την ίδρυση εταιρειών.
Στα ταξί δεν εξετάζεται προς το παρόν η απελευθέρωση του αριθμού των αδειών.
Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, περίπου 70 κλειστά επαγγέλματα και αγορές κοστίζουν σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό πάνω από 1.000 ευρώ ετησίως.
Αν απελευθερωθούν μόνο 13 από αυτά -με πρώτες τις μεταφορές- θα ενισχύσουν το ΑΕΠ κατά 1,5% και θα μειωθεί η ανεργία κατά 0,5%, ενώ το κόστος των υπηρεσιών θα μειωθεί έως 10,5%.
Επίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διεθνούς εταιρείας οικονομικών μελετών, η διατήρηση του σημερινού καθεστώτος των κλειστών επαγγελμάτων στερεί από την οικονομία περί τα 4 δισ. ευρώ ετησίως. Στις μεταφορές οι απώλειες από την αύξηση των εργασιών υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ.
No comments:
Post a Comment