7.6.10

Γαλλικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η εκχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρίας σε στρατηγικό σύμμαχο είναι κυρίαρχο στοιχείο του κυβερνητικού σχεδίου για την εξυγίανση του ΟΣΕ.

Εδώ και καιρό ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών είχε αναφέρει ότι από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ενδιαφέρον για την αναζήτηση στρατηγικού συμμάχου, αφήνοντας κιόλας να διαφανεί και σαφής προτίμηση για Ευρωπαίο σύμμαχο.

Μάλιστα, η φημολογία του προηγούμενου διαστήματος έφερε ως ενδιαφερομένους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατ' επέκταση για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους τους γαλλικούς, γερμανικούς και βελγικούς σιδηροδρόμους.

Η γαλλική εταιρία σιδηροδρόμων (SNCF) φέρεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κυρίως για τα δρομολόγια του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης αλλά και για τους προαστιακούς σιδηροδρόμους των δύο πόλεων. Πρόκειται για τμήματα του δικτύου που εκτιμάται ότι με σωστή εκμετάλλευση μπορούν να είναι κερδοφόρα. Μάλιστα, ειδικά τα προαστιακά τμήματα γίνονται ακόμη περισσότερο ενδιαφέροντα επιχειρηματικά με δεδομένο ότι ανήκουν στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών και προβλέπεται η δυνατότητά τους να επιδοτούνται για την εκτέλεση του σιδηροδρομικού τους έργου.

Το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρίας από πολλούς συνδέεται και με την επικείμενη επίσκεψη του Γάλλου αρμόδιου για τις Μεταφορές, υπουργού κ. Μπισερό, ο οποίος στις αρχές του επόμενου μήνα θα επισκεφθεί τη χώρα μας και είναι βέβαιο ότι θα ενημερωθεί και για τις πρωτοβουλίες του ελληνικού υπουργείου αναφορικά με τον ΟΣΕ.

Γεγονός πάντως παραμένει ότι η εξεύρεση στρατηγικού συμμάχου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, καθώς η εταιρία βαδίζοντας στα πρότυπα της μητρικής της έχει καταφέρει στη μόλις τριετή λειτουργία της να σωρεύσει ζημίες ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα έσοδα της εταιρίας καλύπτουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του λειτουργικού κόστους, ενώ στη συντριπτική τους πλειονότητα οι γραμμές της είναι βαριά ζημιογόνες.

http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/587734/Article.aspx

No comments: