Τί συμβαίνει εδώ και χρόνια στην Ελλάδα.
Το πρόβλημα της Ελλάδος και γενικά των φτωχών χωρών είναι ότι δεν μπορεί να παράξει ΧΡΗΜΑ δεν μπορεί να παράξει θετική ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΡΟΗ. Θα μου πείτε γιατί δεν μπορεί; Πρώτον διότι ΟΛΟΙ έχουν μάθει να καταναλώνουν και όχι να παράγουν και όπου υπήρχε παραγωγή - τουρισμός , γεωργία και εξαγωγική βιοτεχνία- ιδιαίτερα τα 15 τελευταία χρόνια διαλύθηκε και με εξωτερική παρέμβαση μέσω ΕΕ αλλά και με εσωτερική διάθεση αυτοκαταστροφής των πολιτικών ηγεσιών και των πολιτών εξαιτίας των κακών παραδειγμάτων των πολιτικών πάντα.
Όλοι θέλησαν να κάνουν τους μεσάζοντες εισαγώμενων προιόντων ώστε να διαμορφώνουν κατά το δοκούν το κέρδος τους και οι υπόλοιποι θέλησαν να γίνουν ΔΥ ώστε να διαμορφώσουν ένα σταθερό πλαίσιο αναφοράς για την ζωή τους χωρίς πολλές υποχρεώσεις.
Θα μου πείτε και καλά ποιος πλήρωνε τόσα χρόνια τον λογαριασμό αφού δεν είχαμε ταμειακή ροή; Την ανύπαρκτη ανάπτυξη της χώρας την πλήρωναν φυσικά οι καταθέσεις των πατεράδων και των παπούδων σας που οι Τραπεζίτες τις έκαναν δάνεια τα έριχαν στην αγορά και επειδή η αγορά δεν είχε θετική ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΡΟΗ τα χρήματα αυτά στην πραγματικότητα βγαίναν εκτός Ελλάδος άσχετα αν οι καταθέσεις κάποιων αύξαναν. Επίσης το ανύπαρκτο κράτος τόσο σε οργάνωση όσο και σε υποδομές που “δημιουργούσαν” οι πολιτικοί της πλάκας το υποστήριζαν με δανεικά και οι ελληνικές Τράπεζες αγοράζοντας ομόλογα ναι ναι ναι πάλι με τα λεφτά των πατεράδων και των παπούδων σας. Ακόμα και οι επιδοτήσεις της ΕΕ που ήταν τις τάξης των 150 δις ευρώ με τα 4 πακέτα στήριξης κατάφεραν να εξαχθούν εκτός Ελλάδος διότι δεν υπήρχε θετική ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΡΟΗ υπήρχε μόνο κατανάλωση.
Τί συμβαίνει στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο
Μία χώρα που τρώει από τα έτοιμα ή από τα δανεικά δεν έχει μέλλον. Τον Οκτώβριο του 2009 κόψανε τον δανεισμό και η πυραμίδα άρχισε να καταρρέει. Προσέξτε άρχισε να καταρρέει! Η τελική κατάρρευση θα είναι όταν και για την πληρωμή των φόρων θα χρειαστούν ΔΑΝΕΙΚΑ. Ναι ναι ναι ναι για την πληρωμή των φόρων δανεικά.
Οι Τραπεζίτες όλα αυτά δεν τα έβλεπαν νομίζετε; Δεν έβλεπαν οι Τραπεζίτες ότι εδώ και 15 χρόνια το εξωτερικό χρέος της χώρας ΑΥΞΑΝΟΤΑΝ λόγω εισαγωγών δηλαδή σαν να είσαι ιδιώτης και αυξάνεις το χρέος σου στις Τράπεζες κάνοντας χρήση καταναλωτικών δανείων που τα χρησιμοποιείς όντως για καταναλωτικό σκοπό. Πόσο μυαλό θέλει για να δει κάποιος την καταστροφή; Οι πολιτικοί δεν τα έβλεπαν; Τα έβλεπαν αλλά δεν ήθελαν να χαλάσουν το πάρτυ.
Τί πρέπει να συμβεί στην Ελλάδα για να ορθοποδήσει
Πρέπει να δημιουργήσει ΘΕΤΙΚΗ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΡΟΗ. Πως; Να δημιουργήσει ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΦΙΛΙΚΟ. Προσέξτε όμως όχι ΦΙΛΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ μόνο για τους ξένους αλλά κυρίως για τους Έλληνες. Πως θα γίνει αυτό; Μα φυσικά να πείσει μερικούς μεγάλους και σοβαρούς παίκτες να επενδύσουν πρώτοι στην Ελλάδα. Μην γελιόμαστε στην Ελλάδα αυτή την στιγμή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΗΜΑ.
Με εκτίμηση
__________________________________
ο Frapezitis δεν γράφει κάτι παράλογο, νομίζω ότι συμπυκνώνει τους δύο κυριότερους παράγοντες, που μας έχουν φέρει σε αυτή τη κατάσταση.
Ας σημειώσω ακόμα έναν: εντάξει, το παιχνίδι είναι σημαδεμένο, θα πάρεις ΚΠΣ και θα σταματήσεις το μπαμπάκι ή θα δανείσεις με τρόπο που να ανοίξεις την αγορά. Αυτά όμως πρέπει να γίνουν όπως έγιναν και στους ανταγωνιστές σου, κάτι που απλά σημαίνει ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, όπως κάνουν και αυτοί. Ειδάλλως απλά μένεις πίσω... Μέχρι το κανόνι...
Και ας μπούμε στο ζουμί, με δύο τρέχοντα παραδείγματα: ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η ΕΕ θέλει να σπάσει το μονοπώλιο της ΔΕΗ κατά τα πρότυπα του ΟΤΕ, αρχικά με πάροχους μέσω του υφιστάμενου δικτύου και στη συνέχεια μέσω ιδιωτικών δικτύων. Από το 2003 μόλις το 2009 είχαμε ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ να έχει μπει στην αγορά και σήμερα να διαθέτει πορτφόλιο ΟΛΑ τα υποκαταστήματα σούπερ μάρκετ. Έχοντας στο μυαλό το μοντέλο του ΟΤΕ, τα πράγματα κινούνται από καθόλου εώς ελάχιστα.
(συμπληρώνω ότι σίγουρα επιδιώκεται να αγοραστεί φθηνά μια κερδοφόρα ΔΕΚΟ ή μέρος της, ενώ μην ξεχνάμε τα περιβαλλοντικά πρόστιμα για το τσάμπα λιγνίτη που επιδρούν στην κοινή γνώμη και βέβαια τους συνδικαλιστές)
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Απολαύσαμε όλοι τον πολεμο της βενζίνης του Ιουλίου 2010... Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μεταρρύθμιση που συζητείται τουλάχιστον μια δεκαετία... Ακόμα, το παλαιό κλισέ "είμαστε 30 χρόνια πίσω" ισχύει ως προς την Αμερική, η οποία άνοιξε το επάγγελμα το 1980. Αλλά σχεδόν όλες οι χώρες ΟΝΕ έχουν ανοίξει το επάγγελμα ήδη από το μακρινό 1996, νομίζω τελευταία η Φιλανδία... Μόνο εμείς...
Στις μεταφορές εντάσσεται και ο ΟΣΕ, στο μέτρο του μοντέλου του ΟΤΕ.
Με τα δύο αυτά παραδείγματα, τα οποία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ και τα διαβάζουμε τις τελευταίες εβδομάδες συνεχώς, θέλω να υποστηρίξω ότι εάν θέλεις να παίξεις το σημαδεμένο παιχνίδι με αξιοπρεπείς όρους θα πρέπει να το κάνεις σε όλο το πλαίσιό του και όχι μόνο όπου συμφέρει (σκοπιμότητα πολιτικής ελίτ και οργανωμενών συμφερόντων επαγγελματικών ομάδων). Σκεφτείτε ότι με τα μέτρα του Μνημονίου θα υπάρξει μείωση εργατικού κόστους σε σημείο που θα γίνουμε ίσως η πιο φθηνή χώρα ΟΝΕ, οι υπόλοιποι σε αυτό το spiral προς τα κάτω δεν θα αντιδράσουν; Θα μείνουν αμέτοχοι; Δεν νομίζω...
Εάν θέλεις να είσαι μέλος ΟΝΕ, πρέπει να ακολουθήσεις αλλιώς βγες έξω! Ημι-χάθηκε σχεδόν μια δεκαετία από το στοπ των όποιων μεταρρυθμίσεων το 2001 (συγκέντρωση ασφαλιστικού) με μόνο ευτύχημα τους ΟΑ 2004 και τα λίγα οφέλη τους, τα οποία όμως μας πήγαν μόνο μέχρι το 2007 ή 2008...
No comments:
Post a Comment