Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα (φορτηγών) από τον υπουργό υποδομών κ. Δ. Ρέππα.
Η ρύθμιση για την απελευθέρωση, η οποία είχε ξεσηκώσει τους ιδιοκτήτες φορτηγών στο τέλος Ιουλίου, αλλάζει ολόκληρο το πλαίσιο λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα και δίνει κίνητρα ώστε να σχηματισθούν εταιρείες που θα είναι βιώσιμες.
Οι βασικοί άξονες της πρότασης σχεδίου νόμου είναι: η απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών φορτηγών δημοσίας χρήσεως, η δημιουργία ενός νέου συστήματος χορήγησης αδειών για οδικές μεταφορές στη χώρα μας, η απελευθέρωση του κομίστρου και η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών και οι χαμηλότερες τιμές για τον πολίτη. Με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η οργάνωση των μεμονωμένων οδικών μεταφορέων σε εταιρείες, ενώ προβλέπεται και η παροχή κινήτρων για επενδύσεις στον κλάδο. Ακόμη, η ρύθμιση προβλέπει την ορθολογική διαχείριση της αξίας των υφιστάμενων αδειών. Με βάση αυτό, οι υφιστάμενες άδειες δεν καταργούνται, αλλά θεωρούνται στοιχείο του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών οι οποίες θα δημιουργηθούν. Οι εταιρείες αυτές προβλέπεται να είναι είτε ανώνυμες είτε περιορισμένης ευθύνης. Η αξία των υφιστάμενων αδειών ως μετοχικού κεφαλαίου θα ισούται με το τέλος που θα καταβάλλεται για αντίστοιχη νέα άδεια. Οι νέες άδειες θα χορηγούνται με βάση τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία και για αυτές προβλέπεται καταβολή ειδικής εισφοράς, η οποία μειώνεται στην αρχή κάθε ημερολογιακού έτους, ξεκινώντας από το 2011 και τελειώνοντας το 2013.
Το νέο σύστημα χορήγησης αδειών ισχύει αμέσως μετά τη μεταβατική περίοδο (2011- 2013) και βασίζεται στις βασικές προβλέψεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Το νέο σύστημα διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, υπό τις προϋποθέσεις που ισχύουν στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ. Τα κόμιστρα θα καταργηθούν και πλέον η διαμόρφωση της τιμής ανά μεταφερόμενο τόνο και χιλιόμετρο θα γίνεται ελεύθερα, με βάση τους κανόνες της αγοράς.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=352040&dt=03/09/2010
Η ρύθμιση για την απελευθέρωση, η οποία είχε ξεσηκώσει τους ιδιοκτήτες φορτηγών στο τέλος Ιουλίου, αλλάζει ολόκληρο το πλαίσιο λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα και δίνει κίνητρα ώστε να σχηματισθούν εταιρείες που θα είναι βιώσιμες.
Οι βασικοί άξονες της πρότασης σχεδίου νόμου είναι: η απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών φορτηγών δημοσίας χρήσεως, η δημιουργία ενός νέου συστήματος χορήγησης αδειών για οδικές μεταφορές στη χώρα μας, η απελευθέρωση του κομίστρου και η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών και οι χαμηλότερες τιμές για τον πολίτη. Με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η οργάνωση των μεμονωμένων οδικών μεταφορέων σε εταιρείες, ενώ προβλέπεται και η παροχή κινήτρων για επενδύσεις στον κλάδο. Ακόμη, η ρύθμιση προβλέπει την ορθολογική διαχείριση της αξίας των υφιστάμενων αδειών. Με βάση αυτό, οι υφιστάμενες άδειες δεν καταργούνται, αλλά θεωρούνται στοιχείο του μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών οι οποίες θα δημιουργηθούν. Οι εταιρείες αυτές προβλέπεται να είναι είτε ανώνυμες είτε περιορισμένης ευθύνης. Η αξία των υφιστάμενων αδειών ως μετοχικού κεφαλαίου θα ισούται με το τέλος που θα καταβάλλεται για αντίστοιχη νέα άδεια. Οι νέες άδειες θα χορηγούνται με βάση τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία και για αυτές προβλέπεται καταβολή ειδικής εισφοράς, η οποία μειώνεται στην αρχή κάθε ημερολογιακού έτους, ξεκινώντας από το 2011 και τελειώνοντας το 2013.
Το νέο σύστημα χορήγησης αδειών ισχύει αμέσως μετά τη μεταβατική περίοδο (2011- 2013) και βασίζεται στις βασικές προβλέψεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Το νέο σύστημα διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, υπό τις προϋποθέσεις που ισχύουν στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ. Τα κόμιστρα θα καταργηθούν και πλέον η διαμόρφωση της τιμής ανά μεταφερόμενο τόνο και χιλιόμετρο θα γίνεται ελεύθερα, με βάση τους κανόνες της αγοράς.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=352040&dt=03/09/2010
No comments:
Post a Comment