13.10.11

έρευνες επιπτώσεων για ένα ελληνικό «κούρεμα»

Γερμανική έρευνα επιπτώσεων για ένα ελληνικό «κούρεμα» 50%


Τις δευτερογενείς επιπτώσεις από ένα «κούρεμα» του ελληνικού χρέους έως και κατά 50% προσπαθεί να υπολογίσει το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών.
 
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Leipziger Volkszeitung την Πέμπτη υποστηρίζει πως η Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ μετατέθηκε κατά μια εβδομάδα καθώς η Γερμανία ήθελε χρόνο για να εξετάσει τις επιπτώσεις από ένα «κούρεμα» στο ελληνικό χρέος ύψους 50%. Η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει πως οι σχετικές διεργασίες, που γίνονται σε συνεννόηση με τη Γαλλία, λαμβάνουν υπόψη όλα τα πιθανά σενάρια.

Εξάλλου, ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Γερμανίας (Bundesbank) Γιενς Βάιντμαν σε συνέντευξή του προς την εφημερίδα Bild που κυκλοφορεί σήμερα Πέμπτη, προβαίνει στην εκτίμηση ότι δεν θα πρέπει να αποκλειστεί στο ορατό μέλλον μεγάλο κούρεμα του ελληνικού χρέους.
Διευκρινίζει ωστόσο ότι τα προβλήματα της Ελλάδας δεν θα λυθούν με τον τρόπο αυτόν. «Η Ελλάδα θα πρέπει να θέσει υπό έλεγχο μόνη της τα προβλήματά της, κυρίως τον δημόσιο τομέα και να καταστήσει ανταγωνιστικότερη την οικονομία της», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως χθες, Τετάρτη, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επέμεινε στην μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών στη μείωση του ελληνικού χρέους. «Εφόσον το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο -και πολλά συνηγορούν υπέρ αυτής της άποψης- θα πρέπει το χρέος να μειωθεί με τέτοιο τρόπο έτσι η Ελλάδα να έχει μια σίγουρη προοπτική», υπογράμμισε μιλώντας σε στελέχη του κόμματός του (CDU), στο Βερολίνο, ο κ. Σόιμπλε.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Γερμανός υπουργός επισήμανε ότι για να μειωθεί το ελληνικό χρέος και να καταστεί ανταγωνιστική η Ελλάδα, θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει ευρεία μέτρα ελέγχου από την ΕΕ. «Η Ελλάδα θα πρέπει να αποδεχθεί εποπτεία», πρόσθεσε.
Ο Γερμανός υπουργός τάχθηκε υπέρ της δημοσιονομικής ένωσης της ΕΕ και αναφέρθηκε σε πέντε σημεία με τα οποία θα ξεπεραστεί η κρίση. Το πρώτο είναι μια αξιόπιστη λύση του ελληνικού προβλήματος.
Μετά θα πρέπει να ενισχυθεί ο μηχανισμός στήριξης, EFSF, για να γίνει πιο αποτελεσματικός. Θα πρέπει να γίνει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, να τροποποιηθούν οι ευρωπαϊκές συνθήκες προκειμένου να είναι δυνατές οι παρεμβάσεις στα κράτη μέλη που παραβιάζουν τους κανόνες και, τέλος, θα πρέπει οι ευρωπαϊκές χώρες να πάρουν αξιόπιστα μέτρα για την συνεπή μείωση των χρεών τους.
Newsroom ΔΟΛ
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231133023

Haircut 50%: Οι συνέπειες για καταθέσεις, δάνεια, τράπεζες, συντάξεις και ταμεία

Απολύτως ασφαλείς είναι οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο θα είναι το «κούρεμα» του χρέους, διαβεβαιώνουν οι Ελληνες τραπεζίτες.
Αντίθετα οι δανειολήπτες θα υποστούν μεγαλύτερες πιέσεις, καθώς αφενός οι αναδιαρθρώσεις δανείων θα είναι ακόμα δυσκολότερες, ενώ αφετέρου οι τράπεζες θα διεκδικούν με μεγαλύτερη πίεση την πληρωμή των οφειλών τους.

Σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους, ένα μεγαλύτερο «κούρεμα» της τάξης του 50% θα προκαλέσει έντονες πιέσεις στον τραπεζικό κλάδο, καθώς θα τους κοστίσει τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ σε κεφάλαια, ενώ τα προβλήματα ρευστότητας θα ενταθούν ακόμα περισσότερο.
Και ενώ οι συζητήσεις για το κούρεμα του ελληνικού χρέους έχουν πάρει «φωτιά», η καγκελάριος Μέρκελ και ο πρόεδρος Σαρκοζί κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους και «πάνε» τις λύσεις στο τέλος του μήνα, ενώ οι κερδοσκόποι συνεχίζουν το πάρτι.
«Θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα οι αποφάσεις και να σταματήσει το μαρτύριο της σταγόνας» αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικής τράπεζας και συνεχίζει: Το ζήτημα της ανακεφαλαιοποίησης απασχολεί πλέον τον τραπεζικό κλάδο της ευρωζώνης και δρομολογούνται ρυθμίσεις στην ΕΕ για την κεφαλαιακή ενίσχυση όχι μόνο των ελληνικών αλλά και των ευρωπαϊκών τραπεζών που είναι εκτεθειμένες στο ελληνικό χρέος.
Τον ρόλο αυτό θα αναλάβει ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης EFSF και γίνονται συζητήσεις για να ενισχυθεί με 200 δισ. ευρώ περισσότερα κεφάλαια (σήμερα στα 440 δισ. ευρώ). Τώρα αν η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών γίνει μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τότε οδεύουν προς πλήρη κρατικοποίηση, αφού η συμμετοχή του ΤΧΣ θα γίνει με κοινές μετοχές. Στην περίπτωση που η στήριξη έρθει από τον EFSF, δηλαδή αν ισχύσει για τις ελληνικές τράπεζες ό,τι ισχύσει για τις ευρωπαϊκές, τότε η συμμετοχή θα γίνει με προνομιούχες μετοχές.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα -και μη υλοποιηθέντα- της 21ης Ιουλίου 2011, η συμμετοχή των ιδιωτών στο PSI, δηλαδή την αναδιάταξη του χρέους κατά 21%, αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα 6μηνου και επιβάρυνε κεφαλαιακά τις ελληνικές τράπεζες με 5 δισ. ευρώ.
Θα ζητήσουν βοήθεια
Οι Ελληνες τραπεζίτες χαρακτηρίζουν ως «διαχειρίσιμη» την κατάσταση, όμως «κούρεμα» της τάξης του 50% θα τους κόστιζε επιπλέον -τουλάχιστον- 15 δισ. ευρώ, ποσό που στις συγκεκριμένες συνθήκες δεν είναι διαχειρίσιμο.
Θα αναγκαστούν λοιπόν να ζητήσουν «βοήθεια» από το ΤΧΣ, προκειμένου να ενισχυθούν κεφαλαιακά, όμως έτσι θα οδηγηθούν σε πλήρη κρατικοποίηση, που θα σημάνει ταυτόχρονα την πλήρη απαξίωση των τραπεζικών μετοχών και μεγάλες απώλειες για τους μετόχους.
ΤΙΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΧΣ
Εγγυημένες οι καταθέσεις των πολιτών
Οι καταθέσεις των πολιτών είναι απολύτως εγγυημένες και ασφαλείς στις τράπεζες, ακόμα και αν αυτές περάσουν σε κρατικό έλεγχο μέσω του ΤΧΣ.
Οι καταθέσεις δεν κινδυνεύουν, αφού και το ΤΧΣ διασφαλίζει την εγγύησή τους.
Ωστόσο, ένα «κούρεμα» της τάξης του 50% σημαίνει ότι η χώρα μπαίνει σε καθεστώς ελεγχόμενης χρεοκοπίας. Η διαδικασία αυτή δεν έχει συνέπειες για τους καταθέτες, ωστόσο είναι πιθανόν η κινδυνολογία να οδηγήσει καταθέτες, για ψυχολογικούς λόγους, σε αναλήψεις.
Σε ό,τι αφορά τους δανειολήπτες, αυτοί θα εξακολουθήσουν να βρίσκουν «κλειστές» τις βάνες χρηματοδότησης. Εξάλλου και σήμερα οι χορηγήσεις είναι ελάχιστες, αφού «λεφτά δεν υπάρχουν».
Μεγάλες θα είναι οι επιπτώσεις στις ίδιες τις τράπεζες, οι οποίες θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε δραστικές και μεγάλης έκτασης περικοπές στα κόστη τους.
Αυτό θα σημάνει συρρίκνωση του δικτύου, περικοπές σε μισθούς, απολύσεις προσωπικού.
Επίσης ?όπως προβλέπεται και από το Μνημόνιο? θα πρέπει να προχωρήσουν σε πωλήσεις συμμετοχών που δεν άπτονται του χρηματοπιστωτικού τομέα. Ενώ στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους θα οδηγηθούν και στην πώληση τραπεζικών συμμετοχών, όπως είναι θυγατρικές τους σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης.
HAIRCUT 50%
Δεν κινδυνεύουν οι συντάξεις, χάνουν τη μισή περιουσία τους τα Ταμεία
Στο μισό θα πέσει η περιουσία των Ταμείων σε περίπτωση που τελικά επιβληθεί «κούρεμα» 50% του ελληνικού χρέους. Ετσι η περιουσία των ασφαλιστικών φορέων από τα 24 δισεκατομμύρια ευρώ, που είναι σήμερα, θα περιοριστεί στα 12 δισεκατομμύρια.
Σημειώνεται πως τα ασφαλιστικά ταμεία δεν είναι υποχρεωμένα να συμμετάσχουν στο «κούρεμα» του 21% που αποφασίστηκε το καλοκαίρι. Δόθηκε δηλαδή το δικαίωμα της επιλογής για το κατά πόσο θα λάβουν μέρος στη διαδικασία (με την πλειονότητα των φορέων να απάντα πάντως θετικά).
Σε περίπτωση που τελικά αποφασιστεί ένα μεγαλύτερο «κούρεμα», τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει εκ νέου να καθορίσουν τη στάση που θα ακολουθήσουν. Θα χρειαστεί δηλαδή να συνεδριάσουν εκ νέου οι διοικήσεις για να καθοριστεί το αν θα λάβουν μέρος στη διαδικασία.
Οχι ρευστοποίηση
Πάντως ακόμα και αν αποφασίσουν να συμμετάσχουν στο «κούρεμα» τα ασφαλιστικά ταμεία, δεν πρόκειται στη συνέχεια να προχωρήσουν στη ρευστοποίηση ομολόγων (καθώς σε μία τέτοια περίπτωση θα είχαν μεγάλες απώλειες). Ουσιαστικά οι όποιες αποφάσεις ληφθούν δεν θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καταβολή των συντάξεων (θέμα που, όπως διαβεβαιώνουν διοικητές Ταμείων, δεν εξαρτάται από τη ρευστοποίηση των ομολόγων, αλλά από τα έσοδα των Ταμείων).
Με βάση τον σχεδιασμό οι ασφαλιστικοί φορείς θα προσπαθήσουν να καλύψουν τις μαύρες τρύπες με εναλλακτικούς τρόπους, όπως είναι ο εσωτερικός δανεισμός. Ηδη το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΕ έχουν πάρει απόφαση για «δανεισμό» από άλλους ασφαλιστικούς φορείς (με τους οποίους έχουν ενοποιηθεί) σε μία προσπάθεια να βρουν ζεστό χρήμα, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους μέχρι το τέλος του χρόνου (δηλαδή για πληρωμή συντάξεων και άλλων παροχών).

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112295273

PSI-θυροι για 'κούρεμα' 30-60%: Γιατί ακούγονται και τί σημαίνουν

Στον απόηχο της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου είχα προτρέψει τους πολιτικούς να μη βιαστούν να πανηγυρίσουν άλλη μια 'νίκη' αλλά να θεωρήσουν το νέο σχέδιο ως μία αναπόφευκτη εξέλιξη και ένα ελάχιστο και με μεγάλη καθυστέρηση βήμα στο δρόμο για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους.
Λιγότερο από δυο μήνες αργότερα το σχέδιο είχε ήδη ναυαγήσει ως ιδέα. πριν ακόμη εφαρμοστεί, καθώς γινόταν κοινή συνείδηση πως δε βοηθούσε ούτε την Ελλάδα να κάνει το χρέος της βιώσιμο αλλά ούτε και την Ευρώπη να σταματήσει την επίθεση των αγορών σε άλλα κράτη και στις ευρωπαϊκές τράπεζες.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, η απόφαση της 21ης Ιουλίου δε μπορεί παρά να θεωρηθεί απολύτως ανεπαρκής αφού η εφαρμογή της όχι μόνο δε θα παρείχε την παραμικρή άμεση ανακούφιση από τη μείωση του χρέους αλλά στην πραγματικότητα θα επέτρεπε της αύξηση του σε δραματικά επίπεδα μέχρι και το 2014 και την πολύ αργή και ελάχιστη μείωση του μέχρι το 2030 (στοιχεία, ΔΝΤ SocGen & Nomura). Επιπλέον η απόφαση αφορούσε μόνο σε ένα τμήμα του χρέους και δεν άγγιζε το μεγάλο θέμα των ιδιωτών κατόχων ελληνικού χρέους που δε συμμετέχουν στο PSI, αφήνοντας, ουσιαστικά, ένα τεράστιο λογικό και πρακτικό κενό το οποίο μπορούσε να λειτουργήσει ως ωρολογιακή βόμβα.
Στην περίπτωση της Ευρώπης, η απόφαση της 21ης Ιουλίου έκανε για άλλη μία φορά το ίδιο λάθος που κάνει η Τρόικα στην προσπάθεια αντιμετώπισης της 'ελληνικής κρίσης' από την αρχή της, δηλαδή δε λαμβάνει υπόψη της το ευρύτερο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον όταν κατασκευάζει 'σενάρια', ούτε και λαμβάνει υπόψη της την περίπτωση που οι ΄συστημικές' συνθήκες επιδεινωθούν. Έτσι, η απόφαση δεν προέβλεψε ότι η τιμή των εγγυήσεων στο PSI θα αυξανόταν και πως η Ελλάδα θα χρειαζόταν περί τα 10 – 16 δις ευρώ περισσότερα για να συμμετάσχει στο σχέδιο, ούτε πως το ελληνικό ΑΕΠ θα μπορούσε να αναθεωρηθεί χαμηλότερα, κάτι το οποίο αποτελεί τον κανόνα εδώ και δύο χρόνια αλλά και δεν προέβλεψε πως η Ελλάδα θα 'έχανε' τους δημοσιονομικούς της στόχους και τους στόχους από τις ιδιωτικοποιήσεις, κάτι το οποίο, επίσης, αποτελεί τον κανόνα από την αρχή της κρίσης.
Πρακτικά μιλώντας, η εφαρμογή του PSI θα οδηγούσε στην αύξηση του ελληνικού χρέους κοντά στο 200% του ΑΕΠ μέχρι το 2014 και στη σταδιακή μείωση του από εκεί και πέρα στο 190% το 2020 και στο 160% το 2030 (στοιχεία ΔΝΤ, Nomura Global Economics).
Έτσι, με το PSI 1 να έχει αποτύχει πριν καν δοκιμαστεί, άρχισαν οι ψίθυροι για το PSI 2 το οποίο προτείνεται να περιλαμβάνει μεγαλύτερο 'κούρεμα' της τάξης του 30-60%. Τί θα συμβεί, λοιπόν, αν υιοθετηθεί, όντως, μία τέτοια απόφαση;
Εξετάζοντας το σενάριο ενός κουρέματος της τάξης του 40% με επαναγορά ομολόγων αξίας 20 δις ευρώ στο 50% της αξίας τους, το χρέος θα ανέλθει στο 185% του ΑΕΠ το 2014, έναντι 200% στο PSI 1 και 205% χωρίς καθόλου συμφωνία για 'κούρεμα'. Σε αυτό το σενάριο το χρέος θα έχει μειωθεί κοντά στο 170% του ΑΕΠ μέχρι το 2020 και περίπου στο 140% του ΑΕΠ το 2030.
Στο σενάριο ενός κουρέματος της τάξης του 60% με επαναγορά ομολόγων αξίας 30 δις ευρώ στο 40% της αξίας τους, το χρέος θα ανέλθει στο 150% του ΑΕΠ το 2014, ενώ θα έχει μειωθεί κοντά στο 130% του ΑΕΠ μέχρι το 2020 και περίπου στο 90% του ΑΕΠ το 2030.
Από τα παραπάνω είναι προφανές πως το μόνο σενάριο που μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι συμβάλλει, στοιχειωδώς, στη μετατροπή του ελληνικού χρέους σε βιώσιμο, μέσα στα πλαίσια της λογικής που προσεγγίζεται το πρόβλημα από την Τρόικα μέχρι στιγμής, είναι αυτό ενός PSI με κούρεμα, τουλάχιστον, της τάξης του 60% και επαναγορά ομολόγων αξίας 30 δις ευρώ στο 40% της αξίας τους.
Ωστόσο, ένα κούρεμα τέτοιου μεγέθους θα είναι δύσκολο να προωθηθεί και ήδη υπάρχουν αντιδράσεις τόσο από τις γερμανικές τράπεζες όσο και από την ΕΚΤ. Αυτό κάνει υψηλότερο το ρίσκο της ανάγκης επιβολής του κουρέματος με κίνδυνο να προκληθεί πιστωτικό γεγονός και να ενεργοποιηθούν τα ασφάλιστρα των ελληνικών ομολόγων, κάτι που θα ανοίξει την πόρτα σε μία νέα φάση στην κρίση και θα αυξήσει τις πιθανότητες μίας χρηματοοικονομικής κρίσης με διεθνείς διαστάσεις.
Επιπλέον, στην περίπτωση ενός κουρέματος ύψους 60% οι ευρωπαϊκές τράπεζες θα χρειαστούν επανακεφαλαιοποίηση η οποία υπολογίζεται κοντά στα 48 δις ευρώ ενώ οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν περί τα 32 δις ευρώ (στοιχεία από Reuters). Σε αυτό το σενάριο περίπου 45 ευρωπαϊκές τράπεζες θα χρειαστούν επανακεφαλαιοποίηση και αν αυτή δεν πραγματοποιηθεί σε κάθε περίπτωση άμεσα και επιτυχώς, τότε η τραπεζική κρίση μπορεί να επιδεινωθεί επικίνδυνα.
Αλλά ας υποθέσουμε πως όλα τα παραπάνω εξελίσσονται 'ομαλά' και ταυτόχρονα η κατάσταση στην Ευρώπη δεν επιδεινώνεται όσο υιοθετούνται και αρχίζουν να εφαρμόζονται οι αποφάσεις για το PSI του 60%. Ακόμη και έτσι θα παραμείνει ανοιχτό το θέμα των ιδιωτών κατόχων ελληνικού χρέους που δε θα συμμετάσχουν στο PSI και ενώ οι αγορές θα θεωρήσουν ότι τελικά το κούρεμα θα μεταφερθεί και σε αυτούς οι ίδιοι θα συνεχίσουν να περιμένουν την αποπληρωμή του στο ακέραιο.
Όπως και να έχει καθώς το νέο PSI θα συνεπάγεται και ένα νέο, ουσιαστικά, πρόγραμμα προσαρμογής. η πίεση στο εσωτερικό της Ελλάδας θα παραμείνει αφόρητη και το βάρος θα μεταφερθεί στην κυβέρνηση που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα να πείσει για την επιτυχία, τη χρησιμότητα και τη βιωσιμότητα των επιλογών της. Αυτό, ιδιαίτερα καθώς η BlackRock αναμένεται να βάλει τον πήχη της επανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών ακόμη υψηλότερα ώστε να καλυφθούν οι απώλειες που αναμένεται να προκληθούν από τις επισφάλειες και την επιδεινούμενη κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών στα επόμενα χρόνια.
Οι πιθανότητες η κυβέρνηση να μη μπορέσει να προχωρήσει μόνη της θα αυξηθούν και η πίεση για συναίνεση σε ένα νέο πρόγραμμα αυτή τη φορά με τη συμμετοχή κομμάτων της αντιπολίτευσης θα γίνει πολύ μεγαλύτερη. Καθώς τα κόμματα της Αριστεράς είναι σχεδόν σίγουρο πως δε θα μπουν σε μία διαδικασία διαπραγμάτευσης με την Τρόικα και τους δανειστές της χώρας, το μεγαλύτερο βάρος θα πέσει στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Έτσι, η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα θα αρχίσει να μοιάζει όλο και περισσότερο με αυτήν που επικράτησε στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία όταν προσέφυγαν στο Μηχανισμό Στήριξης και αυτό θα αυξήσει τις πιθανότητες παράλληλα με τις οικονομικές να υπάρξουν και σημαντικές πολιτικές εξελίξεις.
Στο μεσοδιάστημα η Ευρώπη θα προσπαθήσει να οχυρώσει τις ευρωπαϊκές τράπεζες, την Ισπανία και την Ιταλία ενώ είναι πιθανό να επιστρέψουν οι πιέσεις στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία.
Αν προκύπτει κάτι ως δεδομένο από όλα τα παραπάνω αυτό είναι πως η ευρωπαϊκή κρίση βρίσκεται ήδη σε ένα εξαιρετικά επικίνδυνο σταυροδρόμι καθώς η πολιτική αστοχία της Γερμανίας, οι ελλιπείς και σε ορισμένες περιπτώσεις επικίνδυνες και επιζήμιες κινήσεις της ΕΚΤ αλλά και η παραδοσιακή ακαμψία και έλλειψη φαντασίας, και διορατικότητας του ΔΝΤ έχουν αφήσει ένα μικρό και διαχειρίσιμο πρόβλημα να λάβει τερατώδεις διαστάσεις.
Έτσι, ακόμη και αν προχωρήσει με επιτυχία ένα PSI 2 δε θα πρέπει να ιδωθεί ούτε αυτή τη φορά ως το απόλυτο φάρμακο κατά της κρίσης αλλά ως ένα νέο, ετεροχρονισμένο βήμα, προς μία εναλλακτικής της σωστότερης κατεύθυνσης, την οποία δεν αφέθηκε αλλά και δεν πέτυχε η Ελλάδα να ακολουθήσει ποτέ.
Πάνος Παναγιώτου

___________________________________________________

η ανάλυση του ΠΠ είναι εξαιρετική αν και δεν εξετάζει όλες τις δευτερεύουσες επιπτώσεις, οι οποίες είναι σίγουρα σημαντικότερες από τα λίγα που γράφει
τουλάχιστον υπονοεί ότι στο σημείο που φτάσαμε, ένα κούρεμα 60%, με το τρόπο που πάει να εφαρμοστεί, στην ουσία θα διατηρήσει όλες τις πιέσεις
δυστυχώς, έτσι δείχνει, αυτό είναι το χειρότερο

το σενάριο γίνεται ακόμα χειρότερο (εύκολα!) για την Ελλάδα καθώς το σχέδιο eureka πιθανότατα θα είναι το ενέχυρο για το χρεός που θα απομείνει

No comments: