Φορολόγηση στους τόκους των καταθέσεων
Το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει την επέκταση της εισφοράς αλληλεγγύης σε εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ Την επέκταση της εισφοράς αλληλεγγύης και στους φορολογουμένους με εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ μελετά το οικονομικό επιτελείο, ενώ την ίδια στιγμή εκπονείται σχέδιο για τη φορολόγηση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και συγκεκριμένα των τόκων των καταθέσεων. Στο φορολογικό νομοσχέδιο που καταρτίζεται από την κυβέρνηση αναμένεται να προστεθούν τα δύο παραπάνω μέτρα, ενώ θα προβλέπει την αυτοτελή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών και των ατομικών επιχειρήσεων με συντελεστή 20%. Η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει στην κατάργηση του αφορολογήτου ορίου των 5.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις. Επίσης εξετάζεται η αύξηση της προκαταβολής φόρου, ηλεκτρονικό «πόθεν έσχες» για όλους τους φορολογουμένους, η κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων καθώς και η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών. Αν και αρχικά το νέο φορολογικό νομοσχέδιο ήταν να κατατεθεί τον Σεπτέμβριο, όπως φαίνεται (σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας) θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στην υποβολή του.
Ειδικότερα, εξετάζονται τα παρακάτω μέτρα προκειμένου να περιληφθούν στο φορολογικό νομοσχέδιο:
1. Η εισφορά αλληλεγγύης πιθανόν να εφαρμοσθεί και στους φορολογουμένους με εισοδήματα μικρότερα των 12.000 ευρώ. Υπάρχουν εισηγήσεις για επέκταση της εισφοράς σε όσους έχουν εισοδήματα άνω των 8.000 ευρώ. Με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο την εισφορά αλληλεγγύης καταβάλλουν όσοι έχουν εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ. Πρόθεση του οικονομικού επιτελείου είναι να εντάξει περισσότερους στην εισφορά. Σε αυτή την περίπτωση, όσοι έχουν εισοδήματα άνω των 8.000 ευρώ θα πληρώσουν κατ’ ελάχιστο, το 2012, 160 ευρώ (τόσο για την εισφορά του 2011 όσο και για του 2012).
2. Τη φορολόγηση των χρηματοοικονομικών συναλλαγών εξετάζει το οικονομικό επιτελείο στοχεύοντας στην αύξηση των δημοσίων εσόδων. Η πρόταση που μελετά η κυβέρνηση προβλέπει τη φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Εφόσον το μέτρο αυτό υλοποιηθεί, αρκετοί φορολογούμενοι θα φορολογηθούν για τους τόκους ακόμα και με συντελεστή 45%. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες θα συνεχίσουν να παρακρατούν το 10% των τόκων από καταθέσεις αποδίδοντας τα σχετικά ποσά στο Δημόσιο. Ωστόσο, δεν θα εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση, δεδομένου ότι οι υπόχρεοι θα συμπεριλαμβάνουν τα εισοδήματα από τόκους στη φορολογική τους δήλωση και θα φορολογούνται με τους οικείους συντελεστές. Κατά την εκκαθάριση της δήλωσης θα λαμβάνεται βέβαια υπόψη και το ποσό που έχει παρακρατηθεί από τις τράπεζες. Στην περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να φορολογήσει τους τόκους με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος, θα υπάρξουν μεγάλες επιβαρύνσεις. Για παράδειγμα, φορολογούμενος με τόκους από καταθέσεις ύψους 100.000 ευρώ πληρώνει σήμερα στο Δημόσιο φόρο ύψους 10.000 ευρώ. Με την υπαγωγή του τόκων στην κλίμακα, ο φόρος θα εκτοξεύεται στα 32.400 ευρώ. Υπάρχει και δεύτερη πρόταση που προβλέπει την αύξηση του φόρου στους τόκων των καταθέσεων στο 20% από 10% που είναι σήμερα. Επίσης, εξετάζεται η αύξηση της εισφοράς του νόμου 128 που επιβαρύνει τα επιτόκια των δανείων και αποδίδεται στο ελληνικό Δημόσιο. Η εισφορά επιβαρύνει επί της ουσίας το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων, σήμερα ανέρχεται σε 0,60% και προστίθεται στο επιτόκιο των δανείων προς επιχειρήσεις και ιδιώτες.
3. Σημαντικές αλλαγές θα επέλθουν και για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις. Το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει την αυτοτελή φορολόγηση των καθαρών τους εισοδημάτων. Δηλαδή από το 2012 τα καθαρά εισοδήματα των φυσικών προσώπων που ασκούν ατομικά εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ή ελευθέρια επαγγέλματα δεν θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, αλλά θα υπόκεινται σε αυτοτελή φορολόγηση, με συντελεστή φόρου 20%, τον ίδιο με αυτόν που θα ισχύει για τα νομικά πρόσωπα, δηλαδή για τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, τις ομόρρυθμες και τις ετερόρρυθμες εταιρείες. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται και εξίσωση της φορολογίας όλων των επιχειρήσεων. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να διευρύνει τη φορολογική βάση «πιάνοντας» και τις μικρές επιχειρήσεις που σήμερα δηλώνουν εισοδήματα που μετά βίας ξεπερνούν τα 5.000 ευρώ.
4. Αλλαγές σχεδιάζονται και για τους αγρότες. Σύμφωνα με πληροφορίες, καταργείται το ειδικό καθεστώς που ισχύει σήμερα για τους αγρότες. Πλέον θα αντιμετωπίζονται ως επιτηδευματίες και θα είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν βιβλία και στοιχεία, και κατ’ επέκταση να εκδίδουν αποδείξεις.
5. Εξετάζεται η απόδοση των έμμεσων φόρων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις να γίνεται σε μηνιαία βάση αντί του τριμήνου που ισχύει σήμερα για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Επίσης, στις σκέψεις του οικονομικού επιτελείου είναι η απόδοση του ΦΠΑ, στις περιπτώσεις έκδοσης τιμολογίου επί πιστώσει, να καταβάλλεται άμεσα. Η ίδια πρακτική θα ισχύει και για το ελληνικό Δημόσιο στις συναλλαγές του με επιχειρήσεις- προμηθευτές.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_22/10/2011_460134
Επαγγελματίες-εμποροβιοτέχνες: Καταργείται το αφορολόγητο, ένας συντελεστής φορολόγησης
Νέο πακέτο φορο-μέτρων, το οποίο θα πλήξει κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ακινήτων έρχεται με το φορολογικό, η κατάθεση του οποίου στη Βουλή αναμένεται πλέον στο τέλος του έτους, όπως προκύπτει από την έκθεση της Κομισιόν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ για τους φορολογούμενους με εισοδήματα από ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες και την αυτοτελή φορολόγηση των καθαρών εισοδημάτων τους με συντελεστή 20%, όμοιο με αυτό που θα εφαρμόζεται για τις εταιρείες. Προβλέπει επίσης την εφαρμογή αντικειμενικών κριτηρίων με στόχο τον προσδιορισμό ελαχίστων ορίων φορολογητέων εισοδημάτων για όλους τους αυτοαπασχολούμενους. Οι αλλαγές αυτές εξετάζεται να εφαρμοστούν το 2012.
Πιο συγκεκριμένα οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα προβλέπουν:
-Αυτοτελή φορολόγηση των καθαρών εισοδημάτων που αποκτούν ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες. Αυτό σημαίνει ότι τα φορολογητέα καθαρά εισοδήματα των φυσικών προσώπων που ασκούν ατομικά εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ή ελευθέρια επαγγέλματα δεν θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, συναθροιζόμενα με τυχόν λοιπά εισοδήματά τους από άλλες πηγές (ακίνητα, μισθωτές υπηρεσίες κ.λπ.), αλλά θα υπόκεινται σε αυτοτελή φορολόγηση, με συντελεστή φόρου 20% τον ίδιο με αυτόν που θα ισχύει για τα νομικά πρόσωπα δηλαδή για τις ανώνυμες εταιρείες, τις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, τις ομόρρυθμες και τις ετερόρρυθμες εταιρείες. Ετσι για τους φορολογούμενους με ατομικές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες θα καταργηθεί το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ. Ο φόρος εισοδήματος θα επιβάλλεται από το πρώτο ευρώ του ετησίου εισοδήματος, με συντελεστή 20%. Με το μέτρο αυτό το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει να φορολογήσει όσους εμφανίζονται στην εφορία με πολύ χαμηλά εισοδήματα ακόμη και κάτω των 5.000 ευρώ και με διάφορους τρόπους «γλιτώνουν» από την «παγίδα» των τεκμηρίων διαβίωσης. Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών θα εξακολουθήσει να επιβάλλει και το τέλος επιτηδεύματος σε όλους τους αυτοαπασχολούμενους. Μάλιστα το τέλος επιτηδεύματος το 2012 θα είναι αυξημένο στα 500 ευρώ για κάθε επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία που εδρεύει σε πόλη με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους, σε 400 ευρώ για κάθε επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία που εδρεύει σε πόλη με πληθυσμό μέχρι 200.000 κατοίκους και σε 300 ευρώ για κάθε υποκατάστημα.
-Κατάργηση του ειδικού καθεστώτος των αγροτών. Οι αγρότες θα αντιμετωπίζονται φορολογικά ως επιτηδευματίες και θα είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν βιβλία και στοιχεία, να εκδίδουν αποδείξεις για τα προϊόντα που πωλούν και θα φορολογούνται λογιστικά με βάση τα δεδομένα των βιβλίων τους. Επίσης θα πληρώνουν και το τέλος επιτηδεύματος.
-Κατάργηση της έκπτωσης από τα μισθώματα ακινήτων των αποσβέσεων και των δαπανών συντήρησής τους χωρίς παραστατικά.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112397164
Στα επαγγέλματα επιστημόνων ο 2ος γύρος «απελευθερώσεων»
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ Η ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΩΝ, ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ, ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ, ΟΡΚΩΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μείωση αμοιβών συμβολαιογράφων, δικηγόρων, μηχανικών, δικαίωμα ίδρυσης δικηγορικών εταιρειών, αλλά και δημοσιοποίηση πλήρους λίστας των εκατοντάδων προς απελευθέρωση «κλειστών» επαγγελμάτων ζητεί η Κομισιόν από την Ελλάδα, στην έκθεση αξιολόγησης που είδε προχθές το φως της δημοσιότητας για την 6η δόση.
Καθιστά σαφές ότι ήδη η κυβέρνηση στις συζητήσεις με την τρόικα έχει δεσμευθεί για αλλαγές, κάνει λόγο για παραβίαση του κοινοτικού δικαίου και για μεγάλες καθυστερήσεις.
Κάνει... φύλλο και φτερό το νόμο για τα κλειστά επαγγέλματα, ασκώντας οξεία κριτική σχεδόν για το σύνολο των παρεμβάσεων και κάνει λόγο για ομάδες συμφερόντων. Ζητεί αλλαγές στο νόμο, επικαιροποίηση όσων κανονισμών και εγκυκλίων έχουν ήδη εκδοθεί και άμεση έκδοση των ρυθμίσεων που εκκρεμούν, ώστε να παραμείνουν περιορισμοί μόνο για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής, ο νέος νόμος για τα κλειστά επαγγέλματα δεν είναι πλήρως αποτελεσματικός. Δεν έχουν αρθεί οι περιορισμοί στην άσκηση, κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από τον προηγούμενο Ιούλιο.
Αναφέρει ότι η μεταβατική περίοδος (από τον Απρίλιο) δεν χρησιμοποιήθηκε αποτελεσματικά για την καθιέρωση των απαιτούμενων τροποποιήσεων και «υπήρξαν πιέσεις από ομάδες συμφερόντων να επαναφέρει περιορισμούς και τις ιδιαιτερότητες του συστήματος αδειοδότησης των διαφόρων επαγγελμάτων».
«Δεν προχωρήσατε αρκετά»
Η τρόικα ζητεί:
1 Για τα 5 ονοματιζόμενα επαγγέλματα (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες και ορκωτοί λογιστές) να γίνουν «περαιτέρω αλλαγές στο νόμο», καθώς ο αντίκτυπος αυτής της πρόσφατης μεταρρύθμισης σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων επαγγελμάτων «δεν έχει ακόμα προχωρήσει αρκετά».
Ως παράδειγμα η Επιτροπή αναφέρει ότι η τρόικα στον έλεγχό της διαπίστωσε ότι ο νόμος δεν έφερε αποτελεσματική μείωση των αμοιβών των συμβολαιογράφων στην Ελλάδα, «οι οποίες παραμένουν αρκετά πάνω από αυτές που χρεώνονται σε άλλες χώρες της Ε.Ε. που έχουν το ίδιο σύστημα αμοιβών».
Μάλιστα η Κομισιόν εκφράζει την ικανοποίησή της για τη δέσμευση που, όπως αναφέρει, έδωσε στην τρόικα η ελληνική κυβέρνηση «να μειώσει σημαντικά τις αμοιβές των συμβολαιογράφων και να αυξήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ τους».
Οσον αφορά τους δικηγόρους, η Επιτροπή δέχεται ότι ο νόμος έχει εξαλείψει τους γεωγραφικούς περιορισμούς για μεμονωμένους δικηγόρους. Ωστόσο προσθέτει ότι δεν έχει καταφέρει να καταργήσει τις ελάχιστες αμοιβές, με το πρόσχημα των νομικών εξόδων και των ποσών αναφοράς. Επιπλέον, η Επιτροπή αναφέρει ότι η μεταρρύθμιση «φαίνεται να παραβιάζει το δίκαιο της Ε.Ε. αναφορικά με την ελευθερία του ατόμου να λειτουργεί δικηγορικά γραφεία στην Ελλάδα».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι ο νόμος «κάνει ελάχιστα για την αλλαγή του μηχανισμού διαμόρφωσης τιμών των μηχανικών και αρχιτεκτόνων».
Προσθέτει ότι «όπως και στο νομικό επάγγελμα, τα έξοδα εκ των πραγμάτων θα έχουν το ρόλο των ελάχιστων αμοιβών, καθώς το σύστημα της καταβολής των κοινωνικών εισφορών και τελών στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος θέτει σε μειονεκτική θέση τους μηχανικούς που θα συμφωνήσουν σε χαμηλότερες τιμές με τους πελάτες τους».
Επιπλέον, συνεχίζει, «οι ισχύοντες κανονισμοί μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα για τους μηχανικούς και πελάτες να συμφωνήσουν σχετικά με τιμές κάτω από το νόμιμο τέλος, αφού περιπτώσεις με ασυνήθιστα χαμηλές αμοιβές, που θα συμφωνηθούν μεταξύ του μηχανικού και του πελάτη του, μπορεί να ερευνηθούν και να τιμωρούνται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας».
Αναζητούν τους υπόλοιπους
2 Για τα μη κατονομαζόμενα επαγγέλματα, να αποσαφηνιστεί το πεδίο εφαρμογής του νόμου με την άμεση δημοσιοποίηση ενός «πλήρους καταλόγου των νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων ή οικονομικών δραστηριότητων που επηρεάζονται από αυτό το νόμο», ώστε να υπάρξει βεβαιότητα στους παρόχους υπηρεσιών και των αρμόδιων αρχών.
Οι κανονισμοί που διέπουν αυτά τα επαγγέλματα και δραστηριότητες πρέπει να εξεταστούν και να τροποποιηθούν προς το συμφέρον της ασφάλειας δικαίου.
Επιπλέον, η εφαρμογή των κανονισμών και των υπουργικών εγκυκλίων πρέπει να επικαιροποιηθεί με ταχύτητα προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η μεταρρύθμιση μπορεί να πάρει πλήρη ισχύ, αναφέρει η Επιτροπή
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=319920
Με βάση τα όσα αναφέρονται στην έκθεση αξιολόγησης της Κομισιόν, η κυβέρνηση συμφώνησε να προχωρήσει στην εφαρμογή των ακόλουθων δημοσιονομικών μέτρων και «παρεμβάσεων:
1. Κατάργηση των φορολογικών απαλλαγών και των ειδικών καθεστώτων που ισχύουν στη φορολογία των εισοδημάτων από επιχειρηματικές δραστηριότητες και στον ΦΠΑ, καθώς και εξομοίωση των φορολογικών επιβαρύνσεων στα ατομικά εισοδήματα από την εκμετάλλευση ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων. Τα μέτρα αυτά θα οδηγήσουν σε σημαντικές αυξήσεις των φορολογικών επιβαρύνσεων των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς σημαίνουν ότι θα περιοριστούν τα ποσοστά αποσβέσεων και οι εκπτώσεις δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα των εταιριών, ενώ θα καταργηθούν και οι μειωμένοι συντελεστές φορολόγησης των κερδών που ισχύουν για όσες επιχειρήσεις βρίσκονται σε νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Επίσης, με τα μέτρα αυτά θα καταργηθούν οι μειωμένοι κατά 30% συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν για τα νησιά του Αιγαίου και τα ειδικά ευνοϊκά καθεστώτα ΦΠΑ για αγρότες και ψαράδες και θα επιβληθούν περαιτέρω αυξήσεις στους φόρους επί των εισοδημάτων από ακίνητα.
2. Μείωση με κάθε τρόπο του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων από τους 775.994 που ήταν στο τέλος του 2010 στους 602.472 μέχρι το τέλος του 2014. Ο συνολικός αριθμός των υπαλλήλων και των λειτουργών του Δημοσίου προβλέπεται, δηλαδή, να μειωθεί κατά 173.522 άτομα, μέσω της επιτάχυνσης των συνταξιοδοτήσεων που προκαλούν οι συνεχείς κυβερνητικές εξαγγελίες για επαχθέστερα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά καθεστώτα, μέσω της εφαρμογής του κανόνα «1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις» μέχρι το 2014, μέσω της εργασιακής εφεδρείας και των απολύσεων. Ήδη για το 2011 προβλέπεται συνολική μείωση της απασχόλησης στο στενό δημόσιο τομέα κατά 67.214 άτομα. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι, όπως σημειώνουν οι επιθεωρητές, με δεδομένο τον αριθμό των αποχωρήσεων το 2010 (53.336), ο κανόνας «1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις» επέτρεπε 5.333 προσλήψεις καθ’ όλη τη διάρκεια του 2011, ωστόσο το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2011 ο αριθμός των προσλήψεων εκτιμάται ότι ήταν 10.862!
3. Αποδυνάμωση του ρόλου της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης εργασίας στην προστασία των στοιχειωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με σκοπό τη μείωση των κατώτατων ορίων αποδοχών! Οι επιθεωρητές αποκαλύπτουν ότι ο διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους που δεσμεύτηκε να προωθήσει η κυβέρνηση θα περιλαμβάνει στο θεματολόγιό του όχι μόνο τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους εργασίας, αλλά όλες τις παραμέτρους που καθορίζουν το κόστος εργασίας, δηλαδή και το ρόλο της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και τα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων στον ιδιωτικό τομέα!
4. Περαιτέρω περικοπές στις επικουρικές συντάξεις, βάσει ρυθμίσεων που θα περιλαμβάνονται σε νέο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο. Οι ρυθμίσεις θα προβλέπουν την εξομοίωση των επικουρικών συντάξεων όλων των Ταμείων και την αυστηρή σύνδεση των συντάξεων αυτών με το ύψος των εισφορών. Επιπλέον, θα προβλέπονται καταργήσεις και συγχωνεύσεις επικουρικών ταμείων.
http://grfreedom.blogspot.com/2011/10/2014-170000.html
- Δημόσιος τομέας: Η Κομισιόν διαπιστώνει ότι το σχέδιο για την κατανομή των προσλήψεων και του διαθέσιμου προσωπικού, βάσει της αναλογίας “μία πρόσληψη ανά δέκα αποχωρήσεις” για το 2011, δεν ετοιμάστηκε και ότι ενώ οι αποχωρήσεις δημοσίων υπαλλήλων ήταν πέρσι 53.336 και συνεπώς ο κανόνας “1 προς 10” θα επέτρεπε 5.333 προσλήψεις στο σύνολο του 2011, τα δύο πρώτα τρίμηνα της φετινής χρονιάς οι προσλήψεις εκτιμάται ότι έφθασαν τις 10.862.
- Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Υπογραμμίζεται ότι στα τέλη Αυγούστου είχαν συσσωρευτεί 6,5 δισ. ευρώ από το 2010 και προηγούμενα έτη, ενώ από τον Ιανουάριο ως τον Αύγουστο του 2011 οι οφειλές αυξήθηκαν κατά 1,2 δισ. ευρώ.
- Κλειστά επαγγέλματα: Εκκρεμούν συμφωνημένες δράσεις, ιδίως για τους συμβολαιογράφους, τους δικηγόρους και τους μηχανικούς, και ζητούνται περισσότερες αλλαγές.
- Εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις: Ο όγκος των υποθέσεων που εκκρεμούν σε όλες τις βαθμίδες της δικαιοσύνης έχει ζητηθεί να μειωθεί κατά τουλάχιστον 15% φέτος (27.000 υποθέσεις). Ωστόσο η κυβέρνηση “δεν έχει συντάξει κανένα επίσημο σχέδιο” και απλώς δηλώνει αισιόδοξη για την επίτευξη του στόχου.
- Εκτέλεση του προϋπολογισμού: “Δεδομένων των αποκλίσεων στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα μέτρα λιτότητας. Ωστόσο, οι προβολές δείχνουν ότι η ‘οροφή’ για το έλλειμμα του 2011 θα ξεπεραστεί”.
- Συγχωνεύσεις/Καταργήσεις οργανισμών: Η σχετική νομοθεσία ψηφίστηκε, “αλλά η εξοικονόμηση πόρων που αναμενόταν από τη μεταρρύθμιση αυτή θα είναι χαμηλότερη της πρόβλεψης στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα”.
- Νέο φορολογικό σύστημα: “Η μεταρρύθμιση αυτή αναβάλλεται για το τέλος του χρόνου, για να διασφαλιστούν αλλαγές που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη στο φορολογικό οικοδόμημα και με ουδέτερο αποτέλεσμα στα έσοδα”.
- Τράπεζες: Ενώ η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να θέσει με νόμο όλους τους τραπεζοϋπαλλήλους υπό το ίδιο καθεστώς εργασίας και αμοιβών, ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των τραπεζών, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει πράξη.
- Ιδιωτικοποιήσεις: “Το κριτήριο επίδοσης για τα τέλη Σεπτεμβρίου δεν πληρείται, ενώ οι προβολές δείχνουν ότι ούτε ο στόχος για τα τέλη Δεκεμβρίου (5 δισ. ευρώ) θα επιτευχθεί”. Επίσης, αναφέρεται ότι η γενική γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας συστάθηκε αλλά ουσιαστικά δεν έχει αναλάβει δράση.
- Μεταφορές: Διαπιστώνεται ότι το “σπάσιμο” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η προετοιμασία της για ιδιωτικοποίηση δεν έχουν προχωρήσει και “είναι απίθανο η ιδιωτικοποίηση να γίνει έως το τέλος του έτους”. Επίσης, δεν έχει προχωρήσει το σχέδιο για την ομαδοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων (έπρεπε να ήταν έτοιμο ως τον Σεπτέμβριο) προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή τους, και δεν έχει υποβληθεί η μελέτη για τις δυνατότητες απελευθέρωσης των οδικών μεταφορών επιβατών (ΚΤΕΛ).
- Ενέργεια: Η κυβέρνηση έπρεπε να οριστικοποιήσει ήδη από τον Ιούνιο μέτρα για τη διασφάλιση της εισόδου τρίτων στη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή και από τον Ιούλιο να νομοθετήσει τη διαχείριση των υδροηλεκτρικών μονάδων από ανεξάρτητο σώμα. Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Το ίδιο συνέβη και με το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, με έμφαση στη Ρόδο και την Κρήτη.
- Απορρόφηση κονδυλίων της ΕΕ: Ο στόχος για το πρώτο εξάμηνο του 2011 επιτεύχθηκε μόλις κατά 50% περίπου.
Πιο αναλυτικά, η τρόικα καταγράφει τις ακόλουθες καθυστερήσεις ή αστοχίες:
- Η γενική γραμματεία για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου παραμένει στα χαρτιά.
- Δεν τηρείται ο κανόνας της μιας πρόσληψης για κάθε δέκα αποχωρήσεις από το Δημόσιο.
- Με βήμα σημειωτόν προχωρεί η μεταρρύθμιση του συστήματος της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
- Δεν είναι ακόμη διαθέσιμη η αναλογιστική μελέτη για το σύστημα επικουρικής ασφάλισης.
- Δεν έχει ακόμη θεσμοθετηθεί το νομικό πλαίσιο για τις χρήσεις γης.
- Εκκρεμούν οι συγχωνεύσεις ΔΟΥ και κλείσιμο 200 εφοριών.
- Δεν κατέστη δυνατή η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών έως το τέλος του 2011, ούτε όμως έγινε σεβαστή η δέσμευση ότι δεν θα συσσωρευτούν νέες οφειλές.
- Δεν έχουν ακόμη μειωθεί τα μπόνους των τραπεζικών στελεχών.
- Δεν έχει νομοθετηθεί η υπαγωγή όλων των τραπεζοϋπαλλήλων σε καθεστώς ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας της τράπεζας.
- Δεν έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες ρυθμίσεις για την πλήρη απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.
- Αναμένεται ακόμη, ίσως είναι έτοιμη στο τέλος του μήνα, η λίστα με τα βαρέα και ανθυγιεινά.
- Ακόμη δεν έχει καταρτιστεί έκθεση ? μελέτη για την ανάπτυξη του τουρισμού.
- Εκκρεμεί νομοθεσία για το κόστος και τον χρόνο έκδοσης άδειας τουριστικών λεωφορείων, σε χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τις 20 μέρες.
- Απίθανο να γίνει φέτος η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
- Δεν έχει ακόμη καταρτιστεί η μελέτη για το πώς μπορούν να καταστούν βιώσιμα τα περιφερειακά αεροδρόμια ώστε να ιδιωτικοποιηθούν.
- Δεν υπάρχει καν έκθεση για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ.
- Δεν έχει διασφαλιστεί η πρόσβαση τρίτων στην παραγωγή λιγνιτικών μονάδων.
- Δεν έχει περάσει με νόμο η διαχείριση των υδάτινων πόρων σε ανεξάρτητο φορέα.
- Δεν έχει ακόμη υπάρξει νομοθεσία για να μειωθούν οι προθεσμίες και η απλοποίηση διαδικασιών για απαλλοτριώσεις.
- Μεγάλες καθυστερήσεις εντοπίζονται στη διαδικασία απλοποίησης των δικαστικών διαδικασιών.
______________________________________________
είναι η πρώτη αξιολόγηση από τις 5 που δεν είχα κουράγιο να κάτσω να διαβάσω...
ελπίζω να μαζέψω...
No comments:
Post a Comment