Ανοιξαν την Τρίτη οι οικονομικές προσφορές των Cosco και Hutschison για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
Η πρόταση της Cosco υπερέχει, καθώς προσφέρει 4,305 δισ. ευρώ έναντι 4,063 δισ. ευρώ της κοινοπραξίας της Hutschison στην οποία συμμετέχει και η Alapis. Σημειώνεται πως το ελάχιστο εγγυημένο ποσό ήταν τα 3,4 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΛΠ:
To συνολικό αντάλλαγμα, περιλαμβανομένων προκαταβολής και ενοικίων, το οποίο προσέφεραν οι δύο υποψήφιοι για 35 έτη ανέρχεται σε: - 4.305 εκατ. ευρώ για την Cosco Pacific ltd, εκ του οποίου ποσοστό 79% εγγυημένο, πλέον επενδύσεων ύψους 620 εκατ. ευρώ. - 4.063 εκατ. ευρώ για την ένωση των εταιρειών HPH ltd, HPI sarl, Alapis AEBE & ΛΥΔ ΑΕ, εκ του οποίου ποσοστό 75% εγγυημένο, πλέον επενδύσεων ύψους 354 εκατ. ευρώ.Η Επιτροπή Διαγωνισμού σε επόμενες συνεδριάσεις θα εξετάσει περαιτέρω τις προσφορές και θα συντάξει πρακτικό το οποίο θα υποβληθεί στο ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου.
Οι ανωτέρω διαδικασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε απόλυτη συμφωνία τόσο με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, όσο και με τις δεσμεύσεις του υπουργού Εμπ.Ναυτιλίας εντός του Ιουνίου.
Ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε ότι το προσφερόμενο τίμημα είναι εφτά φορές παραπάνω από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ και σε ετήσια απόδοση 17 φορές περισσότερο από τα ετήσια κέρδη του Οργανισμού. Το επόμενο διάστημα, όπως είπε, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου και τον επόμενο μήνα θα προχωρήσει και η διαδικασία για τον ΟΛΘ. Ο κ. Βουλγαράκης τόνισε ότι επιβεβαιώνεται η κυβερνητική πολιτική και πως έγινε ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα για να γίνει η Ελλάδα στρατηγικό κέντρο της ΝΑ Ευρώπης.
Παγκόσμια πρωτοτυπία χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου την εκχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων κλπ. σε ξένες επιχειρήσεις, θέτοντας ταυτόχρονα το ερώτημα αν με αυτού του είδους τις παραχωρήσεις εξυπηρετείται η εθνική οικονομία.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ o Παναγιώτης Λαφαζάνης σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κ. Βουλγαράκη δήλωσε: «Είναι πρωτοφανές και εξοργιστικό ότι ο αρμόδιος υπουργός της κυβέρνησης σπεύδει, ενώ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, να εγκωμιάσει την προσφορά της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά. Η κυβέρνηση λειτουργεί έτσι ως 'πρακτορείο' της κινεζικής κρατικής εταιρείας σε ένα εικονικό διαγωνισμό που είχε προκαθορισμένη κατάληξη, ενώ κατά αυτό τον τρόπο το ελληνικό δημόσιο ακυρώνει στην πράξη τη δυνατότητά του για περαιτέρω διαπραγμάτευση του προσφερόμενου τίμηματος».
Newsroom ΔΟΛ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment