22.9.10

ΙΟΒΕ: Οφελος 1,5 δισ. από την απελευθέρωση

Σημαντική μείωση των κομίστρων οδικών εμπορευματικών μεταφορών (1,5% έως 2,5% ετησίως), αύξηση επιχειρήσεων του κλάδου, ενίσχυση της παραγωγικότητας και της απασχόλησης (2% έως 4% ετησίως) αλλά και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, θα επιφέρει η απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε ο κλάδος να γίνει ανταγωνιστικός.Δεν είναι τυχαίο ότι το όφελος για την οικονομία από την απελευθέρωση του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Γαλλίας, των ΗΠΑ και του Μεξικού, εκτιμάται μεταξύ 700 εκατ. ευρώ και 1,5 δισ. ευρώ.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ με θέμα: «Η κλειστή αγορά φορτηγών Δ.Χ., προβλήματα και προοπτικές» επισημαίνει ότι στην Ελλάδα το ισχύον θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την έκδοση αδειών έχει ως αποτέλεσμα μία σειρά αλυσιδωτών επιπτώσεων, που συμβάλλουν σημαντικά στη διατήρηση πεπαλαιωμένων οχημάτων στην κυκλοφορία και τη σημαντική διείσδυση των μεταχειρισμένων οχημάτων στο σύνολο της αγοράς.

Ειδικότερα, η μέση ηλικία του στόλου βαρέων φορτηγών επιδεινώθηκε κατά τη δεκαετία 1980-90, με αποτέλεσμα από 11,5 έτη να βρεθεί στα 16,5 έτη στο τέλος της συγκεκριμένης περιόδου. Στο τέλος του 2005, η μέση ηλικία του στόλου ήταν 17,9 έτη.Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ποσοστό 40,4% του στόλου αποτελείται από οχήματα ηλικίας άνω των 20 ετών. Οι επόμενες χώρες -Βέλγιο και Πορτογαλία- παρουσιάζουν μέσους όρους 11,2 έτη (καλύτερους κατά 6,7 έτη).

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=61405147

No comments: