Κανένα από αυτά δεν θα είναι κάτω των 300 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι επενδύσεις το 2011 θα αγγίξουν τα 2,5 δισ. ευρώ, ποσό υψηλότερο από τις ξένες επενδύσεις ύψους 2,4 δισ. που προσείλκυσε πέρυσι η Ελλάδα. Κατά την «Figaro» μάλιστα, η οποία επικαλείται δηλώσεις στενού συνεργάτη του κ. Παμπούκη, στόχος του Έλληνα υπουργού είναι οι επενδύσεις του χρόνου να φτάσουν με τη βοήθεια του «Fast Track» τουλάχιστον τα 5 δισ. ευρώ.
Κορυφαία θέση ανάμεσα στα έργα που αναμένεται να τρέξουν από του χρόνου θα έχουν οι επενδύσεις σε ΑΠΕ, και συγκεκριμένα εκείνες που ξεμπλόκαραν το τελευταίο διάστημα χάρη στις προσπάθειες της ΡΑΕ (διασύνδεση νησιών Β. Αιγαίου από Iberdrola- Ρόκα, τα φωτοβολταικά της αμερικανικής SunRay στην Αιτωλοακαρνανία, τα υβριδικά της γαλλικής EDF στην Κρήτη και το υβριδικό της Ελλάκτωρ στη Λέσβο)
Κι άλλοι Ελληνο- Κινεζικοί «γάμοι» ενόψει…
Αναφερόμενος στην προσεχή επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Βεν Τζιαμπάο στην Αθήνα στις 2 Οκτωβρίου, ο κ. Παμπούκης προέβλεψε ότι Κίνα και Ελλάδα είναι κοντά στο να καταλήξουν σε νέες επενδυτικές συμφωνίες στον τομέα των μεταφορών. Ταυτόχρονα επεσήμανε ότι εκτός από το έντονο κινεζικό ενδιαφέρον υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές και από τη Ρωσία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τις χώρες του Περσικού Κόλπου και τη Γερμανία.
Αναφορικά με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2013, ο κ. Παμπούκης δήλωσε ότι σε ορισμένους τομείς, όπως είναι τα καζίνα, το κράτος θα εκχωρήσει τη συμμετοχή του, και σε άλλους, όπως εκείνοι που σχετίζονται με τους φυσικούς πόρους, θα ασκεί τον έλεγχο μέσω μειοψηφικών πακέτων ώστε να εξασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον.
Συνάντηση με Αταλί
Στο Παρίσι ο κ. Παμπούκης συναντήθηκε με τον οικονομολόγο Ζακ Αταλί, που ήταν σύμβουλος του γάλλου πρωθυπουργού Μιτεράν, και τον οικονομολόγο Ντανιέλ Κοέν. «Χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις», δήλωσε ο κ. Παμπούκης, «σε όλους τους τομείς: την ενέργεια, τους υδάτινους πόρους, τις μεταφορές, τα λιμάνια όπου το κράτος διατηρεί την πλειοψηφία, ώστε να καταστεί η χώρα ανταγωνιστική. Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει, όπως υπογράμμισε, η επένδυση ύψους 3,4 δισ. ευρώ της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
_____________
Τα 5δισ. είναι μάλλον λίγα όταν όλα είναι 67... Δεν θα είναι λίγα εάν είναι μόνο ΑΞΕ.
υ.γ. φίγκαρο φίγκαρο φίγκαρο!!!
No comments:
Post a Comment