Νομοθετική ρύθμιση υπέρ των ιδιοκτητών βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, στο πλαίσιο της συζήτησης στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Σύμφωνα με την εν λόγω τροπολογία, αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ το ύψος της εφάπαξ εισφοράς που καταβάλλουν υπέρ του δημοσίου όσοι πρόκειται, έως την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, σε μία τριετία να αγοράσουν άδεια φορτηγού υγρών καυσίμων.
Πρακτικά, το αρχικό νομοσχέδιο προέβλεπε εισφορά για απόκτηση άδειας βυτιοφόρου:
- 20.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους.
Πλέον, για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους, η εισφορά αυξάνεται στις 3.000 ευρώ. Αυξάνονται δηλαδή τα εμπόδια για την είσοδο νέων παικτών στην αγορά διακίνησης υγρών καυσίμων, καθώς πλέον η άδεια βυτιοφόρων είναι κατά 41.000 ευρώ ακριβότερη.
Όσον αφορά την εισφορά για την αγορά άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης παραμένει στις:
- 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι επτά τόνους
- 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους 40 τόνους
Σύμφωνα με την εν λόγω τροπολογία, αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ το ύψος της εφάπαξ εισφοράς που καταβάλλουν υπέρ του δημοσίου όσοι πρόκειται, έως την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, σε μία τριετία να αγοράσουν άδεια φορτηγού υγρών καυσίμων.
Πρακτικά, το αρχικό νομοσχέδιο προέβλεπε εισφορά για απόκτηση άδειας βυτιοφόρου:
- 20.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους.
Πλέον, για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους, η εισφορά αυξάνεται στις 3.000 ευρώ. Αυξάνονται δηλαδή τα εμπόδια για την είσοδο νέων παικτών στην αγορά διακίνησης υγρών καυσίμων, καθώς πλέον η άδεια βυτιοφόρων είναι κατά 41.000 ευρώ ακριβότερη.
Όσον αφορά την εισφορά για την αγορά άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης παραμένει στις:
- 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι επτά τόνους
- 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους 40 τόνους
Όσον αφορά τα αιτήματα των αυτοκινητιστών που άπτονται ασφαλιστικών, συνταξιοδοτικών, αλλά και αναπτυξιακών ζητημάτων, οι υφυπουργοί Οικονομικών, Δ.Κουσελάς, Εργασίας, Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης, Παναγιώτης Ρήγας δεσμεύτηκαν ότι το νομοσχέδιο θα εξασφαλίζει την υλοποίησή τους.
Οι συνδικαλιστές ζητούσαν την εξίσωση της σύνταξης όσων έχουν κατοχυρώσει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τους παλαιότερους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, φορολογικές ελαφρύνσεις, όπως και την υπαγωγή του κλάδου τους στον αναπτυξιακό νόμο.
Ωστόσο, στα αιτήματα των συνδικαλιστών για επιμήκυνση κατά δύο έτη της μεταβατικής περιόδου, δηλαδή από μία τριετία σε μία πενταετία, δεν υπήρξε καμία υποχώρηση, με τον κ. Ρέππα να διευκρινίζει από το βήμα της Βουλής ότι «στο μόνο που δεν πρόκειται να συμπέσει η κυβέρνηση με τους μεταφορείς, είναι σε ότι αφορά το μεταβατικό στάδιο».
Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητιστές συνεδριάζουν σήμερα, προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα κλιμακώσουν, ενώ φορτηγά και βυτιοφόρα παραμένουν και σήμερα ακινητοποιημένα στους δρόμους.
Ας σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής με στήριξη τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας.
Η αξιωματική αντιπολίτευση πρόκειται να καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του νομοσχεδίου, ενώ στο πλαίσιο της χθεσινής συζήτησης, ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας ανέφερε ότι «είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας».
Το ΚΚΕ έκανε λόγο για δημιουργία καρτέλ, ενώ ο Π. Λαφαζάνης από τον ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων» Το ΛΑΟΣ δια του εισηγητή του Κώστα Αϊβαλιώτη έκανε λόγο για «νομοσχέδιο φερετζέ πίσω από το οποίο προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση».
Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί και σήμερα το μεσημέρι στη Βουλή, όπου το «παρών» θα δώσουν οι κοινωνικοί φορείς.
http://www.capital.gr/News.asp?id=1047022
No comments:
Post a Comment