Καταψήφισε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Κουρουπλής, τη ρύθμιση για το νέο πακέτο κρατικών εγγυήσων προς τις τράπεζες ύψους 30 δισ. ευρώ, κατά την ονομαστική ψηφοφορία επί των ρυθμίσεων για την χορήγηση των πρόσθετων εγγυήσεων προς τις τράπεζες και για την αναβάθμιση του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους έναντι του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των κρατικών διαθεσίμων στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τη ρύθμιση για τις κρατικές εγγυήσεις προς τις τράπεζες (άρθρο 19 του νομοσχεδίου για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) υπερψήφισαν 231 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, με εξαίρεση τον Παναγιώτη Καμμένο (ΝΔ) και τον Παναγιώτη Κουρουπλή (ΠΑΣΟΚ) που την καταψήφισαν.
Υπέρ τάχθηκαν επίσης οι ανεξάρτητοι βουλευτές που ανήκουν στην «Δημοκρατική Συμμαχία».
Τη ρύθμιση για τον ΟΔΔΗΧ (άρθρο 5 του νομοσχεδίου) υπερψήφισαν 155 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Κατά των δύο ρυθμίσεων τάχθηκαν τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές που ανήκουν στη Δημοκρατική Αριστερά.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1968987
________________________________________________
Για την ιστορία
Άρθρο 19
Προϋποθέσεις ενίσχυσης και μέρισμα πιστωτικών
ιδρυμάτων
1. Τα ποσά που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της
παραγράφου 1 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν.
3723/ 2008 (Α΄ 250), έτσι όπως αυτά τροποποιήθηκαν α-
πό την παράγραφο 8 του άρθρου τέταρτου του ν.
3845/2010 (Α΄ 65) και από το άρθρο 7 του ν. 3872/2010
(Α΄ 148) αυξάνονται κατά τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ
αντίστοιχα, προκειμένου να αποτραπούν προβλήματα
ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας.
2. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1
του άρθρου 2 του ν. 3723/2008 προστίθεται παράγραφος
ως εξής:
«Προϋπόθεση για την παροχή του πρόσθετου ποσού
ενίσχυσης ύψους τριάντα δισεκατομμυρίων ευρώ, απο-
τελεί η υιοθέτηση και εφαρμογή σχεδίων για μεσοπρό-
θεσμες ανάγκες χρηματοδότησης ανά πιστωτικό ίδρυμα,
το οποίο βεβαιώνεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Η
προετοιμασία, η ολοκλήρωση και η εφαρμογή των εν λό-
γω σχεδίων, τελούν υπό την εποπτεία της Τράπεζας της
Ελλάδος και προϋποθέτουν την έγκριση της ίδιας και της
Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, σε συνεργασία με την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Τα-
μείο.»
3. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.
3723/2008 αντικαθίσταται ως εξής: «Ο εκπρόσωπος αυ-
τός έχει το δικαίωμα αρνησικυρίας στη λήψη αποφάσε-
ων με στρατηγικό χαρακτήρα ή αποφάσεων με τις οποί-
ες μεταβάλλεται ουσιωδώς η νομική ή χρηματοοικονομι-
κή κατάσταση της Τράπεζας και για την έγκριση των ο-
ποίων απαιτείται απόφαση της συνέλευσης των μετόχων
ή απόφαση για τη διανομή μερισμάτων και την πολιτική
παροχών προς τον Πρόεδρο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο
και τα λοιπά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς
και τους Γενικούς Διευθυντές και τους αναπληρωτές
τους, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ή εφόσον
κρίνει ότι η απόφαση αυτή δύναται να θέσει σε κίνδυνο
τα συμφέροντα των καταθετών ή να επηρεάσει ουσιω-
δώς τη φερεγγυότητα και την εύρυθμη λειτουργία της
Τράπεζας.»
4. Το όγδοο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 1
του ν. 3723/2008, αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο εκπρόσωπος έχει ελεύθερη πρόσβαση στα βιβλία
και στοιχεία, στις εκθέσεις αναδιάρθρωσης και βιωσιμό-
τητας, στα σχέδια για μεσοπρόθεσμες ανάγκες χρημα-
τοδότησης της Τράπεζας, καθώς επίσης και σε στοιχεία
που αφορούν το επίπεδο παροχής χορηγήσεων στην
πραγματική οικονομία».
5. Στην περίπτωση διανομής μερίσματος για τη χρήση
2010, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του παρό-
ντος, η διανομή μερίσματος περιορίζεται αποκλειστικά
στη διανομή μετοχών. Οι μετοχές αυτές δεν πρέπει να
προέρχονται από επαναγορά.
και
Άρθρο 5
Σκοπός του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου
Χρέους (ΟΔΔΗΧ)
Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 2628/1998
(Α΄ 151) αντικαθίστανται και προστίθεται παράγραφος 4
ως εξής:
«2. Σκοπός του Οργανισμού είναι η μέριμνα για τη
χρηματοδότηση του Δημοσίου, η βελτιστοποίηση του κό-
στους δανεισμού και η επίτευξη της καλύτερης δυνατής
διάρθρωσης (ως προς τη σύνθεση και χρονική διάρκεια)
του δημοσίου χρέους ανάλογα με τις ανάγκες της xώρας
και τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες.
Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού ο Ορ-
γανισμός:
α) Καταστρώνει το Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχεί-
ρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου σε ευρώ και άλ-
λα νομίσματα σε ετήσια βάση, και αν απαιτείται για άλλο
χρονικό διάστημα, αφού λάβει υπόψη το Μεσοπρόθεσμο
Πλαίσιο Δημοσιονομικής Διαχείρισης, τον Κρατικό Προϋ-
πολογισμό και τις χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσί-
ου σύμφωνα με τις προβλέψεις και τις εκτιμήσεις του Γε-
νικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.).Το εν λόγω
Πρόγραμμα εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομικών.
β) Προβαίνει, με βάση το Πρόγραμμα Δανεισμού και
Διαχείρισης Χρέους, που έχει εγκριθεί από τον Υπουργό
Οικονομικών, σε έρευνα των αγορών εσωτερικού και ε-
ξωτερικού, στην αξιολόγηση προτάσεων για τη διενέρ-
γεια του δανεισμού και τη διαχείριση του δημοσίου χρέ-
ους και μεριμνά για τη διατήρηση επαρκών κατά περί-
πτωση ταμειακών διαθεσίμων.
γ) Αναλαμβάνει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό
του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα και με τις διατάξεις
των άρθρων 2 και 64 του ν. 2362/1995 (Α΄ 247) και της
απόφασης του Υπουργού Οικονομικών της παραγράφου
2 του άρθρου 12:
αα) την εκτέλεση του Προγράμματος Δανεισμού και
Διαχείρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου με τη σύ-
ναψη δανείων και τη διεξαγωγή εκδόσεων τίτλων μέσω
δημοπρασιών και αναδοχών και οποιαδήποτε άλλη ενέρ-
γεια απαιτείται για την αποτελεσματική εκτέλεση του
Προγράμματος αυτού, με μέσα που ο Οργανισμός κρίνει
προσφορότερα ώστε να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση
του κόστους δανεισμού και εξασφάλιση των εκάστοτε
χρηματοδοτικών αναγκών του Ελληνικού Δημοσίου. Για
την επίτευξη του παραπάνω έργου ο Οργανισμός προ-
βαίνει περαιτέρω στην οργάνωση παρουσιάσεων προς
τραπεζικά ιδρύματα και χρηματοοικονομικούς οργανι-
σμούς, επενδυτές και οργανισμούς αξιολόγησης πιστο-
ληπτικής ικανότητας, σε ανακοινώσεις και παρουσιάσεις
σε διεθνή έντυπα και σε σύνταξη και επιμέλεια πληρο-
φοριακών δελτίων και εντύπων με υλικό σχετικό με το
δημόσιο χρέος και τις οικονομικές εξελίξεις και προοπτι-
κές της χώρας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες
του Υπουργείου Οικονομικών και της Τράπεζας της Ελ-
λάδος,
ββ) τη σύναψη και παρακολούθηση διαχειριστικών
πράξεων παραγώγων και λοιπών χρηματοοικονομικών
προϊόντων επί του συνόλου του χρέους του Ελληνικού
Δημοσίου. Διαχειριστικές πράξεις που έχουν συναφθεί
από άλλες υπηρεσίες περιλαμβανομένων και των διαχει-
ριστικών πράξεων των δανείων του ν.δ. 483/1974 (Α΄
184) περιέρχονται από την έναρξη ισχύος του παρόντος
στον Οργανισμό,
γγ) την παρακολούθηση και στήριξη της δευτερογε-
νούς αγοράς ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου με α-
γορές και πωλήσεις ομολόγων εντός προκαθορισμένων
ορίων, τη σύναψη πράξεων πώλησης ομολόγων με συμ-
φωνία επαναγοράς (repos) και το αντίστροφο (reverse
repos), με σκοπό την ομαλή λειτουργία της αγοράς και
τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης της ρευστότητας του
Δημοσίου,
δδ) την εκτέλεση πράξεων διαχείρισης των ταμειακών
διαθεσίμων του Ελληνικού Δημοσίου, διατηρουμένων
των λοιπών συναφών αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης
Χρηματοδοτικού Προγραμματισμού και Διαχείρισης Κρα-
τικών Διαθεσίμων του Γ.Λ.Κ..
δ) Συντάσσει εκθέσεις προς τον Υπουργό Οικονομικών
για την εξέλιξη του δημόσιου χρέους και υποβάλλει προ-
τάσεις σχετικά με την πολιτική διαχείρισης και διάρθω-
σής του.
ε) Συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Οικονομι-
κών το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους απολογιστική έκθεση
την οποία ο Υπουργός Οικονομικών καταθέτει στη Βου-
λή για ενημέρωση κατά το άρθρο 64 του ν. 2362/1995.
3. Ο Οργανισμός μπορεί, ύστερα από απόφαση του Υ-
πουργού Οικονομικών, να παρέχει συμβουλευτικές υπη-
ρεσίες για τη σύναψη δανείων από την εσωτερική ή εξω-
τερική αγορά των οργανισμών και φορέων του δημόσιου
τομέα, να συντονίζει το χρονικό προγραμματισμό δανει-
σμού τους και να αξιολογεί τις συνέπειες που ανακύ-
πτουν για το δημόσιο χρέος και την εξυπηρέτησή του.
Με όμοια απόφαση μπορεί ο Οργανισμός να αναλαμβά-
νει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό των πιο πάνω
οργανισμών και φορέων τη διαδικασία επιλογής μιας ή
περισσότερων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων για τη
δανειοδότηση αυτών, να διαπραγματεύεται τους όρους
των σχετικών συμβάσεων και να υποβάλει σε αυτούς ο-
λοκληρωμένη πρόταση σύναψης δανείου.
4. Στο πλαίσιο της διαδικασίας παροχής εγγυήσεων
του Ελληνικού Δημοσίου, για τη δανειοδότηση και τη
διαχείριση του χρέους των δημοσίων επιχειρήσεων του
Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314), ο Οργανισμός,
κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην απόφαση του Υπουρ-
γού Οικονομικών που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της
παραγράφου 7 του άρθρου 33 του ν. 3697/2008 (Α΄ 194):
α) γνωμοδοτεί για το είδος του δανεισμού που εξυπη-
ρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες της δημόσιας
επιχείρησης,
β) αναλαμβάνει, ύστερα από ανάθεση της δημόσιας ε-
πιχείρησης, ως εντολοδόχος της και για λογαριασμό
της, τη διαδικασία επιλογής μίας ή περισσότερων τραπε-
ζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή της αλλο-
δαπής, καθώς και τη διαπραγμάτευση των οικονομικών
όρων της χρηματοδότησης, υποβάλλει στη δημόσια επι-
χείρηση ολοκληρωμένη πρόταση για τη σύναψη συμφω-
νίας χρηματοδότησης με την τράπεζα ή το πιστωτικό ί-
δρυμα που θα έχει επιλέξει.»
Από τα επίσημα Πρακτικά της ΡΛΑ΄, 11 Μαΐου 2011, Συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/A-PATAM-pap.pdf
___________________________________________
Συνεπής η ΝΔ με το πρώτο πακέτο για τις τράπεζες..! Η κρατικοποίηση των εγχώριων τραπεζών συνεχίζεται!
Για τον ΟΔΔΗΧ, πρέπει κάποιος να ξέρει τι έγραφε ο 2628/98 μπας και καταλάβει τι ακριβώς τροποποιήθηκε
Ρίχνοντας μια ματιά στα άρθρα 2-3 (τι ίσχυε προηγουμένως - http://www.docman.gr/Download/2865.aspx) έχω την εντύπωση πως ο ΟΔΔΗΧ αναβαθμίζεται κάπως, αυξάνει τις αρμοδιότητές του και μπορεί να παίξει ένα ρόλο όπως η ΔΕΚΑ?!
υ.γ. τόσο πολύ δουλειά έχουν οι 300 που στον 2628/98 έγραφε μέχρι και χθες: "...ετήσιο πρόγραμμα κάλυψης των δανειακών αναγκών του Δημοσίου σε δραχμές και συνάλλαγμα..."
Τώρα είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα επιστρέψουμε στη δραχμή!!!
____________________________________________
Καθώς έριξα και μια ματιά στα σχόλια του ποστ για τη κρατικοποίηση των εγχώριων τραπεζών (4/5/2010), εκεί έγραφα κάτι για ΕΤΕ @ 5 γιούρα....
Τη ρύθμιση για τις κρατικές εγγυήσεις προς τις τράπεζες (άρθρο 19 του νομοσχεδίου για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) υπερψήφισαν 231 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, με εξαίρεση τον Παναγιώτη Καμμένο (ΝΔ) και τον Παναγιώτη Κουρουπλή (ΠΑΣΟΚ) που την καταψήφισαν.
Υπέρ τάχθηκαν επίσης οι ανεξάρτητοι βουλευτές που ανήκουν στην «Δημοκρατική Συμμαχία».
Τη ρύθμιση για τον ΟΔΔΗΧ (άρθρο 5 του νομοσχεδίου) υπερψήφισαν 155 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Κατά των δύο ρυθμίσεων τάχθηκαν τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές που ανήκουν στη Δημοκρατική Αριστερά.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1968987
________________________________________________
Για την ιστορία
Άρθρο 19
Προϋποθέσεις ενίσχυσης και μέρισμα πιστωτικών
ιδρυμάτων
1. Τα ποσά που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο της
παραγράφου 1 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν.
3723/ 2008 (Α΄ 250), έτσι όπως αυτά τροποποιήθηκαν α-
πό την παράγραφο 8 του άρθρου τέταρτου του ν.
3845/2010 (Α΄ 65) και από το άρθρο 7 του ν. 3872/2010
(Α΄ 148) αυξάνονται κατά τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ
αντίστοιχα, προκειμένου να αποτραπούν προβλήματα
ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας.
2. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1
του άρθρου 2 του ν. 3723/2008 προστίθεται παράγραφος
ως εξής:
«Προϋπόθεση για την παροχή του πρόσθετου ποσού
ενίσχυσης ύψους τριάντα δισεκατομμυρίων ευρώ, απο-
τελεί η υιοθέτηση και εφαρμογή σχεδίων για μεσοπρό-
θεσμες ανάγκες χρηματοδότησης ανά πιστωτικό ίδρυμα,
το οποίο βεβαιώνεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Η
προετοιμασία, η ολοκλήρωση και η εφαρμογή των εν λό-
γω σχεδίων, τελούν υπό την εποπτεία της Τράπεζας της
Ελλάδος και προϋποθέτουν την έγκριση της ίδιας και της
Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, σε συνεργασία με την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Τα-
μείο.»
3. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.
3723/2008 αντικαθίσταται ως εξής: «Ο εκπρόσωπος αυ-
τός έχει το δικαίωμα αρνησικυρίας στη λήψη αποφάσε-
ων με στρατηγικό χαρακτήρα ή αποφάσεων με τις οποί-
ες μεταβάλλεται ουσιωδώς η νομική ή χρηματοοικονομι-
κή κατάσταση της Τράπεζας και για την έγκριση των ο-
ποίων απαιτείται απόφαση της συνέλευσης των μετόχων
ή απόφαση για τη διανομή μερισμάτων και την πολιτική
παροχών προς τον Πρόεδρο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο
και τα λοιπά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς
και τους Γενικούς Διευθυντές και τους αναπληρωτές
τους, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ή εφόσον
κρίνει ότι η απόφαση αυτή δύναται να θέσει σε κίνδυνο
τα συμφέροντα των καταθετών ή να επηρεάσει ουσιω-
δώς τη φερεγγυότητα και την εύρυθμη λειτουργία της
Τράπεζας.»
4. Το όγδοο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 1
του ν. 3723/2008, αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο εκπρόσωπος έχει ελεύθερη πρόσβαση στα βιβλία
και στοιχεία, στις εκθέσεις αναδιάρθρωσης και βιωσιμό-
τητας, στα σχέδια για μεσοπρόθεσμες ανάγκες χρημα-
τοδότησης της Τράπεζας, καθώς επίσης και σε στοιχεία
που αφορούν το επίπεδο παροχής χορηγήσεων στην
πραγματική οικονομία».
5. Στην περίπτωση διανομής μερίσματος για τη χρήση
2010, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του παρό-
ντος, η διανομή μερίσματος περιορίζεται αποκλειστικά
στη διανομή μετοχών. Οι μετοχές αυτές δεν πρέπει να
προέρχονται από επαναγορά.
και
Άρθρο 5
Σκοπός του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου
Χρέους (ΟΔΔΗΧ)
Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 2628/1998
(Α΄ 151) αντικαθίστανται και προστίθεται παράγραφος 4
ως εξής:
«2. Σκοπός του Οργανισμού είναι η μέριμνα για τη
χρηματοδότηση του Δημοσίου, η βελτιστοποίηση του κό-
στους δανεισμού και η επίτευξη της καλύτερης δυνατής
διάρθρωσης (ως προς τη σύνθεση και χρονική διάρκεια)
του δημοσίου χρέους ανάλογα με τις ανάγκες της xώρας
και τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες.
Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού ο Ορ-
γανισμός:
α) Καταστρώνει το Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχεί-
ρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου σε ευρώ και άλ-
λα νομίσματα σε ετήσια βάση, και αν απαιτείται για άλλο
χρονικό διάστημα, αφού λάβει υπόψη το Μεσοπρόθεσμο
Πλαίσιο Δημοσιονομικής Διαχείρισης, τον Κρατικό Προϋ-
πολογισμό και τις χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσί-
ου σύμφωνα με τις προβλέψεις και τις εκτιμήσεις του Γε-
νικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.).Το εν λόγω
Πρόγραμμα εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομικών.
β) Προβαίνει, με βάση το Πρόγραμμα Δανεισμού και
Διαχείρισης Χρέους, που έχει εγκριθεί από τον Υπουργό
Οικονομικών, σε έρευνα των αγορών εσωτερικού και ε-
ξωτερικού, στην αξιολόγηση προτάσεων για τη διενέρ-
γεια του δανεισμού και τη διαχείριση του δημοσίου χρέ-
ους και μεριμνά για τη διατήρηση επαρκών κατά περί-
πτωση ταμειακών διαθεσίμων.
γ) Αναλαμβάνει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό
του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα και με τις διατάξεις
των άρθρων 2 και 64 του ν. 2362/1995 (Α΄ 247) και της
απόφασης του Υπουργού Οικονομικών της παραγράφου
2 του άρθρου 12:
αα) την εκτέλεση του Προγράμματος Δανεισμού και
Διαχείρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου με τη σύ-
ναψη δανείων και τη διεξαγωγή εκδόσεων τίτλων μέσω
δημοπρασιών και αναδοχών και οποιαδήποτε άλλη ενέρ-
γεια απαιτείται για την αποτελεσματική εκτέλεση του
Προγράμματος αυτού, με μέσα που ο Οργανισμός κρίνει
προσφορότερα ώστε να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση
του κόστους δανεισμού και εξασφάλιση των εκάστοτε
χρηματοδοτικών αναγκών του Ελληνικού Δημοσίου. Για
την επίτευξη του παραπάνω έργου ο Οργανισμός προ-
βαίνει περαιτέρω στην οργάνωση παρουσιάσεων προς
τραπεζικά ιδρύματα και χρηματοοικονομικούς οργανι-
σμούς, επενδυτές και οργανισμούς αξιολόγησης πιστο-
ληπτικής ικανότητας, σε ανακοινώσεις και παρουσιάσεις
σε διεθνή έντυπα και σε σύνταξη και επιμέλεια πληρο-
φοριακών δελτίων και εντύπων με υλικό σχετικό με το
δημόσιο χρέος και τις οικονομικές εξελίξεις και προοπτι-
κές της χώρας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες
του Υπουργείου Οικονομικών και της Τράπεζας της Ελ-
λάδος,
ββ) τη σύναψη και παρακολούθηση διαχειριστικών
πράξεων παραγώγων και λοιπών χρηματοοικονομικών
προϊόντων επί του συνόλου του χρέους του Ελληνικού
Δημοσίου. Διαχειριστικές πράξεις που έχουν συναφθεί
από άλλες υπηρεσίες περιλαμβανομένων και των διαχει-
ριστικών πράξεων των δανείων του ν.δ. 483/1974 (Α΄
184) περιέρχονται από την έναρξη ισχύος του παρόντος
στον Οργανισμό,
γγ) την παρακολούθηση και στήριξη της δευτερογε-
νούς αγοράς ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου με α-
γορές και πωλήσεις ομολόγων εντός προκαθορισμένων
ορίων, τη σύναψη πράξεων πώλησης ομολόγων με συμ-
φωνία επαναγοράς (repos) και το αντίστροφο (reverse
repos), με σκοπό την ομαλή λειτουργία της αγοράς και
τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης της ρευστότητας του
Δημοσίου,
δδ) την εκτέλεση πράξεων διαχείρισης των ταμειακών
διαθεσίμων του Ελληνικού Δημοσίου, διατηρουμένων
των λοιπών συναφών αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης
Χρηματοδοτικού Προγραμματισμού και Διαχείρισης Κρα-
τικών Διαθεσίμων του Γ.Λ.Κ..
δ) Συντάσσει εκθέσεις προς τον Υπουργό Οικονομικών
για την εξέλιξη του δημόσιου χρέους και υποβάλλει προ-
τάσεις σχετικά με την πολιτική διαχείρισης και διάρθω-
σής του.
ε) Συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Οικονομι-
κών το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους απολογιστική έκθεση
την οποία ο Υπουργός Οικονομικών καταθέτει στη Βου-
λή για ενημέρωση κατά το άρθρο 64 του ν. 2362/1995.
3. Ο Οργανισμός μπορεί, ύστερα από απόφαση του Υ-
πουργού Οικονομικών, να παρέχει συμβουλευτικές υπη-
ρεσίες για τη σύναψη δανείων από την εσωτερική ή εξω-
τερική αγορά των οργανισμών και φορέων του δημόσιου
τομέα, να συντονίζει το χρονικό προγραμματισμό δανει-
σμού τους και να αξιολογεί τις συνέπειες που ανακύ-
πτουν για το δημόσιο χρέος και την εξυπηρέτησή του.
Με όμοια απόφαση μπορεί ο Οργανισμός να αναλαμβά-
νει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό των πιο πάνω
οργανισμών και φορέων τη διαδικασία επιλογής μιας ή
περισσότερων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων για τη
δανειοδότηση αυτών, να διαπραγματεύεται τους όρους
των σχετικών συμβάσεων και να υποβάλει σε αυτούς ο-
λοκληρωμένη πρόταση σύναψης δανείου.
4. Στο πλαίσιο της διαδικασίας παροχής εγγυήσεων
του Ελληνικού Δημοσίου, για τη δανειοδότηση και τη
διαχείριση του χρέους των δημοσίων επιχειρήσεων του
Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314), ο Οργανισμός,
κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην απόφαση του Υπουρ-
γού Οικονομικών που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της
παραγράφου 7 του άρθρου 33 του ν. 3697/2008 (Α΄ 194):
α) γνωμοδοτεί για το είδος του δανεισμού που εξυπη-
ρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες της δημόσιας
επιχείρησης,
β) αναλαμβάνει, ύστερα από ανάθεση της δημόσιας ε-
πιχείρησης, ως εντολοδόχος της και για λογαριασμό
της, τη διαδικασία επιλογής μίας ή περισσότερων τραπε-
ζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή της αλλο-
δαπής, καθώς και τη διαπραγμάτευση των οικονομικών
όρων της χρηματοδότησης, υποβάλλει στη δημόσια επι-
χείρηση ολοκληρωμένη πρόταση για τη σύναψη συμφω-
νίας χρηματοδότησης με την τράπεζα ή το πιστωτικό ί-
δρυμα που θα έχει επιλέξει.»
Από τα επίσημα Πρακτικά της ΡΛΑ΄, 11 Μαΐου 2011, Συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/A-PATAM-pap.pdf
___________________________________________
Συνεπής η ΝΔ με το πρώτο πακέτο για τις τράπεζες..! Η κρατικοποίηση των εγχώριων τραπεζών συνεχίζεται!
Για τον ΟΔΔΗΧ, πρέπει κάποιος να ξέρει τι έγραφε ο 2628/98 μπας και καταλάβει τι ακριβώς τροποποιήθηκε
Ρίχνοντας μια ματιά στα άρθρα 2-3 (τι ίσχυε προηγουμένως - http://www.docman.gr/Download/2865.aspx) έχω την εντύπωση πως ο ΟΔΔΗΧ αναβαθμίζεται κάπως, αυξάνει τις αρμοδιότητές του και μπορεί να παίξει ένα ρόλο όπως η ΔΕΚΑ?!
υ.γ. τόσο πολύ δουλειά έχουν οι 300 που στον 2628/98 έγραφε μέχρι και χθες: "...ετήσιο πρόγραμμα κάλυψης των δανειακών αναγκών του Δημοσίου σε δραχμές και συνάλλαγμα..."
Τώρα είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα επιστρέψουμε στη δραχμή!!!
____________________________________________
Καθώς έριξα και μια ματιά στα σχόλια του ποστ για τη κρατικοποίηση των εγχώριων τραπεζών (4/5/2010), εκεί έγραφα κάτι για ΕΤΕ @ 5 γιούρα....
No comments:
Post a Comment