«Πωλήσεις εκτάκτου ανάγκης και η Fragport (η εταιρεία που εκµεταλλεύεται το αεροδρόµιο της Φρανκφούρτης) γλυκοκοιτάζει το αεροδρόµιο των Αθηνών», είναι ο υπέρτιτλος και ο τίτλος σχετικού ρεπορτάζ της γερµανικής οικονοµικής εφηµερίδας «Χαντελσµπλάτ».
Μία ηµέρα µετάτην ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι θα προχωρήσει στην επέκταση της σύµβασης παραχώρησης εκµετάλλευσης του αεροδροµίου και επιπλέον ότι το 2012 θα προχωρήσει στην πώληση πακέτου µετοχών µέχρι και 21% από το 55% των µετοχών που κατέχει, ο πρόεδρος του ∆.Σ. της Fragport δήλωσε «παρών» στις διαδικασίες αγοράς του παραπάνω ποσοστού.
Ο γερµανικός όµιλος που διαχειρίζεται, εκτός από το τρίτο µεγαλύτερο αεροδρόµιο της Ευρώπης, και άλλα 12 αεροδρόµια (µεταξύ των οποίων, σε Ντακάρ, Κάιρο, ∆ελχί, Λίµα και Αγία Πετρούπολη), τώρα εκδηλώνει το ενδιαφέρον του και για το αεροδρόµιο της Αθήνας.
Το ενδιαφέρον της εταιρείας διατύπωσε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας Στέφαν Σούλτε µε δηλώσεις του στην οικονοµική εφηµερίδα. Είπε συγκεκριµένα ότι σε περίπτωση που η Ελλάδα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδροµίων, «εµείς ως ένας από τους µεγαλύτερους διαχειριστές αεροδροµίων στον κόσµο θα εξετάσουµε το θέµα αυτό. Για να πω κάτι πιο συγκεκριµένο», πρόσθεσε ο κ. Σούλτε, «θα πρέπει να εξετάσουµε τις ακριβείς συνθήκες πώλησης του πακέτου µετοχών του ελληνικού ∆ηµοσίου».
Επισηµαίνεται ότι οι ιδιώτες µέτοχοι δεν έχουν δικαίωµα πρώτης προτίµησης στην πώληση ποσοστού του ∆ηµοσίου. Μέχρι και το 2010, ο ∆ιεθνής Αερολιµένας Αθηνών είχε διανείµει µέρισµα 755 εκατ. ευρώ στο ελληνικό ∆ηµόσιο και 250 εκατ. ευρώ στους ιδιώτες µετόχους του. Το ∆ηµόσιο έχει προσλάβει συµβούλους την BNP Baribas και την Εθνική Τράπεζα, µε απώτερο στόχο την άντληση 250 - 350 εκατ. αυτώ από την ανανέωση της σύµβασης παραχώρησης.
Το αεροδρόµιο «Ελ. Βενιζέλος» σηµείωσε πέρυσι λειτουργικά έσοδα 356 εκατ. ευρώ, έναντι 457 εκατ. ευρώ το 2009. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 158 εκατ. ευρώ,έναντι 264 εκατ. ευρώ το 2009,ενώ τα κέρδη µετά από φόρουςµειώθηκαν στα 96 εκατ., έναντι 181 εκατ. το 2009.
Τα λειτουργικά έσοδα έχουν επηρεαστεί, εκτός από τη µείωση της επιβατικής και εµπορευµατικής κίνησης, και από τη µη ύπαρξη έκτακτων εσόδων όπως είχε συµβεί το 2009.
Συνολικά, στη διάρκεια της περασµένης χρονιάς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξυπηρέτησε 15,41εκατ. επιβάτες, αριθµόςµειωµένος κατά 5% σε σύγκριση µε το 2009. Θεαµατική ήταν η πτώση στα δροµολόγια εσωτερικού, όπου διακινήθηκαν 5,56 εκατ. επιβάτες, έναντι 6,13 εκατ. του 2009, µείωση 9,4%.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4632674
Μία ηµέρα µετάτην ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι θα προχωρήσει στην επέκταση της σύµβασης παραχώρησης εκµετάλλευσης του αεροδροµίου και επιπλέον ότι το 2012 θα προχωρήσει στην πώληση πακέτου µετοχών µέχρι και 21% από το 55% των µετοχών που κατέχει, ο πρόεδρος του ∆.Σ. της Fragport δήλωσε «παρών» στις διαδικασίες αγοράς του παραπάνω ποσοστού.
Ο γερµανικός όµιλος που διαχειρίζεται, εκτός από το τρίτο µεγαλύτερο αεροδρόµιο της Ευρώπης, και άλλα 12 αεροδρόµια (µεταξύ των οποίων, σε Ντακάρ, Κάιρο, ∆ελχί, Λίµα και Αγία Πετρούπολη), τώρα εκδηλώνει το ενδιαφέρον του και για το αεροδρόµιο της Αθήνας.
Το ενδιαφέρον της εταιρείας διατύπωσε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας Στέφαν Σούλτε µε δηλώσεις του στην οικονοµική εφηµερίδα. Είπε συγκεκριµένα ότι σε περίπτωση που η Ελλάδα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδροµίων, «εµείς ως ένας από τους µεγαλύτερους διαχειριστές αεροδροµίων στον κόσµο θα εξετάσουµε το θέµα αυτό. Για να πω κάτι πιο συγκεκριµένο», πρόσθεσε ο κ. Σούλτε, «θα πρέπει να εξετάσουµε τις ακριβείς συνθήκες πώλησης του πακέτου µετοχών του ελληνικού ∆ηµοσίου».
Επισηµαίνεται ότι οι ιδιώτες µέτοχοι δεν έχουν δικαίωµα πρώτης προτίµησης στην πώληση ποσοστού του ∆ηµοσίου. Μέχρι και το 2010, ο ∆ιεθνής Αερολιµένας Αθηνών είχε διανείµει µέρισµα 755 εκατ. ευρώ στο ελληνικό ∆ηµόσιο και 250 εκατ. ευρώ στους ιδιώτες µετόχους του. Το ∆ηµόσιο έχει προσλάβει συµβούλους την BNP Baribas και την Εθνική Τράπεζα, µε απώτερο στόχο την άντληση 250 - 350 εκατ. αυτώ από την ανανέωση της σύµβασης παραχώρησης.
Το αεροδρόµιο «Ελ. Βενιζέλος» σηµείωσε πέρυσι λειτουργικά έσοδα 356 εκατ. ευρώ, έναντι 457 εκατ. ευρώ το 2009. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 158 εκατ. ευρώ,έναντι 264 εκατ. ευρώ το 2009,ενώ τα κέρδη µετά από φόρουςµειώθηκαν στα 96 εκατ., έναντι 181 εκατ. το 2009.
Τα λειτουργικά έσοδα έχουν επηρεαστεί, εκτός από τη µείωση της επιβατικής και εµπορευµατικής κίνησης, και από τη µη ύπαρξη έκτακτων εσόδων όπως είχε συµβεί το 2009.
Συνολικά, στη διάρκεια της περασµένης χρονιάς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξυπηρέτησε 15,41εκατ. επιβάτες, αριθµόςµειωµένος κατά 5% σε σύγκριση µε το 2009. Θεαµατική ήταν η πτώση στα δροµολόγια εσωτερικού, όπου διακινήθηκαν 5,56 εκατ. επιβάτες, έναντι 6,13 εκατ. του 2009, µείωση 9,4%.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4632674
No comments:
Post a Comment